Majitel dvou špičkových aut z Piëchovy éry připomíná, že VW dělal i lákavé stroje

Volkswageny u mnohých platí za ta nejobyčejnější z obyčejných aut a už vzhledem k objemu jejich produkce to není nemístné. Jenže výjimečné verze umí vystoupit z davu, zvlášť ve dvou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Majitel dvou špičkových aut z Piëchovy éry připomíná, že VW dělal i lákavé stroje

1.6.2019 | Mirek Mazal

Majitel dvou špičkových aut z Piëchovy éry připomíná, že VW dělal i lákavé stroje

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Volkswageny u mnohých platí za ta nejobyčejnější z obyčejných aut a už vzhledem k objemu jejich produkce to není nemístné. Jenže výjimečné verze umí vystoupit z davu, zvlášť ve dvou.

V případě Volkswagenu si většina lidí myslí, že Němci produkují nudná auta bez invence. Společenský konsensus hovoří o málo nápaditých autech pro každého, ale pravda není tak jednoduchá. Němečtí designéři a technici se v prvé řadě skutečně snaží oslovit hlavně kupce aut, jako je Golf 2,0 TDI, vrcholné modely ale vždy uměly učarovat i náročnější klientele.

V tomto směru byl VW na vrcholu na přelomu století, kdy u kormidla firmy stál geniální Ferdinand Piëch. Ten moc dobře věděl, že chce-li draze prodávat relativně obyčejná auta, musí jejich image vyšvihnout výjimečnými verzemi. Ty se sice samy o sobě koncernu málokdy vyplatily, vzpruha pro image celého modelu ale stála za to.

Tak se stalo, že v záplavě jinak fádních Volkswagenů té doby najdeme stroje jako Golf R32 a Touareg R50. Zastavíme se nejprve u rychlého provedení kompaktního hatchbacku, který dokázal zaujmout i vizuálně. Dvojitá koncovka výfuku uprostřed zadního nárazníku je jeho nejjasnějším poznávacím znamením, v případě modrého laku jím ale může být i hezká barva. Stříbrná maska s vodorovnými linkami mřížky chladiče skrývá větrání pro vidlicový šestiválec o výkonu 184 kW (250 koní) a 320 Nm. Atmosférická jednotka pohání všechna kola a dovoluje zrychlení na stovku za 6,5 sekundy. Maximální rychlost byla elektronicky limitována na 250 km/h.

Touareg R50 v modrém kabátu má taktéž daleko k nudnému automobilu. Přední žebrování stejné jako u Golfu žene vzduch pro sadu čtyř válců navíc, silný 4,9litrový V10 TDI dokáže poskytnout až 257 kW (350 koní) a točivý moment 850 Nm díky dvojitému přeplňování turbodmychadlem. Všechno jen ne nudné auto s tímto agregátem, šestistupňovým automatem a pohonem 4x4 akceleruje na 100 km/h za 6,7 sekundy, maximálně se rozpohybuje vysoká karoserie na rychlost 235 km/h.

Právě tato dvě auta ve své garáži schraňuje Němec, který si na Instagramu říká Der Krueger. A je na ně náležitě hrdý. K sobě padnoucí symboly pýchy koncernu VW přelomu milénia dokáží zapůsobit i dnes, a to zvláště v případě, kdy jeden převáží druhý. Možná bychom v případě Golfu byli opatrnější s úpravami, zejména jeho neoriginální kola nám k jeho designu moc nejdou, ale to už je na vkusu každého. Bez ohledu na to jde o mimořádnou kombinaci a důkaz toho, že Volkswagen nemusí být zase tak nudný vůz. Z těchto dvou strojů budou jednou i sběratelské kusy, vlastně jimi do jisté míry jsou už dnes...


Majitel dvou špičkových aut z Piëchovy éry připomíná, že VW dělal i lákavé stroje - 1 - VW Golf R32 a Toareg R50 foto spolecne 01Majitel dvou špičkových aut z Piëchovy éry připomíná, že VW dělal i lákavé stroje - 2 - VW Golf R32 a Toareg R50 foto spolecne 03Majitel dvou špičkových aut z Piëchovy éry připomíná, že VW dělal i lákavé stroje - 3 - VW Golf R32 a Toareg R50 foto spolecne 04Majitel dvou špičkových aut z Piëchovy éry připomíná, že VW dělal i lákavé stroje - 4 - VW Golf R32 a Toareg R50 foto spolecne 05Majitel dvou špičkových aut z Piëchovy éry připomíná, že VW dělal i lákavé stroje - 5 - VW Golf R32 a Toareg R50 foto spolecne 06Majitel dvou špičkových aut z Piëchovy éry připomíná, že VW dělal i lákavé stroje - 6 - VW Golf R32 a Toareg R50 foto spolecne 07Majitel dvou špičkových aut z Piëchovy éry připomíná, že VW dělal i lákavé stroje - 7 - VW Golf R32 a Toareg R50 foto spolecne 08Majitel dvou špičkových aut z Piëchovy éry připomíná, že VW dělal i lákavé stroje - 8 - VW Golf R32 a Toareg R50 foto spolecne 09
VW Golf R32 a Touareg R50 patří mezi zábavnější větve německého rodokmenu. Vlastnit oba v podobné specifikaci musí být radost

Zdroj: _der_krueger_@Instagram

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše