V Belgii nastala vzpoura strojů, moderní elektronika aut se ruší navzájem

Elektronických řešení pracujících s bezdrátovými technologiemi je všude kolem nás už tolik, že se technici ani nedokáží vyhnout jejich vzájemné nežádoucí interakci. V Belgii tak přestala pracovat dvě moderní řešení v autech kvůli třetímu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

V Belgii nastala vzpoura strojů, moderní elektronika aut se ruší navzájem

17.7.2019 | Mirek Mazal

Elektronických řešení pracujících s bezdrátovými technologiemi je všude kolem nás už tolik, že se technici ani nedokáží vyhnout jejich vzájemné nežádoucí interakci. V Belgii tak přestala pracovat dvě moderní řešení v autech kvůli třetímu.

Dávno pominula doba příjmu výlučně analogového signálu do automobilových rádií, stále obvyklejší je příjem přesnějšího digitálního vysílání. Právě to ale má do činění s pomyslnou vzpourou strojů, která nastala v okolí belgického Maaseiku. Po tamním rozjetí rádiového vysílání třídy DAB+ přestaly lidem fungoval klíče od aut a dálková ovládání garážových vrat.

Obyvatelé si konkrétně začali stěžovat, že jejich elektrická garážová vrata nejdou dálkově ovládat a auta s bezklíčovým vstupem se přestala otevírat a reagovat na stisknutí startovacího tlačítka. Po detailním šetření belgický telekomunikační regulátor BIPT konstatoval, že za vše skutečně může rozmach digitálních rádií.

Změny chování moderní techniky mají co do činění s rádiovým signálem vysílaným z nově postaveného stožáru. Anténa pracuje na frekvenci 216,9 MHz, zatímco většina elektronických klíčů od auta a garážových vrat běží na 434 MHz. Dvojnásobek frekvence vysílací věže pak působí po celém regionu a svoji hodnotou narušuje činnost používané elektroniky.

Mluvčí telekomunikačního regulátoru David Erzeel obhajoval antény DAB+ a vinu svedl na ostatní techniku. Podle jeho slov dotčené klíče či vrata nemají dostatečné možnosti filtrování signálu, a proto reagují na frekvenčně podobné vlnění narušující jejich provoz. Lidé se prý nemusí bát náhodného otevírání garáže, ale Erzeel všem doporučil preventivně změnit používanou frekvenci. Což je... dobrá rada. Něco takového pochopitelně majitelé aut a garáží udělat nemohou.


V Belgii nastala vzpoura strojů, moderní elektronika aut se ruší navzájem - 1 - EU zavadi povinna digitalni radia 02V Belgii nastala vzpoura strojů, moderní elektronika aut se ruší navzájem - 2 - EU zavadi povinna digitalni radia 03V Belgii nastala vzpoura strojů, moderní elektronika aut se ruší navzájem - 3 - EU zavadi povinna digitalni radia 04V Belgii nastala vzpoura strojů, moderní elektronika aut se ruší navzájem - 4 - EU zavadi povinna digitalni radia 05V Belgii nastala vzpoura strojů, moderní elektronika aut se ruší navzájem - 5 - EU zavadi povinna digitalni radia 06V Belgii nastala vzpoura strojů, moderní elektronika aut se ruší navzájem - 6 - EU zavadi povinna digitalni radia 07
Vysílání DAB+ v Belgii znemožňuje fungování dalších bezdrátových zařízení, možnost moderního příjmu rádia v autě tak dělá čáru přes rozpočet bezklíčovému vstupu a startu a dálkovým ovladačům garáží

Zdroj: VRT

Mirek Mazal

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama