Muž si za 88 tisíc snížil Passat a teď žaluje město, že nepřejede zpomalovací prahy

Upravit si auto podle svého gusta nese svá rizika, majitel tohoto Passatu má ale pocit, že je diskriminován, když jeho legálně upravený vůz nemůže používat část silnic města, v němž bydlí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Muž si za 88 tisíc snížil Passat a teď žaluje město, že nepřejede zpomalovací prahy

19.5.2019 | Mirek Mazal

Upravit si auto podle svého gusta nese svá rizika, majitel tohoto Passatu má ale pocit, že je diskriminován, když jeho legálně upravený vůz nemůže používat část silnic města, v němž bydlí.

Brit Christopher Fitzgibbon investoval našetřené tři tisíce liber (88 tisíc Kč) do úprav svého Volkswagenu. Většinu obnosu polkly tlumiče s kratšími pružinami, které snížily světlou výšku jeho Passatu o několik centimetrů. Chris posadil sedan pouhých 10 centimetrů nad asfalt, aby zlepšil jeho stabilitu a zatraktivnil vzhled. Drahá modifikace se mu zamlouvá, ale ne vždy a všude - měsíčně teď musí najezdit o 966 kilometrů víc než před úpravou.

Vedení městečka Galbally v severním Irsku, ve kterém bydlí, totiž objednala instalaci patnácticentimetrových zpomalovacích prahů po celé obci. Pětice retardérů se stala pro Passat nepřekonatelnou překážkou, a Christopher proto musí volit objízdné trasy vedoucí mimo hlavní komunikace. Během dřívějších pokusů prahy přejet si svůj vůz opakovaně poškrábal a všechny náklady na opravy nyní po městu vymáhá.

Občan prý utrpěl škodu 2 163 liber (63 500 Kč) za rozbité tlumiče, zpružiny, závěsy, nárazníky a dokonce i tažné zařízení. Aby ne, když jezdí s motorem u země, muž by ale rád dostal své peníze zpět. Cítí se totiž diskriminován, že s legálními úpravami nemůže využívat veřejné silnice, jako ostatní. Podle jeho slov potvrzených právníkem mu bylo odepřeno právo řídit.

Právní zástupce se bude snažit vymáhat také náklady spojené s neúměrně zvýšenou vzdáleností dojížďky do práce, kdy jeho klient musí každý den zvolit trasu delší o 48 kilometrů, aby se dostal do zaměstnání. Původní kratší cesta vede přes nové překážky, které jeho vůz bez úhony nepřejede.

Obě strany se snažily dohodnout, tyto pokusy ale vyzněly do prázdna. Hledání pravdy bude muset asistovat soud, který bude muset rozhodnout, jestli je možné takto omezovat část řidičů domnělým bezpečnostním přínosem podobných retardérů, nebo město musí takové překážky budovat s ohledem na konstrukci všech aut schválených pro běžný provoz, která se s nimi mohou dostat do kontaktu. Jsme zvědavi na výsledek, argumentace obou stran má přes některé úsměvné dopady svůj racionální základ.


Muž si za 88 tisíc snížil Passat a teď žaluje město, že nepřejede zpomalovací prahy - 1 - Muz chce odskodnit za zpomalovaci prahy 01Muž si za 88 tisíc snížil Passat a teď žaluje město, že nepřejede zpomalovací prahy - 2 - Muz chce odskodnit za zpomalovaci prahy 02Muž si za 88 tisíc snížil Passat a teď žaluje město, že nepřejede zpomalovací prahy - 3 - Muz chce odskodnit za zpomalovaci prahy 03Muž si za 88 tisíc snížil Passat a teď žaluje město, že nepřejede zpomalovací prahy - 4 - Muz chce odskodnit za zpomalovaci prahy 04Muž si za 88 tisíc snížil Passat a teď žaluje město, že nepřejede zpomalovací prahy - 5 - Muz chce odskodnit za zpomalovaci prahy 05
Muž si snížil VW Passat tak, že teď neprojede po hlavní silnici a pokud ano, poškodí si vůz. Cestou do práce tak musí překonávat o 48 km delší úsek, město tedy žaluje o náhradu škody a zbytečné výdaje navíc

Zdroj: Daily Mail

Mirek Mazal

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama