Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Měření Kie s 3,3 V6 biturbo ukázalo reálný výkon i zranitelnost moderních motorů
6.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
370 koní z dvakrát přeplňovaného motoru 3,3 V6 biturbo je na Kiu ohromné číslo. Jaké je ve skutečnosti? Pokud je vše v pořádku, je dost vysoké.
Korejské automobilky jsme ještě donedávna měli spojené hlavně s poměrně levnými vozy, které byly zajímavou alternativou vůči zavedenějším evropským výrobcům. Nicméně s rostoucími registracemi se značky jako Hyundai a Kia začaly rozhlížet i po nových segmentech, stejně jako rostlo jejich sebevědomí. Díky tomu se nakonec na trh dostal i Stinger, tedy sportovně střižená zadokolka, která má ve verzi GT nabízet až 370 koní.
Zodpovědný je za něj dvakrát přeplňovaný 3,3litrový šestiválec, který je standardně spojen s osmistupňovým automatem. V této konfiguraci Stinger GT zvládá sprint z klidu na stovku za velmi dobrých 4,9 sekundy, jeho nejvyšší rychlost pak zdaleka nekončí obligátní německou metou 250 km/h. Jízdní dynamice se ale dnes věnovat nebudeme, místo toho si posvítíme na reálný výkon motoru, kterému nemusí být snadné věřit.
Stinger GT zamířil na dynamometr, který samozřejmě nemění přímo výkon motoru. Ten je určen z výkonu na kolech a odhadovaných ztrát. Většina aut jejich vlivem přichází o zhruba 15 až 20 procent, v případě Stingeru by tak na kolech mělo být 296 až 315 koní, jakkoliv odhad měřících techniků společnosti Chasers Motorsport byl ještě dalece nižší.
Ještě než se dostaneme ke konkrétním výsledkům, je třeba zmínit, že červeně lakovaný Stinger GT se pánům z webu CarAdvice nezdál být stejně výkonný jako žlutý kus, který dříve použili při srovnání Kie a Holdenu Commodore SS-V Redline. Jak se vzápětí ukázalo, nešlo jen o pocity, ale o realitu. Technici z měřicí firmy následně objevili v čelních partiích jednu uvolněnou hadičku.
Posléze se ukázalo, že jde o hadičku napojenou na plnicí potrubí za mezichladičem, jež pravděpodobně slouží ke snímání tlaku. Na červeném Stinger byla hadička krátká, snadno tak mohlo dojít k jejímu sklouznutí. To u firmy Chasers Motorsport vyřešili montáží delšího kusu. Následně byli provedeno čtvero měření, přičemž třikrát byla hadička zapojena, jednou nikoliv, aby bylo zjištěno, zda má skutečně na výkon vliv či nikoliv.
Výsledek vás nejspíše překvapí, rozdíl v měření byl enormní a vylezl na více než sto koní. S připojenou hadičkou Stinger GT vykázal na kolech výkon 317,8 koně, s vypojenou jen 217,6. To bude jen voda na mlýn těm, kteří říkají, jak jsou moderní turbomotory zranitelné...





Kia Stinger GT se na měřicí stolici pochlubila zajímavými čísly. Ovšem teprve až poté, co byl vyřešen jeden banální, i když zásadní problém
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
před 2 hodinami
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
