Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes jde proti času, v továrně v Sindelfingenu nahradí roboty lidmi
26.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Možnosti individualizace nové třídy S jsou podle třícípé hvězdy pro automatické procesy příliš široké. Proto značka nabírá přizpůsobivější pracovní sílu.
V poslední době prakticky každá automobilka stále více přistupuje k robotizované výrobě. Ta má produkci v maximální míře zbavit lidského faktoru a jeho limitů - výrobu urychlit, zpřesnit, snížit chybovost, zlepšit nahraditelnost... A ve výsledku zajistit její vyšší stabilitu a co nejnižší cenu pokud možno bez negativního dopadu na kvalitu samotného produktu, pochopitelně.
Kupříkladu továrna TPCA v českém Kolíně tak loni vyprodukovala 220 tisíc nových vozů, tedy zhruba 603 exemplářů každý den, respektive pětadvacet kusů za hodinu. A to bez ohledu na fakt, zda šlo o běžný pracovní den, sobotu či třeba svátek. Takového stavu by těžko nemohlo být dosaženo ryze lidskými silami, pročež je logické, že především mainstreamové značky nehodlají z přítomnosti robotů slevit.
Ve srovnání s nimi ovšem takový Mercedes aktuálně začíná nahrazovat automatizovanou pracovní sílu lidským činitelem. Jak se totiž ukázalo, roboti nezvládají plně dostát míře individualizace, která je spojena s třídou S. V jejím případě jsou totiž kupříkladu jen u kol používány čtyři různé středové krytky. O takových dekorech či čalounění pak již nemá smysl ani mluvit, natož třeba o klimatizovaných držácích nápojů.
„Roboti nezvládají dostát míře individualizace a my máme v současnosti celou řadu variant,“ uvedl k tématu šéf výroby Markus Schaefer. „Proto šetříme peníze a zajišťujeme naši budoucnost tím, že zaměstnáváme stále více lidí. Pro naše stroje je zkrátka taková variabilita přílišná. Nedovedou pracovat se všemi různými variacemi a zároveň udržet tempo s veškerými změnami.“
To ovšem neznamená, že by z továrny v Sindelfingenu roboti zcela zmizely. I nadále se počítá s jejich zapojením, a to po boku lidské pracovní síly, nikoliv někde ve skleněné kukani. Mercedes totiž stejně jako Audi či BMW používá techniku osazenou senzory, která může bezpečně operovat na standardních montážních linkách, jak je ostatně patrné v přiložené fotogalerii.
My pak jen dodáme, že podle federace International Federation of Robotics bude do roku 2018 v provozu 1,3 milionu průmyslových robotů. Jejich počet přitom jen v průběhu let 2013 a 2014 narostl o 43 procent.






Mercedes nabízí v rámci třídy S nemalou individualizaci, s tou ovšem mají problém roboti
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
dnesIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
včeraDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Audi dostává na sociálních sítích „kouř” za své novinky. Dealer chtěl ukázat nový vůz jako lepší a nestačil se divit
23.7.2025Restaurace Tesly otevřela své brány veřejnosti, návštěva bude zážitkem i pro vaši peněženku
23.7.2025Ceny náhradních baterií mild-hybridů jsou dalším velkým vystřízlivěním ze snu o reálné efektivitě moderních aut
23.7.2025Bugatti ukázalo, kde bude vyrábět nový Tourbillon. Její „Ateliér” má ke klasické továrně hodně daleko
23.7.2025Britové vyzkoušeli ostrou Škodu Elroq RS a říkají jasně: Nejsme pobaveni. Dostala tři hvězdičky z pěti
24.7.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.21. 21:10 - řidičBOB
- Onboard videa 08.21. 17:47 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 08.21. 14:31 - pavproch
- Volkswagen obecne 08.21. 12:31 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda