Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kubica se ve velkém stylu vrátil do F1. Během testů okouzlil jedním z nej časů
3.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Polský jezdec v roce 2011 skoro přišel o pravou ruku a od té doby ve Formuli 1 neseděl. Jenže řídit se nezapomíná, s bravurou ovládl i úplně jiný stroj.
Robert Kubica byl jedním z nejnadějnějších jezdců Formule 1. Od roku 2006 přitom jezdil za BMW, se kterým dosáhl během Velké ceny Kanady v červnu 2008 svého prvního vítězství. Šlo přitom o vůbec první triumf jakéhokoliv polského jezdce v královské motoristické disciplíně. O pár měsíc později Kubica přešel k Renaultu, s nímž sice již počet zlatých vavřínů nerozšířil, v roce 2010 ale dosáhl opravdu velkého bodového přídělu - i díky jednomu druhému a dvěma třetím místům.
O budoucnosti polského jezdce se tedy mluvilo jen v superlativech, nicméně pak přišel osudný únor 2011. Krátce před začátkem nové sezóny se totiž pro své vlastní pobavení zúčastnil Rally de Andora, již během první rychlostní zkoušky ovšem se Škodou Fabia Super 2000 hrozivě havaroval a doslova ji napíchl na svodidlo. Ve voze byl uvězněn více než hodinu, než se jej podařilo vyprostit, přičemž málem přišel o pravou ruku. Zároveň utrpěl velkou ztrátu krve.
Do Formule 1 se již Kubica nevrátil, sporná byla ostatně jakákoliv jeho následující kariéra v motorsportu. I přestože totiž absolvoval řadu operací, jeho stav byl nejistý. Aby toho navíc nebylo málo, v lednu 2012 uklouzl na ledu u svého domu v Itálii, což vyústilo ve zlomený kotník. Polský jezdec ale dokázal nemožné a ještě v daném roce nastoupil v září na start rallye Ronde Gomitolo Di Lana, kterou překvapivě vyhrál.
V roce 2013 podepsal smlouvu s Citroënem, pro který jezdil nejen ve WRC, ale také v nižší kategorii WRC-2. V té se stal mistrem světa, jeho návrat tak byl definitivně zpečetěn a znovu se začalo mluvit také o Formuli 1. Na vrcholný monopost si ovšem Kubica musel počkat až do letošního roku, konkrétně do 5. června, kdy jej Renault posadil do vozu z roku 2012. A velká očekávání rozhodně nezklamal.
Tím se dostáváme k aktuálním novinkám, Renault totiž zorganizoval další test. Ten se odehrál o uplynulém víkendu na Hungaroringu, kde Kubica definitivně zaválel. Jeho čas 1:18,572 byl totiž čtvrtým nejlepším, přičemž první místo obsadil aktuální lídr šampionátu Sebastian Vettel s Ferrari (1:17,124), třetí pak byl jeho stájový kolega Kimi Räikkönen (1:17,842). Mezi ně se pak vklínil nadějný nováček Lando Norris na McLarenu.
Ačkoliv v Kubicův prospěch promluvily ultraměkké pneumatiky (Vettel jezdil „jen“ na super měkkých), svým výkonem ohromil především šéfa francouzské stáje Cyrila Abiteboula. Ten i proto uvedl, že polský jezdec je jednou z možností pro rok 2018. Zda se tak ovšem skutečně stane, to je zatím sporné. Jisté však je, že kromě rychlosti má Kubica i výdrž, neboť na trati zvládl odjet 142 kol.
Během dne se navíc jeho rychlost zlepšovala, Renault je tedy s výkonem polského závodníka spokojen. Ne tak samotný Kubica, který uvedl, že „sice jsem šťastný, ale ne stoprocentně šťastný. Největším rozdílem je to, že vůz nemá nic společného s monopostem, který jsem testoval naposledy. Nebylo to snadné, to neskrývám, nicméně úroveň fyzičky je dobrá a to je velmi dobré znamení.“
Jsme tedy vskutku zvědavi, jak se Renault před začátkem příští sezóny rozhodne a zda se do Formule 1 skutečně vrátí. My tak jen dodáme, že aktuálně pro francouzskou stáj jezdí Nico Hülkenberg a Jolyon Palmer. Pozice prvního zmíněného přitom po několika kontaktech v Maďarsku není zrovna nejlepší, pročež Kubica skutečně má nemalou naději. Kdo by to byl před pár lety řekl...






Robert Kubica zajel během včerejších testů na Hungaroringu čtvrtý nejlepší čas. Renault s ním tak počítá jako s jednou z možností pro závodní sedačku pro příští rok
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 7 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 9 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 10 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
