Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké

V České republice už dokonce byly zaregistrovány tři kusy nové Kie Stinger, první ceny ale naznačují, že s další záplavou příliš počítat nelze.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké

6.10.2017 | Petr Prokopec | 30 příspěvků

V České republice už dokonce byly zaregistrovány tři kusy nové Kie Stinger, první ceny ale naznačují, že s další záplavou příliš počítat nelze.

Pokud jste dnes důkladně propátrali tabulky mapující prodeje nových aut na českém trhu během září, nejspíše jste stejně jako my narazili na několik anomálií. V prvé řadě to bylo čtvrté místo Škody Karoq mezi crossovery a SUV. Na tom by možná nebylo nic až tak zvláštního, kdyby se ovšem nejednalo o vůz, který ještě nebyl dodán žádnému koncovému zákazníkovi. Dané registrace tedy mají na svědomí jen dealeři či automobilka.

Obdobně je tomu také v segmentu střední třídy, kde pro změnu můžete narazit na tři kusy Kie Stinger. V tomto případě je situace ještě o to zvláštnější, neboť zatímco ceny českého SUV byly oznámeny již před několika týdny, u korejské rakety (v těchto dnech bychom asi dané spojení raději ani neměli užívat...) po nich budete pátrat marně. Nicméně oficiální webová prezentace se změnila, vůz by tedy na trh měl skutečně dorazit co nevidět.

Ony tři registrace jsou pak stejně jako u Škody Karoq stoprocentně dealerské, ani zde za nimi nemůžeme hledat zákazníky. Těm ovšem můžeme naznačit, s čím mohou počítat, a sice za pomoci německého ceníku, který byl aktuálně zveřejněn. Dá se přitom předpokládat, že české ceny nebudou výrazně jiné, jak nám ostatně dokládají třeba ceny základních verzí modelu Optima (v ČR 619 980 Kč, v Německu 25 090 Eur/648 000 Kč).

Tak tedy, základem nabídky je verze osazená přeplňovaným benzinovým dvoulitrem, jenž byl naladěn na 255 koní a 353 Nm točivého momentu. Jejich přenos má na starosti stejně jako u dalších verzí osmistupňová automatická převodovka, s níž zvládnete sprint na stovku za 6 sekund a maximálně pokoříte 240 km/h. Platit přitom na německém trhu budete 43 990 Eur (1 136 000 Kč).

Přesunout se můžeme k dieselové verzi, jenž ke svému pohonu užívá čtyřválec 2,2 CDRi produkující 200 koní a 440 Nm. V případě akcelerace je možné počítat s časem 7,6 sekundy, nejvyšší rychlost je omezena na 230 km/h. Ceny pak startují na sumě 44 990 Eur (1 162 000 Kč) u zadokolky, verze osazená pohonem všech kol je k mání za 46 990 Eur (1 213 500 Kč).

Dostáváme se na vrchol, tedy k variantě GT. Ta pracuje z 3,3litrovým šestiválcem T-GDI, který díky dvojitému přeplňování dává až 370 koní v 6 000 otáčkách a 510 Nm v rozmezí 1 300 až 4 500 ot./min. Zrychlení na stovku zvládnete již za 4,9 sekundy, maximálka pak činí 270 km/h. Cena 54 990 Eur (1 420 000 Kč) ovšem rozhodně není malá, a to i přes bohatou standardní výbavu. BMW prodává svou 340i (pravda, s 326 koňmi, ale M3 s 450 je asi pro Stinger příliš velké sousto) v Německu i u nás levněji (zde 1 288 300 Kč), a to je pozice, ve které se silné zadokolce značky Kia bude prosazovat obtížně. I kdyby u nás stála klidně o 50 nebo 100 tisíc méně...

Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 1 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 14Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 2 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi dopl 01Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 3 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 15Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 4 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 16Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 5 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 17Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 6 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 18Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 7 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 19Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 8 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 20Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 9 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 21Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 10 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 22Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 11 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 23Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 12 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 24Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 13 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 25Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 14 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 26Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 15 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 27Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 16 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi dopl 02Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 17 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 28Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 18 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 29Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 19 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 30Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 20 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 31Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 21 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 32Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 22 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 33Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 23 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 34Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 24 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 35Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 25 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 36Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 26 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 37Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 27 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 38Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 28 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 39Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 29 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 40Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 30 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 41Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 31 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 42Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 32 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 43Sen o levné silné zadokolce z Koreje se rozplývá, první ceny Stingeru jsou vysoké - 33 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 44
Kia Stinger by se v řádu týdnů měla ukázat i na českém trhu, kde ostatně již byly některé exempláře zaregistrovány. Ceny přitom velmi pravděpodobně budou stejné jako v Německu, pod milion korun tedy nezamíří

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 30 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama