Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Luxusní limuzína Subaru s barem? Vážně vznikla, přímo u Subaru, teď může být vaše
16.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Značku Subaru si spojíme hlavně s legendárním WRX STI a pokud ne s ním, tak s racionálně orientovanými pracanty. Co tady dělá luxusní auto?
Pro každou automobilku jsou typická určitá auta. Volkswagen dělá nekonfliktní přibližovadla pro všechny, Škoda o trochu praktičtější totéž, Mercedes komfortní sedany, Ferrari sportovní kupé a Land Rover luxusní SUV. Jistě, každá z těchto značek se některými modely od svého typického portfolia občas oddálí, asi si ale nedovedeme představit cokoli od Ferrari s logem Škody. A nebo naopak.
Podobně si nedovedeme představit luxusní prodlouženou limuzínu značky Subaru. Taková věc jistě může být fajn, japonská značka ale zkrátka nemá dostatek zákazníků, kteří by takové vozy kupovali. Přesto právě jedna taková vznikla a není to dílo firmy, která by vzala existující vůz, rozřízla jej vejpůl, přihodila pár nosníků, jiné panely karoserie, na míru vyrobený interiér a bylo hotovo. Před sebou máme dnes již nevyráběné SUV Subaru Tribeca, které nebylo přestavěno na limuzínu neznámou z amerického zapadákova, nýbrž samotnou japonskou automobilkou. Ta jej postavila pro jednoho z největších prodejců ve Státech jako propagační záležitost.
Limuzína vychází ze Subaru Tribeca vyrobeného v roce 2010, jde tedy již o verzi po faceliftu, která přišla o označení B9. Původní trojúhelníkovou čelní masku nahradil mnohem rozměrnější zaoblený obdélník, původně třílitrový šestiválcový boxer pak udělal místo 3,6litrové pohonné jednotce, čímž vzrostl na 256 koní, zatímco spotřeba měla klesnout o 10 procent.
Tato mechanika zůstala prodlouženému exempláři zachována, stejně jako pětistupňový automat či dokonce pohon všech kol (!). Neměnil se ani styl čelních partií, změny pak nevidíme ani na zádi. Nicméně doprostřed se nastěhovalo několik metrů plechu, oceli a skla, přičemž výsledek vypadá poněkud rozpačitě. I tak vypadá na vozy tohoto druhu výsledek docela přijatelně.
Uvnitř nezůstal kámen na kameni, tedy alespoň v zadní části vozu. Ta přední vypadá sériově, přičemž jedinou novinkou je zde telefon, jenž nejspíše supluje interkom pro komunikaci s posádkou vzadu. Ta má přitom k dispozici lavici ve tvaru písmene „L“, kterou doplňují dvě křesla usazená po směru jízdy a dřevěný kabinet s barem a zábavním systémem.
Je tu také rozšířená audioaparatura, obrazovky výklopné ze stropu a chladnička, tedy vše, co se od takové prodloužené limuzíny očekává. Podle dostupných informací vyšla stavba vozu na skoro 3 miliony korun, nyní se ale nabízí za 39 995 USD (868 000 Kč).
Limuzína měla po celých sedm let jen jednoho vlastníka, který s ní najel 68 200 km, tedy docela hodně. Nabízena je po kompletní prohlídce v autorizovaném servisu, stran toho lze počítat s tovární zárukou na dalších 7 240 km - protože před sebou máme tovární auto. To sice nevypadá jako nějaké šílené číslo, nicméně na druhou stranu denně asi s tímto vozem jezdit nebudete. Spíše jej využijete komerčně v rámci oné plesové sezóny, která je již za rohem.
Samotná Tribeca byla automobilkou nabízena v letech 2005 až 2014. Za tu dobu se prodalo pouze 78 tisíc exemplářů, šlágr to tedy rozhodně nebyl. S ohledem na nepříliš výrazný design a poněkud žíznivé pohonné ústrojí to ale není žádní překvapení. Uvidíme přitom, zda Subaru dosáhne daleko většího úspěchu s nástupcem v podobě modelu Ascent, který se má ukázat již za pár týdnů na autosalonu v Los Angeles. Nabídnout má až sedm míst k sezení, zatímco o pohon se postará již jen dvoulitr.












Za prodlouženým Subaru Tribeca stojí samotná automobilka. Nyní může být tento král plesové sezóny váš, a to za necelý milion korun
Zdroj: Twin Willows Auto Sales
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Další na odstřel: Ford má po letech ztrát a trápení bez náhrady ukončit výrobu svého klíčového elektromobilu
před hodinou
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
včera
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
