Šéf vývoje Škody promluvil o budoucnosti Karoqu. Chystá i RS se dvěma motory?

Šéf vývoje Škody uvedl, že ostrá verze by v případě modelu Karoq dávala větší smysl než u Kodiaqu. Nepůjde však cestou Seatu Ateca Cupra.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Šéf vývoje Škody promluvil o budoucnosti Karoqu. Chystá i RS se dvěma motory?

2.10.2017 | Petr Prokopec | 8 příspěvků

Šéf vývoje Škody uvedl, že ostrá verze by v případě modelu Karoq dávala větší smysl než u Kodiaqu. Nepůjde však cestou Seatu Ateca Cupra.

Škodu Karoq si sice již můžete objednat delší dobu, k zákazníkům však zatím ještě žádný exemplář nedorazil. To mladoboleslavské automobilce nebrání v tom, aby nahlas přemýšlela o své budoucnosti. A její součástí se velmi pravděpodobně někdy na přelomu dekády stane i verze RS. Christian Strube, šéf vývoje Škody, potvrdil, že se snaží dostat požehnání k takovému kroku.

„Samozřejmě, že za ni bojuji. Stejně jako jsem bojoval za Kodiaq RS. Někdy jsem v takovém boji úspěšný, jindy zase ne. Vedeme o takové verzi diskuze. Věřím, že k takovému vozu se ostrá varianta hodí. Dokonce více než v případě Škody Kodiaq, neboť jde o kompaktnější model, který by tak byl agilnější. Byl by to prostě ideál,“ uvedl Strube. Tím ale šéf vývoje s novinkami překvapivě neskončil.

Při pohledu na kroky Seatu, který chystá Atecu Cupra, by bylo přirozené očekávat, že spřízněný Karoq sáhne ve verzi RS taktéž po přeplňovaném dvoulitrovém čtyřválci, jenž má u španělského SUV produkovat okolo 300 koní. Nicméně Strube naznačil, že ostrá varianta českého vozu by mohla být jedním z prvních elektrifikovaných modelů značky. Ta podle plánu chce do roku 2025 prodávat čtvrtinu svého portfolia s alternativním druhem pohonu.

„Příští rok představíme Karoq ve verzi Sportline, který již sportovním směrem míří. Když proto vedeme diskuze o variantě RS, říkáme si, že by bylo zajímavé, kdybychom probrali rovněž to, zda půjde o čistě benzinový model nebo něco jiného,“ dodává Strube k tématu. Bohužel již nenaznačuje, že by Karoq RS byl klasickým plug-in hybridem a převzal by tak třeba ústrojí Volkswagenu Golf GTE, či by vsadil na 48voltový okruh.

Ať se však již Škoda vydá jakýmkoliv směrem, její ostré SUV bude jiného rázu než Seat Ateca Cupra. Spalovací pohonná jednotka by v jeho případě mohla být menšího objemu a produkovala by jen zhruba 200 koní. Zbytek by pak dorazil v elektrické podobě zahrnující menší či větší paket baterií a podle toho by se rovněž odvíjel i její „bezemisní“ dojezd.

Strube zatím nepotvrdil, zda již existuje prototyp verze RS. Nicméně uvedl, že „technici Škody jsou velmi kreativní, jsou to opravdoví nadšenci. A samozřejmě občas postaví auto, které můžu řídit. Pokud totiž chcete někoho pro něco nadchnout, dělá se to lépe, když máte to něco v ruce.“ Karoq RS tedy nejspíše již existuje a někdy v roce 2020 by mohl být v prodeji, možná i se dvěma motory...

Šéf vývoje Škody promluvil o budoucnosti Karoqu. Chystá i RS se dvěma motory? - 1 - Skoda Karoq RS novy render 01Šéf vývoje Škody promluvil o budoucnosti Karoqu. Chystá i RS se dvěma motory? - 2 - Skoda Karoq RS novy render 02
Škoda Karoq RS se ukázala i na nových neoficiálních ilustracích...

Šéf vývoje Škody promluvil o budoucnosti Karoqu. Chystá i RS se dvěma motory? - 3 - Skoda Karoq RS a Monte Carlo render 01Šéf vývoje Škody promluvil o budoucnosti Karoqu. Chystá i RS se dvěma motory? - 4 - Skoda Karoq RS a Monte Carlo render 02
...pokusy namalovat ji i verzi Monte Carlo ale proběhly už dříve

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 8 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše