Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mapa nejvíce vyhledávaných značek aut ve státech světa: někde vládne i Bugatti
31.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
O nejdražší auta světa překvapivě není zájem v místě, kde se jich prodá nejvíce, což ostatně platí skoro obecně. Ani Čechy nejvíce nezajímá Škoda.
Předloni jsme se podívali na mapu tehdy nejvíce vyhledávaných automobilových značek jednotlivých států světa dle statistik Googlu. Výsledky byly docela překvapivé, neboť národní značky vyhrály jen v několika málo zemích. To ale neznamená, že by nejvyhledávanější výrobce na internetu byl zároveň nejúspěšnějším v rámci prodejních statistik. Lidé prostě jen mohou být „masírováni“ tou či onou reklamní kampaní, která je přiměje zamířit na Google a zjistit si o vozu další detaily. A nemusíme asi dodávat, že tento proces nutně nemusí vést ke koupi vozu.
Koneckonců si vezměme modelový případ, kdy doma máte na starosti vozový parku a již léta nakupujete u Škody. Životnost vašeho auta se ovšem pomalu blíží ke svému závěru, a proto logicky koukáte i ke konkurenci, zda nenabízí něco lepšího. S výsledky svého šetření pak obeznámíte svého dealera.
Jelikož se dá předpokládat, že třeba korejské značky budou nabízet více muziky za méně peněz, požádáte o slevu, kterou jen zřídka nedostanete. Jakkoliv jste tedy na internetu přihráli body k dobru třeba Hyundai, ve výsledku z toho nakonec těží Škoda, kterou jste vůbec nehledali, protože jste o ni měli od začátku zájem z jiných důvodů. A tak tomu může samozřejmě být i v jiných zemích, kde do dané rovnice jen dosadíte jiné značky a třeba i jiný prvotní impuls.
Teď už ale k samotné mapě, kterou si probereme po jednotlivých světadílech, protože bez detailního zkoumání neposkytne celý obraz.
Evropa
Starý kontinent je nám nejbližší, logicky tak přichází na řadu jako první. Z prodejních přehledů již hezky dlouho víme, že se jedná o hájemství Volkswagenu, dle hledání na internetu to tak ale vůbec nevypadá. O německou značku je zájem ve Španělsku, Rumunsku či Bělorusku, ve své domovině ale nevládne. Němce nejvíce zajímá BMW, stejně jako ostatně takřka celou Evropu.
Vlastenci jsou také Švédové (Volvo), Italové (Fiat) či Francouzi (Renault), nikoliv ale Češi. Jak již mohlo vyplynout z výše zmíněného modelového případu, u nás je nejvíce vyhledáváno Hyundai, které už léta nejvíce investuje do reklamy. A je to také značka, o níž je na internetu největší zájem rovněž na Slovensku či v Irsku. Zajímavá je pak vláda Mercedesu ve Finsku či Peugeotu v Dánsku.
Asie
Přesun v rámci pevniny nám odhaluje další zajímavosti. V „Ladalandu“ vládne stejně jako u nás Hyundai. Tato automobilka zaujala také Indy, kupodivu však ne domácí publikum. Korejci místo toho volí BMW, které překvapivě opanovalo také japonské ostrovy. Tato značka ostatně ovládla i Turkmenistán, Uzbekistán, Tajikistán a Kyrgyzstán.
V Kazachstánu, Afghanistánu, Mongolsku nebo Číně naopak dominuje Toyota, která je favorizována také v Myanmaru, dříve známém jako Barma. Thajsko, Kambodža, Vietnam nebo Pakistán jsou „domovinou“ Hondy, Nepálce a Laosany ale nejvíce zajímá Mini.
Austrálie a Oceánie
Z Asie je velmi blízko do zemí jako Papua Nová Guinea. Zde lidi nejvíce zajímá Toyota, která opanovala také Austrálii a Nový Zéland. Zbytek Indonésie si rozebrala Honda, vyjma těchto dvou značek se již žádný jiný výrobce na internetu neprosadil. Za nos by se v tomto případě měli chytit hlavně Australané, kteří takto zrovna nepodporují domácí výrobce. Na druhou stranu, Holden se samostatnou výrobou již skončil a nadále bude přeprodávat pouze produkty GM. Není tak vlastně divu, že zájem o něj klesá.
Afrika
Černý kontinent je tak jako kdysi očarován Toyotou. V Egyptě či Libyji se ovšem prosadilo BMW, tak jako v Zimbabwe či na Pobřeží Slonoviny. Pro Renault se vyslovilo Maroko a Alžír, což nakonec není až tak překvapivé, pro francouzskou značku je Afrika důležitým odbytištěm. Paradoxem je, že většinu tam nabízených vozů my známe pod logem Dacie. Opomenout pak nesmíme ještě na Nigérii, které učarovalo Bugatti - je to jediná země, kde je na prvním místě právě tato značka.
Severní a Střední Amerika
Zaujalo vás, že jsme dosud ještě nezmínili značky jako Ford či Chevrolet? Změna kupodivu nepřichází ani s naším přesunem do domoviny těchto výrobců, tedy do Spojených států. Této zemi vládne Toyota, zatímco Kanaďané na internetu nejvíce touží po Hondě. Chevy si tak náladu může spravit až v Mexiku, což nám dává vzpomenout na film Mexičan s Bradem Pittem, kde se hojně mluví o modelu El Camino. Za pozornost pak stojí ještě malý státeček Belize, jehož obyvatelstvo má největší zájem o automobilku Jaguar.
Jižní Amerika
Chevrolet je nejpopulárnější americkou značkou v Americe, byť nikoliv v té Severní. Místo toho o něj mají zájem v Chile, Argentině, Kolumbii nebo Ekvádoru. V Brazílii vládne Honda, ve státech Bolívie či Venezuela se vyslovili pro Toyotu a v Peru nebo Paraguayi pro Hyundai. Uruguay je „domovinou“ Volkswagenu, koncernové Audi pak zaujalo ve Francouzské Guyaně.
Absolutním světovým lídrem je Toyota se 74 zeměmi následovaná BMW (51) a Hyundai (17). Pozoruhodné je, že v žádné zemi na celém světě není nejvyhledávanější Ford, jedna z největších světových automobilek. V případě dat z loňského roku také nikde nevidíme Škodu, i když taková Octavie je na řadě míst Evropy nejprodávanějším modelem...
Zdroje: Google, Qucickco
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 2 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 3 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 4 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 6 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva