Reklama

Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV

S velkými SUV jsou spojené velké zisky, jenže není všechno zlato, co se třpytí. Mercedes nyní poznává i odvrácenou stranu tohoto úspěchu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV

14.2.2018 | Petr Prokopec | 25 příspěvků

S velkými SUV jsou spojené velké zisky, jenže není všechno zlato, co se třpytí. Mercedes nyní poznává i odvrácenou stranu tohoto úspěchu.

Crossovery a SUV jsou aktuálně pro spoustu lidí modlou, od které se neumí odtrhnout. I proto stále více výrobců vstupuje do segmentů, jimž se dříve vyhýbali jako čert kříži. Je to ostatně i logické, neboť peníze jsou v tomto světě až na prvním místě. Hledat je pak samozřejmě lze především tam, kde je zájem publika. A čím větší poptávka je, tím výše mohou automobilky šponovat ceny, a tak navyšovat svůj zisk. Mohlo by se tedy zdát, že s těmito vozy jsou spojena jen samá pozitiva a sociální jistoty, jenže není to tak úplně pravda.

Každá mince má dvě strany a u crossoverů a SUV tomu není jinak. Jakkoliv jsou totiž i ty větší či prémiové spárovány s maloobjemovými jednotkami, zákazníci volí hlavně větší motory, které k charakteru těchto aut sedí daleko lépe než takový litrový tříválec. Jak je ovšem známo již k komiksů o Spider-Manovi, s velkou silou přichází také velká odpovědnost. Respektive v tomto případě s velkým objemem a vyšším výkonem jsou spárovány vyšší emise CO2. A to už je problém.

Své o tom ví hlavně Mercedes, který se aktuálně ohlédl za svou loňskou emisní stopou. Ta v průměru na celou automobilku činila 125 gramů na kilometr na jeden prodaný vůz, což je zcela v povolených mezích. Momentálně totiž výrobci nesmí překročit hranici 130 g/km. Vedení značky by tedy mohlo spát klidným spánkem, jenže skutečnost je taková, že místo toho prožívá počátek noční můry. Jakkoliv jsou totiž loňské emise pod limitem, zároveň jsou vyšší než v roce 2016, kdy činily 123 g/km.

Důvod tohoto růstu jsme naznačili již v úvodu a potvrzuje jej i samotná značka. Ta totiž loni prodala mnohem více velkých SUV než předloni. Třeba Mercedes třídy G si v Evropě pořídilo 5 457 zákazníků namísto 4 646 lidí o rok předtím. Zhruba polovina exemplářů přitom nesla logo AMG a byla tedy osazena 5,5litrovým osmiválcem. Vůči gustu publika nelze samozřejmě říci ani popel, nicméně tento motor produkoval 322 gramů CO2.

Negativní trend je problematický z toho důvodu, že meta 130 g CO2/km bude platit už jen tři roky, poté se sníží na 95 g C02/km. A Mercedes musí k tomuto cíli mířit, jinak jej čekají tvrdé pokuty. Jeho prodeje samozřejmě zdaleka nesestávají jen z třídy G, nabízí také modely GLC, GLE či GLS a ani třídy E nebo S průměrné emise dolů netlačí. Značka tak čelí nepříznivé vyhlídce, jenž je spojena s oním novým limitem emisí CO2 na kilometr.

Loni automobilka prodala v Evropě přes 1 milion vozů. Pokud by 95gramový limit CO2 na kilometr platil nyní, znamenalo by to obří pokutu. EU účtuje 95 Eur za každý gram nad limit a prodaný vůz, což v tomto případě znamená 30 milionů nadlimitních gramů. Nemusíte být velcí matikáři, abyste si spočítali, že se bavíme o teoretické pokutě 2 850 000 000 Eur, skoro třech miliardách euro odvedených Bruselu. To už je pořádná částka i na obří koncern, jako je Daimler.

Není tedy divu, že ve Stuttgartu mají problém, který budou muset řešit. Jak, to je otázkou, cíle EU jsou v praxi nesplnitelné a úlevou se mohou stát snad jen elektrická auta s papírově nulovými emisemi. Lépe se vedení Daimleru může cítit snad jen díky tomu, že v průšvihu není sám. Ještě horší vyhlídky má koncern VW, který sice dělá obecně úspornější auta, také jich ale prodává více. A za současného stavu by s novým limitem emisí čelil roční pokutě ve výši 4 miliard Eur, tedy asi 101,5 miliardy Kč...

Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 1 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 01Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 2 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 02Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 3 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 03Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 4 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 04Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 5 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 05Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 6 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 06Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 7 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 07Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 8 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 08Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 9 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 09Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 10 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 10Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 11 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 11Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 12 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 12Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 13 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 13Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 14 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 14Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 15 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 15Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 16 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 16Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 17 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 17Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 18 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 18Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 19 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 19Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 20 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 20Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 21 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 21Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 22 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 22Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 23 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 23Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 24 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 24Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 25 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 25Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 26 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 26Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 27 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 27Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 28 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 28Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 29 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 29Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 30 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 30Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 31 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 31Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 32 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 32Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 33 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 33Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 34 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 34Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 35 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 35Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 36 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 36Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 37 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 37Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 38 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 38Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 39 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 39Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 40 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 40Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 41 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 41Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 42 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 42Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 43 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 43Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 44 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 44Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 45 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 45Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 46 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 46Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 47 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 47Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 48 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 48Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 49 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 49Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 50 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 50Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 51 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 51Mercedes má překvapivý problém, jeho zákazníci kupují až příliš mnoho SUV - 52 - Mercedes-Benz G 2018 prvni oficialni sada 52
Nový Mercedes-Benz G500 je sice lehčí než dříve a zároveň má také méně objemný motor, stále však emisemi CO2 dvakráte překračuje povolený limit. Verze G63 je pak na tom ještě hůře

Petr Prokopec

Diskuze 25 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama