Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je upravený vůz miliardáře, který chtěl jezdit obyčejným autem
15.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Velmi bohatí lidé někdy nežijí obyčejně kvůli tomu, že nemusí, ale proto, že nemohou. Nejbohatší Evropan chtěl jezdit vcelku běžným autem, ani to ale úplně běžným nezůstalo.
Peugeot 205 GTI je jedním z praotců rychlých hatchbacků, v posledních letech velmi oblíbené kategorie aut. Nepříliš nápadným vozem byl už v době svého vzniku a dnes se za ním na ulici ohlédnou jen znalci automobilové historie. To ale patří mezi jeho výhody - malý Peugeot dokáže servírovat spoustu řidičských zážitků a přitom nedráždit závistivé sousedy.
Právě po tomto autě svého času zatoužil Bernard Arnault, vládce konglomerátu LVMH a mimořádně bohatý člověk. S majetkem odhadovaným na více jak 1,5 bilionu korun (bavíme se o více jak 1 500 miliardách Kč) je nejbohatším Francouzem, nejbohatším Evropanem a pravidelně se objevuje i mezi pěti nejbohatšími lidmi světa. Extrémně bohatý byl už v roce 1990, kdy si s majetkem v řádu stovek miliard korun mohl dovolit prakticky cokoli. Chtěl ale zůstat mimo pozornost a občas projet zatáčku s radostným úsměvem, a tak si právě 205 GTI koupil.
Zní to vlastně nudně, pro Arnaulta bylo pořízení takového auta z ekonomického hlediska srovnatelné s tím, když jsme si my tou dobou koupili Pedro. Jenže člověk jako on si paradoxně nemůže dovolit brázdit ulice v obyčejném voze jen tak. Jeho bohatství láká i desperáty, a tak běžně cestuje pouze obrněnými luxusními limuzínami - jezdit v obyčejném kompaktu by pro něj bylo vedle toho příliš riskantní.
Jezdit s ním ale chtěl, a tak šedé GTI putovalo hned po pořízení do specializované firmy, kde bylo vybaveno ochrannými prvky proti napadení. Arnault si objednal bezpečnostní obrnění druhého stupně a do konstrukce vozu tak byly zapracovány výztuhy, tlusté plechové panely a silnější okna. Zvýšenou hmotnost krotilo vylepšené odpružení, a také nové, větší brzdy. Motor zůstal bez povšimnutí. Interiér byl doplněn o černé kožené sedačky, klimatizaci a posilovač řízení, které se standardně nedodávaly.
Úspěšný obchodník chtěl co nejvíc splynout s davem, přitom mít jistotu bezpečí - vysoká odolnost se pozná jen po pečlivém prozkoumání. Šedý lak s továrním vzhledem účel splnily, i když si nejsme jisti, jak moc pak zbylo z tolik kýžených řidičských zážitků, neobť celková hmotnost narostla k hranici 1 400 kilogramů. Bernard si na každý pád tohle auto užíval, a to docela dlouho - osobně jej řídil až do roku 2009, kdy jej prodal soukromému sběrateli. Ten by jej teď rád poslal dál se 14 700 kilometry na tachometru. Cena není nízká, 37 500 euro je blízko 1 milionu Kč. Ale jak jinak byste se dostali k... obrněnému Peugeotu 205 GTI, navíc s takovým prvním majitelem?
Malý francouzský hot hatch odolá palbě z ručních zbraní. Na první pohled není vidět jeho hroší kůže, pravdu ukáže zaostření pohledem
Zdroj: Art and Revs
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 5 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- MOTO TEST CAMP Soběslav: 18.–19. května 2024 13:30
- Red Bull Rookies Cup v Jerezu 10:00
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion včera 15:11
- V Moto2 vyhrál Aldeguer, 11. Salač včera 12:57
- Vítězem Moto3 v Jerezu Colin Veijer včera 11:32
Nejnovější články
- V prodeji se objevily díly na vzácnou ostrou verzi legendárního McLarenu F1, na tohle jsme všichni chudí
před 3 hodinami - Zánovní Fisker utrpěl totální škodu kvůli neviditelnému poškození dveří, na vině je hlavně výrobce
před 4 hodinami - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 5 hodinami - Ford lituje, že vsadil na elektromobily. S padajícími prodeji prodělává přes 3 miliony na kuse, nohama na zem se ale vrací pomalu
před 6 hodinami - K mání je překrásná vzpomínka na dobu, kdy VW skutečně dělal auta pro lidi, téměř netknutý Golf s unikátním motorem
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva