Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes jde proti času, v továrně v Sindelfingenu nahradí roboty lidmi
26.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Možnosti individualizace nové třídy S jsou podle třícípé hvězdy pro automatické procesy příliš široké. Proto značka nabírá přizpůsobivější pracovní sílu.
V poslední době prakticky každá automobilka stále více přistupuje k robotizované výrobě. Ta má produkci v maximální míře zbavit lidského faktoru a jeho limitů - výrobu urychlit, zpřesnit, snížit chybovost, zlepšit nahraditelnost... A ve výsledku zajistit její vyšší stabilitu a co nejnižší cenu pokud možno bez negativního dopadu na kvalitu samotného produktu, pochopitelně.
Kupříkladu továrna TPCA v českém Kolíně tak loni vyprodukovala 220 tisíc nových vozů, tedy zhruba 603 exemplářů každý den, respektive pětadvacet kusů za hodinu. A to bez ohledu na fakt, zda šlo o běžný pracovní den, sobotu či třeba svátek. Takového stavu by těžko nemohlo být dosaženo ryze lidskými silami, pročež je logické, že především mainstreamové značky nehodlají z přítomnosti robotů slevit.
Ve srovnání s nimi ovšem takový Mercedes aktuálně začíná nahrazovat automatizovanou pracovní sílu lidským činitelem. Jak se totiž ukázalo, roboti nezvládají plně dostát míře individualizace, která je spojena s třídou S. V jejím případě jsou totiž kupříkladu jen u kol používány čtyři různé středové krytky. O takových dekorech či čalounění pak již nemá smysl ani mluvit, natož třeba o klimatizovaných držácích nápojů.
„Roboti nezvládají dostát míře individualizace a my máme v současnosti celou řadu variant,“ uvedl k tématu šéf výroby Markus Schaefer. „Proto šetříme peníze a zajišťujeme naši budoucnost tím, že zaměstnáváme stále více lidí. Pro naše stroje je zkrátka taková variabilita přílišná. Nedovedou pracovat se všemi různými variacemi a zároveň udržet tempo s veškerými změnami.“
To ovšem neznamená, že by z továrny v Sindelfingenu roboti zcela zmizely. I nadále se počítá s jejich zapojením, a to po boku lidské pracovní síly, nikoliv někde ve skleněné kukani. Mercedes totiž stejně jako Audi či BMW používá techniku osazenou senzory, která může bezpečně operovat na standardních montážních linkách, jak je ostatně patrné v přiložené fotogalerii.
My pak jen dodáme, že podle federace International Federation of Robotics bude do roku 2018 v provozu 1,3 milionu průmyslových robotů. Jejich počet přitom jen v průběhu let 2013 a 2014 narostl o 43 procent.






Mercedes nabízí v rámci třídy S nemalou individualizaci, s tou ovšem mají problém roboti
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
dnesVtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nejnovější články
Dnes už zapomenutá francouzská silniční stíhačka se dá koupit ve stavu nového auta, majitel z ní udělal muzejní kus
před 6 hodinamiZkušený mechanik chtěl opravit nabourané Bugatti, ceny náhradních dílů mu vyrazily dech
před 8 hodinamiReálný zájem o elektrická auta v půjčovnách je téměř nulový, ani Nizozemci je prakticky vůbec nechtějí
před 9 hodinamiK mání je auto, které osobně zdevastoval „Mr. Bean”. Pak ho nechal opravit, přesto jej prodává s dírou
před 11 hodinamiNa nových Hummerech si dealeři chtěli mastit kapsy, teď je nedokážou prodat ani se slevami 900 tisíc Kč
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva