Měření Kie s 3,3 V6 biturbo ukázalo reálný výkon i zranitelnost moderních motorů

Slibuje 370 koní z dvakrát přeplňovaného motoru 3,3 V6 biturbo, na Kiu ohromné číslo. Jaké je ve skutečnosti? Pokud je vše v pořádku, je dost vysoké.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Měření Kie s 3,3 V6 biturbo ukázalo reálný výkon i zranitelnost moderních motorů

6.11.2017 | Petr Prokopec | 30 příspěvků

Slibuje 370 koní z dvakrát přeplňovaného motoru 3,3 V6 biturbo, na Kiu ohromné číslo. Jaké je ve skutečnosti? Pokud je vše v pořádku, je dost vysoké.

Korejské automobilky jsme ještě donedávna měli spojené hlavně s poměrně levnými vozy, které byly zajímavou alternativou vůči zavedenějším evropským výrobcům. Nicméně s rostoucími registracemi se značky jako Hyundai a Kia začaly rozhlížet i po nových segmentech, stejně jako rostlo jejich sebevědomí. Díky tomu se nakonec na trh dostal i Stinger, tedy sportovně střižená zadokolka, která má ve verzi GT nabízet až 370 koní.

Zodpovědný je za něj dvakrát přeplňovaný 3,3litrový šestiválec, který je standardně spojen s osmistupňovým automatem. V této konfiguraci Stinger GT zvládá sprint z klidu na stovku za velmi dobrých 4,9 sekundy, jeho nejvyšší rychlost pak zdaleka nekončí obligátní německou metou 250 km/h. Jízdní dynamice se ale dnes věnovat nebudeme, místo toho si posvítíme na reálný výkon motoru, kterému nemusí být snadné věřit.

Stinger GT zamířil na dynamometr, který samozřejmě nemění přímo výkon motoru. Ten je určen z výkonu na kolech a odhadovaných ztrát. Většina aut jejich vlivem přichází o zhruba 15 až 20 procent, v případě Stingeru by tak na kolech mělo být 296 až 315 koní, jakkoliv odhad měřících techniků společnosti Chasers Motorsport byl ještě dalece nižší.

Ještě než se dostaneme ke konkrétním výsledkům, je třeba zmínit, že červeně lakovaný Stinger GT se pánům z webu CarAdvice nezdál být stejně výkonný jako žlutý kus, který dříve použili při srovnání Kie a Holdenu Commodore SS-V Redline. Jak se vzápětí ukázalo, nešlo jen o pocity, ale o realitu. Technici z měřicí firmy následně objevili v čelních partiích jednu uvolněnou hadičku.

Posléze se ukázalo, že jde o hadičku napojenou na plnicí potrubí za mezichladičem, jež pravděpodobně slouží ke snímání tlaku. Na červeném Stinger byla hadička krátká, snadno tak mohlo dojít k jejímu sklouznutí. To u firmy Chasers Motorsport vyřešili montáží delšího kusu. Následně byli provedeno čtvero měření, přičemž třikrát byla hadička zapojena, jednou nikoliv, aby bylo zjištěno, zda má skutečně na výkon vliv či nikoliv.

Výsledek vás nejspíše překvapí, rozdíl v měření byl enormní a vylezl na více než sto koní. S připojenou hadičkou Stinger GT vykázal na kolech výkon 317,8 koně, s vypojenou jen 217,6. To bude jen voda na mlýn těm, kteří říkají, jak jsou moderní turbomotory zranitelné...

Měření Kie s 3,3 V6 biturbo ukázalo reálný výkon i zranitelnost moderních motorů - 1 - Kia Stinger GT dynamometr 01Měření Kie s 3,3 V6 biturbo ukázalo reálný výkon i zranitelnost moderních motorů - 2 - Kia Stinger GT dynamometr 02Měření Kie s 3,3 V6 biturbo ukázalo reálný výkon i zranitelnost moderních motorů - 3 - Kia Stinger GT dynamometr 03Měření Kie s 3,3 V6 biturbo ukázalo reálný výkon i zranitelnost moderních motorů - 4 - Kia Stinger GT dynamometr 04Měření Kie s 3,3 V6 biturbo ukázalo reálný výkon i zranitelnost moderních motorů - 5 - Kia Stinger GT dynamometr 06
Kia Stinger GT se na měřicí stolici pochlubila zajímavými čísly. Ovšem teprve až poté, co byl vyřešen jeden banální, i když zásadní problém

Zdroj: Car Advice

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 30 příspěvků

Autobazar

zobrazit vše