Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes je dnes ochoten vyrobit auto jakéhokoli typu, až na jednu výjimku
17.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci, a nejde tu jen o Mercedes, v poslední době nemají problém vstoupit skoro do jakékoli automobilové třídy. Jedna je ale pro Mercedes tabu.
V posledních letech se zdá, že pro německé prémiové automobilky neexistují žádné hranice. BMW dělá klidně MPV s předním pohonem a M-paketem, Audi „allroadové” supermini s tříválcem a Mercedes? Ten se nezastaví snad už vůbec před ničím. Jeho logo nesou kompakt, MPV, dodávky, na co si vzpomenete. A když náhodou něco nemá, doplní to po vzoru některého z konkurentů.
Třícípá hvězda zkrátka posílá na trh stále více modelů s jediným cílem - obsadit i ty segmenty trhu, kde nikdy dříve neoperovala a oslovit tím další zákazníky. Má tahle rozpínavost nějaké hranice? Kupodivu ano, šéf vnějšího designu Robert Lesnik nyní prozradil, že Mercedes nabídku konkurence za každou cenu kopírovat nebude.
Lesnik přitom nemluví ani tak o Audi či BMW, jakožto spíše o Range Roveru. To je totiž aktuálně jediná automobilka, která ve svém portfoliu nabízí SUV-kabriolet. Ve světle výše zmíněného by přitom mnohý tipoval, že ani tuto oblast neponechají Němci bez povšimnutí, zvláště když o skalpování Mercedesu GLC Coupe již dříve mluvil vrchní inženýr značky Michael Kelz. Lesnik ale uvedl, že možné je všechno, do téhle řeky třícípá hvězda rozhodně nevstoupí.
„K čemu by to bylo? Abychom prodali 500 aut nebo tak něco?“ ptá se Lesnik. „Pokud by to byla snadná práce, proč ne, neměli bychom co ztratit. Ale vyvinout kvůli tomu zcela nové auto, kvůli něčemu, co vlastně nikdo nechtěl? Existuje důvod, proč je na trhu jen jedno auto takového typu,“ osvětluje situaci šéf designu třícípé hvězdy, poukazující na Range Rover Evoque Cabrio.
Podle jeho názoru přitom britská značka měla v jeho vývoji jednu nespornou výhodu, a tou je třídveřové provedení s pevnou střechou. Mercedes ovšem všechny své crossovery a SUV prodává se dvěma páry bočních dveří, pročež by kvůli kabrioletu nejprve musel vyvinout dvoudvířko. Tím by bylo dosaženo dostatečně tuhého základu pro seříznutí střechy, s čímž by samozřejmě byla spojena také instalace dodatečných výztuh.
„Je velmi jednoduché přijít s kabrioletem, když je základní vůz dvoudvířkem, neboť máte k dispozici ten správný základ. Například Evoque je třídvířkem i pětidvířkem, takže pro ně (pro Range Rover - pozn. red.) je celá konverze jednoduchá, nestojí tolik peněz. My bychom ovšem v případě takového GLC museli změnit celou strukturu, abychom mohli vyrobit kabriolet, jako to udělal Nissan u Murana.“
Japonská automobilka se přitom s první generací SUV-kabrioletu jaksepatří spálila, s příchodem té druhé proto velmi okrajovou variantu nevzkřísila. Je pak otázkou, jak tomu bude v následujících letech u Range Roveru - kromě novinářského Evoque Cabrio jsme totiž vlastně ještě žádný takový skalpovaný model v provozu neviděli. Je proto možné, že i Britové tuto myšlenku za pár let zatratí.
Zdá se tedy, že segment otevřených terénních vozů je pro automobilové výrobce Olympem, na který nehodlají vystoupat. Pro Lesnika je pak jistě dobrou zprávou, že Mercedes sdílí jeho názor, neboť šéf designu celé automobilky je odpůrcem kabrioletů. Dle něj totiž potřeba někde uskladnit mechanismus skládání střechy, jako i ji samotnou, narušuje čistotu designu.
Jiný typ auta Lesnik předem nezavrhuje, zvláště v případě SUV, kterých pod hlavičkou Mercedesu vznikla v posledních letech vážně spousta. Přesto zůstává přesvědčen, že třícípá hvězda „by neměla vyrábět úplně všechno”. A záporný postoj k SUV-kabriu bere jako důkaz, že všechno opravdu vyrábět opravdu nehodlá...
Mercedes GLC Cabrio se už dříve ukázal na neoficiálních ilustracích, v reálu ale nevznikne
Range Rover Evoque Cabrio se tak bude na trhu o přízeň zákazníků dál ucházet sám
Zdroj: Wheels
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva