- -

Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV

S velkými SUV jsou spojené velké zisky, jenže není všechno zlato, co se třpytí. Mercedes nyní poznává i odvrácenou stranu tohoto úspěchu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV

14.2.2018 | Petr Prokopec | 25 příspěvků

S velkými SUV jsou spojené velké zisky, jenže není všechno zlato, co se třpytí. Mercedes nyní poznává i odvrácenou stranu tohoto úspěchu.

Crossovery a SUV jsou aktuálně pro spoustu lidí modlou, od které se neumí odtrhnout. I proto stále více výrobců vstupuje do segmentů, jimž se dříve vyhýbali jako čert kříži. Je to ostatně i logické, neboť peníze jsou v tomto světě až na prvním místě. Hledat je pak samozřejmě lze především tam, kde je zájem publika. A čím větší poptávka je, tím výše mohou automobilky šponovat ceny, a tak navyšovat svůj zisk. Mohlo by se tedy zdát, že s těmito vozy jsou spojena jen samá pozitiva a sociální jistoty, jenže není to tak úplně pravda.

Každá mince má dvě strany a u crossoverů a SUV tomu není jinak. Jakkoliv jsou totiž i ty větší či prémiové spárovány s maloobjemovými jednotkami, zákazníci volí hlavně větší motory, které k charakteru těchto aut sedí daleko lépe než takový litrový tříválec. Jak je ovšem známo již k komiksů o Spider-Manovi, s velkou silou přichází také velká odpovědnost. Respektive v tomto případě s velkým objemem a vyšším výkonem jsou spárovány vyšší emise CO2. A to už je problém.

Své o tom ví hlavně Mercedes, který se aktuálně ohlédl za svou loňskou emisní stopou. Ta v průměru na celou automobilku činila 125 gramů na kilometr na jeden prodaný vůz, což je zcela v povolených mezích. Momentálně totiž výrobci nesmí překročit hranici 130 g/km. Vedení značky by tedy mohlo spát klidným spánkem, jenže skutečnost je taková, že místo toho prožívá počátek noční můry. Jakkoliv jsou totiž loňské emise pod limitem, zároveň jsou vyšší než v roce 2016, kdy činily 123 g/km.

Důvod tohoto růstu jsme naznačili již v úvodu a potvrzuje jej i samotná značka. Ta totiž loni prodala mnohem více velkých SUV než předloni. Třeba Mercedes třídy G si v Evropě pořídilo 5 457 zákazníků namísto 4 646 lidí o rok předtím. Zhruba polovina exemplářů přitom nesla logo AMG a byla tedy osazena 5,5litrovým osmiválcem. Vůči gustu publika nelze samozřejmě říci ani popel, nicméně tento motor produkoval 322 gramů CO2.

Negativní trend je problematický z toho důvodu, že meta 130 g CO2/km bude platit už jen tři roky, poté se sníží na 95 g C02/km. A Mercedes musí k tomuto cíli mířit, jinak jej čekají tvrdé pokuty. Jeho prodeje samozřejmě zdaleka nesestávají jen z třídy G, nabízí také modely GLC, GLE či GLS a ani třídy E nebo S průměrné emise dolů netlačí. Značka tak čelí nepříznivé vyhlídce, jenž je spojena s oním novým limitem emisí CO2 na kilometr.

Loni automobilka prodala v Evropě přes 1 milion vozů. Pokud by 95gramový limit CO2 na kilometr platil nyní, znamenalo by to obří pokutu. EU účtuje 95 Eur za každý gram nad limit a prodaný vůz, což v tomto případě znamená 30 milionů nadlimitních gramů. Nemusíte být velcí matikáři, abyste si spočítali, že se bavíme o teoretické pokutě 2 850 000 000 Eur, skoro třech miliardách euro odvedených Bruselu. To už je pořádná částka i na obří koncern, jako je Daimler.

Není tedy divu, že ve Stuttgartu mají problém, který budou muset řešit. Jak, to je otázkou, cíle EU jsou v praxi nesplnitelné a úlevou se mohou stát snad jen elektrická auta s papírově nulovými emisemi. Lépe se vedení Daimleru může cítit snad jen díky tomu, že v průšvihu není sám. Ještě horší vyhlídky má koncern VW, který sice dělá obecně úspornější auta, také jich ale prodává více. A za současného stavu by s novým limitem emisí čelil roční pokutě ve výši 4 miliard Eur, tedy asi 101,5 miliardy Kč...

Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 1 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 01Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 2 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 02Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 3 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 03Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 4 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 04Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 5 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 05Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 6 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 06Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 7 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 07Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 8 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 08Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 9 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 09Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 10 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 10Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 11 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 11Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 12 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 12Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 13 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 13Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 14 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 14Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 15 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 15Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 16 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 16Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 17 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 17Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 18 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 18Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 19 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 19Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 20 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 20Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 21 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 21Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 22 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 22Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 23 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 23Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 24 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 24Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 25 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 25Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 26 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 26Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 27 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 27Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 28 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 28Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 29 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 29Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 30 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 30Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 31 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 31Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 32 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 32Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 33 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 33Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 34 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 34Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 35 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 35Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 36 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 36Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 37 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 37Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 38 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 38Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 39 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 39Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 40 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 40Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 41 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 41Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 42 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 42Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 43 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 43Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 44 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 44Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 45 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 45Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 46 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 46Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 47 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 47Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 48 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 48Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 49 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 49Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 50 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 50Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 51 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 51Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 52 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 52
Nový Mercedes-Benz G500 je sice lehčí než dříve a zároveň má také méně objemný motor, stále však emisemi CO2 dvakráte překračuje povolený limit. Verze G63 je pak na tom ještě hůře

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 25 příspěvků

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama