Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes musel zastavit prodej jednoho ze svých klíčových modelů. Důvod uhádnete
31.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německem aktuálně obchází fóbie z dieselových motorů a třícípá hvězda ji rozhodně nezažene. Právě naopak, další naftový model má potíže.
Za pár dní oslavíme již druhé výročí chvíle, kdy byl na světlo světa vynesen podvod Volkswagenu s dieselovými motory. Za tu dobu prošel automobilový průmysl velkou změnou, zejména v Evropě se diesely z favoritů staly odmítaným zbožím. Velké změny se nyní dějí hlavně v Německu, kde v mnoha městech připravují zákaz vjezdu starším dieselovým vozům. A výsledkem je, že dealerům zůstávají na skladech nechtěná auta za více než 100 miliard.
U postarších dieselů se rozjel rozsáhlý program šrotovného, na němž má účast i německá vláda, v případě novějších motorů panuje velká nejistota. Stále totiž není jisté, kdy bude jejich provoz ve městech zakázán a o jaké lokality vlastně půjde. Není tedy divu, že tamní motoristé se jich zbavují pod cenou. A nyní se mohou zdráhat kupovat i ty zcela nové, neboť ani v jejich případě aktuálně není jisté, že s nimi nebudou problémy.
Prakticky každá německá automobilka proto již zahájila rozsáhlou svolávací akci, v jejímž rámci dochází k přehrání softwaru - takto modifikované vozy by měly produkovat méně emisí a jejich NOx provoz tak má daleko méně zatěžovat ovzduší a životní prostředí. Nejdále v tomto směru zachází Mercedes, který v prvé fázi povolal zpět do servisů (zatím dobrovolně, tedy tak to alespoň prezentuje) tři miliony aut. Nově navíc třícípá hvězda zcela zastavila prodej jednoho modelu. A ne jen tak ledajakého.
Jak asi tušíte, půjde o dieselový vůz, konkrétně o Mercedes E350d, tedy třídu E s šestiválcovým dieselem OM642 LS. To je jeden z klíčových modelů napříč celým portfoliem automobilky, něco jako typ 530d od BMW nebo A6 3,0 TDI od Audi. Důvodem jsou pochopitelně problémy s emisemi, které se automobilka rozhodla řešit použitím většího katalyzátoru systému SCR, čímž má roztok AdBlue větší prostor k atomizaci a lépe neutralizuje emise NOx.
Nádržka na roztok AdBlue ale zůstává nezměněna, nadále tedy pobere 24,5 litru. Přepracováno nebude ani její vstřikování, vstřikování paliva Mercedes upravit měl, aby došlo k navýšení efektivity pohonné jednotky. Na výkonu 258 koní se modifikace nemají nikterak podepsat. Mercedes by díky úpravám měl obdržet novou certifikaci a znovu zahájit její prodej - jak ale víme, tento proces může chvíli potrvat.
Můžeme pak jen dodat, že celá akce je znovu dobrovolným krokem třícípé hvězdy, ta ale v podstatě jinou možnost ani neměla. Pokud by nedošlo k dalším modifikacím dieselových motorů, byl by k něm nejspíše Mercedes donucen. A negativní „naftovou publicitu” si nemůže dovolit - diesely u této značky pohání 70 procent všech aut prodaných v Evropě...





Mercedes aktuálně zastavil prodej modelu E350d, třílitrový turbodiesel totiž přepracuje za účelem snížení emisí NOx
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejčtenější články
Největší výletní loď světa je tohle monstrum vážící 251 tisíc tun. Už se blíží dokončení, i Titanic je vedle ní tintítko
7.10.2025
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
8.10.2025
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
8.10.2025
Ferrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
8.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
