Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Na první pohled je to bezcenný starý Rover 200. Ale podívejte se dovnitř...
8.6.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Tohle auto se nezdá, ale je to velká rarita, o jejíž existenci zřejmě ani nebudete vědět. Teď je na prodej, za cenu jinak zcela neadekvátní tomuto modelu.
Poslední generace Roveru 200 vyráběná mezi léty 1995 a 1999 platí za velmi nezajímavá auta. Vůz vznikla ještě vstupem BMW do britské automobilky a od pohledu nezapře spříznění s tehdejším Civicem od Hondy, s níž Rover oficiálně spolupracoval. Dnes je na tuto dvoustovku pohlíženo jako na prakticky bezcenný vůz a tomu odpovídají ceny na trhu ojetin. Dnes vám ale ukážeme výjimku, i když na to na první pohled vůbec nevypadá.
Tří- nebo pětidveřový hatchback se totiž prodával také ve verzi BRM pojmenovaný podle závodního týmu formule British Racing Motors. Tato varianta se vyznačovala 1,8litrovým zážehovým čtyřválcem VVC o výkonu 107 kW (145 koní). Jasným poznávacím znakem exkluzivního modelu byl ale až červený interiér potažený kůží. V této výrazné barvě byly standardně vyhotoveny také dveřní panely, bezpečnostní pásy, věnec volantu, středový tunel a čalounění podlahy. Výjimečně působilo i hliníkové obložení ovládání topení a stejně zhotovená hlavice řadicí páky.
Může vám to připomenout poněkud kýčovitý tuning, ale tohle je práce továrny, která měla z verze BRM udělat něco jako Bentley pro chudé. A je třeba říci, že něčemu takovému se vizuálně i opravdu blíží. BRM tak vynikne po otevření dveří, ale jinak se ztrácí v provozu. Vnější lakování proti interiéru působí usedle, ale znalci vždy poznali zelenou Brooklands Green typickou pro sportovní verzi Roveru. Přírodní zbarvení správně doplňují šestnáctipalcové lité disky a kontrastní oranžová mřížka chladiče na předním nárazníku.
Vylepšení se netýkalo jen barev, vrcholný typ dostal rovněž o 2 centimetry nižší světlou výšku a vylepšené tlumiče. Řidič mohl pocítit lepší odezvu od předních kol a sportovní naladění manuální převodovky - co to přesně znamenalo už se z dobových pramenů nedozvídáme.
Vyrobilo se celkem 795 kusů, z nichž pouhých 350 dostalo levostranné řízení. Cena byla stanovena na 18 000 liber (dnes 526 000 Kč), ale nakonec byla snížena o čtyři tisíce liber, aby se prodaly všechny kusy. O Rovery se lidé neprali, ale tato připomínka úspěchu ve Formuli 1 právě s levostranným řízením je barevný unikát hodný suchého koutu ve sběratelské garáži. Má najeto 190 000 kilometrů, první metry začal ukrajovat v roce 1999. Stojí v Nizozemsku a čeká, kdo ho vykoupí za 2 250 Eur (57 700 Kč). Vlastně pakatel, na Rover 200 se skoro 200 tisíci km ale velké peníze...












Jeden z edice 350 Roverů BRM s levostranným řízením je na prodej za obecně směšnou, ale specificky vysokou cenu. Přitom Relativně zachovalý kousek v originálním stavu připomene, co to bylo Bentley pro chudé z devadesátých let
Zdroj: Marktplaats
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
dnes
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 4 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 6 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 7 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 9 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
