Reklama

Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí

V Evropě dokázala svého času oslovit až 142 tisíc zákazníků za rok. Loni jich bylo pouhých 25 tisíc, nejméně v celé historii. Není tak divu, že Toyotu Avensis už nic dobrého nečeká.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí

28.3.2018 | Petr Prokopec | 106 příspěvků

V Evropě dokázala svého času oslovit až 142 tisíc zákazníků za rok. Loni jich bylo pouhých 25 tisíc, nejméně v celé historii. Není tak divu, že Toyotu Avensis už nic dobrého nečeká.

O sedany, liftbacky a kombíky střední třídy mainstreamových značek přestává být v EvropĚ zájem dlouhodobě. Existuje jen naprostá hrstka modelů, které si drží velmi vysoká čísla nebo dokonce dokážou růst, zbytek míří beznadějně k nule. Spoleh je tu jedině na VW Passat, který si loni dokázal najít přes 180 tisíc zákazníků a drží se od roku 2009 na prakticky stejných číslech. Ještě lépe je na tom z hlediska trendu Škoda Superb, která loni oslovila přes 80 tisíc zákazníků od stejné doby skoro trojnásobně vzrostla. Ostatní nemají to štěstí.

V posledních měsících jsme zmiňovali hlavně nízké prodeje Fordu Mondeo, nicméně někdejší hit modrého oválu (kdysi až 322 tisíc aut ročně, loni 56) je na tom ve srovnání s konkurencí ještě docela dobře. Stačí vzpomenout třeba na Citroën C5, který se prodává snad již jen na domácím trhu, a to navíc ještě opravdu nevalně - za leden připadá na jeho konto v rámci celé Evropy pouhých 31 registrací.

Někde mezi těmito mantinely se pohybuje Toyota Avensis. Japonský vůz dosáhl svého vrcholu v roce 2004, kdy prodáno bylo 142 535 exemplářů. O tom si ale značka mohla loni nechat pouze zdát, registrace totiž poklesly na pouhých 25 319 aut. To je nejmenší číslo od roku 1997, kdy vůz vstoupil na evropské trhy. A pozitivně nelze rozhodně hovořit ani o začátku letošního roku.

Ve výsledku tedy není překvapivé, že stejně jako v případě Citroënu C5 a Fordu Mondeo se mluví o konci tohoto modelu. Mluvčí evropské divize Toyota přitom již uvedl, že „monitorujeme tento segment, který začíná upadat a trpí v důsledku velkých slev“. Šéf Toyota Europe Johan van Zyl pak sice dodává, že „nic ještě není rozhodnuto“, nicméně 1 995 lednových registrací v rámci celé EU a zastavení výroby ve Velké Británii hovoří za vše - Avensis jde dále ke dnu.

Anonymní zdroje z automobilky již hovoří o jistém úplném konci a jen nepřímém nahrazení novou Toyotou Corolla. Nicméně jelikož o sedany je v Evropě stále menší zájem napříč prakticky veškerými segmenty, možná nakonec nedojde ani na tento krok. Ostatně značka nemalou měrou redukuje svou nabídku, aby dosáhla větší efektivity. Avensis tak zkrátka končí, Japonci by za současné situace byli jen sami proti sobě, kdyby to neudělali...

Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 1 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 01Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 2 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 02Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 3 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 03Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 4 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 04Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 5 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 05Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 6 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 06Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 7 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 07Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 8 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 08Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 9 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 09Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 10 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 10Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 11 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 11Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 12 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 12Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 13 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 13Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 14 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 14Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 15 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 15Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 16 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 16Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 17 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 17Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 18 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 18Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 19 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 19Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 20 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 20Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 21 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 21Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 22 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 22Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 23 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 23Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 24 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 24Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 25 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 25Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 26 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 26Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 27 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 27Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 28 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 28Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 29 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 29Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 30 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 30Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 31 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 31Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 32 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 32Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 33 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 33Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 34 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 34Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 35 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 35Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 36 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 36Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 37 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 37Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 38 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 38Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 39 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 39Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí - 40 - Toyota Avensis 2015 facelift nova sada 40
O možném konci Toyoty Avensis se mluvilo již v roce 2016. Zatím na něj nedošlo, nicméně od té doby registrace zamířily ještě níže. Nové generace se tedy nejspíše již nedočkáme

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 106 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše