Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Muž si v internetové aukci naslepo koupil Ferrari, až doma zjistil, že je na elektřinu
13.8.2019 | Mirek Mazal
Nový majitel se těšil na jízdu s řvoucím vidlicovým osmiválcem za zády, místo toho slyší jen pištění elektromotorů. Nedá se ale říci, že by si teď hrůzou rval vlasy z hlavy.
Aukce jsou dnes častým způsobem, který sběratelé používají pro pořízení nebo prodej zajímavých automobilů. U nás mezi nejčastěji skloňované dražební společnosti patří určitě britsko-kanadská RM Sotheby's zacházející s portfoliem nejdražších aut pro výjimečnou klientelu. Její aukce jsou sledované po celém světě a jen stěží se jimi projde auto, jehož historie i stav by nebyly zmapovány do posledního známého detailu. Existují ale i dražby nižší úrovně.
Do jedné takové se přes internet zapojil muž jménem Drew Gill. Nepatří mezi věhlasné sběratele, chtěl si takto výhodně zakoupit Ferrari 308 GTS, dnes už ikonický model z přelomu 70. a 80. let. Vybral si roadster, o kterém věděl, že byl v minulosti havarovaný, zdál se ale být perfektně zrenovovaný.
Po souboji s dalšími zájemci mu vůz byl přiklepnut za 77 tisíc dolarů, v přepočtu 1,8 milionu Kč. To je obecně vzato průměrný, ale na renovovaný kus dobrá cena, ceny takových se pohybují i o okolo 3 milionů Kč. Když se však Gill po dodání vozu podíval do jeho motorového prostoru, zůstal jako opařený. Předchozí majitel vytáhl bez deci třílitrový osmiválec a usadil místo něj elektrický pohon.
Plnotučný V8 vzal za své při požáru motorového prostoru sériové verze a oheň zničil původní pohonnou jednotku i s příslušenstvím do takové míry, že by bylo příliš nákladné ji opravit. Po požáru auto koupil Eric Hutchison jen za 10 tisíc dolarů (231 tisíc Kč) a dva roky z něj dělal první 308 GTS na elektřinu. Úplně zničenou hnací soustavu nahradil třemi elektrickými motory a třemi bateriemi. Dva akumulátory nahradily olejovou vanu, třetí našel místo v přední části Ferrari.
Výkon třech elektromotorů je okolo 246 kW (335 koní). Uprostřed uložené elektrické agregáty jsou napojeny na pětistupňovou manuální převodovku G50 od Porsche, což je vážně výjimečné řešení. Tvůrce připouští, že nemá valný vliv na efektivitu nebo dynamiku, ale o větší zábavu za volantem se manuál stará. A vůz je všechno, jen ne pomalý - svého času jej otestoval americký Top Gear, který na okruhu zajel o 10 sekund rychlejší čas než se sériovým GTS. Takže ani pomalý stroj to není.
Po dokončení přestavby se Hutchison rozhodl nabídnout 308 GTE v aukci. Nový vlastník vzhledově nádherné auto koupil za příjemnou cenu, teprve doma ovšem pochopil všechny souvislosti. „Nevěděl jsem, že je elektrické, když jsem se o něj pokoušel,“ přiznal současný majitel. Z překvapení si hlavu nelámal, naopak se pokusil najít výhody. Elegantní veterán by v jeho domovské Kalifornii časem čelil modernímu tažení proti vzduchovému znečištění, v tomto provedení se může Ferrari 308 GTE klidně prohánět po cestách beze strachu z ekologických norem. A klidný projev bzučícího stroje téměř zbaveného zvuku při klidných přesunech městem i kvituje.



























Ferrari 308 GTS se vyrábělo mezi léty 1975 a 1985, na elektřinu jej ale musel předělat až nadšenec více jak 30 let po skončení výroby
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 2 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před hodinou
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 2 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 3 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 4 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
