Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Muž si na už tak hlučné BMW M5 nechal dát výfuk za 320 tisíc, teď zní jak Formule 1
13.1.2020 | Mirek Mazal
Současné BMW M5 až tak dobře nezní, starší generace E60 s motorem 5,0 V10 ale pěje árie na požádání. Pokud vám už tovární sonety přijdou dost výrazné, se speciálním výfukem jsou ještě jinde.
Pan Sasaki je mezi komunitou automobilových fajnšmekrů známý svou dílnou na výjimečné výfuky. Produkty japonského automechanika patří mezi absolutní světovou špičku, nejde o žádné amatérské stavby, podle toho ale jeho výfuky nesoucí značku Brilliant Exhaust také stojí.
Není to tak dávno, co jsme mohli vidět a hlavně slyšet v akci jeho výfuk za 281 tisíc Kč, který byl namontován za svody motoru starého Mercedesu-Benz S600. Plavná limuzína sériově tlumí všechny projevy pohybu, ovšem Sasakiho verze řve na kilometry daleko. Motor M120 o výkonu 300 kW (408 koní) a 580 Nm je zakončen dvěma nenápadnými koncovkami, i tak ohlušuje vše živé v dosahu.
Zvýšení hlasitosti luxusního Mercedesu nedávalo takový smysl jako novější projekt zesílení rachotu za zády ostře laděného BMW. Nové trubky s klapkami za 14 tisíc dolarů (asi 320 tisíc Kč) přibyly na milovaném i zatracovaném provedení M5 E60, které už z továrny vyjíždělo vybaveno krásně znějícím výfukem. Samotným zdrojem zvuku u něj je desetiválec S85B50 točící až 8 250 ot./min, červené pole otáčkoměru je doprovázeno parádním jekotem atmosférického pětilitru o výkonu 272 kW (507 koní) a 520 Nm.
Technika s geny Formule 1 pod kontrolou japonského experimentátora dostala volný průchod zvukovým vlastnostem a zvuk motoru inspirovaného motory F1 nyní způsobuje praskání ušních bubínků. Šedé BMW je postrachem asijských silnic, zrychlení s otevřenými klapkami je snad až nepříjemně pronikavé.
Majitel M5 okolí nejraději trápí v tunelech, kde je ozvěna spolehlivě nejhlasitější, není ale nutné vrhat se s autem do takto uzavřených prostor, zvukovou parádu udělá na požádání kdekoli. Nakonec, podívejte se na to sami, bez puštěného zvuku ale v tomto případě nemá smysl video pouštět.










Každé sešlápnutí plynu řve do čtyř koncovek výfuku BMW M5 E60 až nesnesitelným způsobem
Zdroj: effspot@Youtube
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
včera
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
