Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejlevnější kombík Dacie vyzval ten nejrychlejší Mercedesu. A jednou i vyhrál
6.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Když postavíte Dacii Logan MCV na start sprintu s Mercedesem-AMG E 63 S, po chvíli se budete jen smát. Jenže rychlost zvlášť u podobných aut není všechno.
Některé testy jsou srovnání rozličných parametrů dvou nebo více aut tak plné, že se člověku zamotá hlava ještě předtím, než se něco podstatného dozví. Tento přístup k věci ale určitě není vlastní Matu Watsonovi z Carwow, který své testy oprostil zdlouhavého výpisu čísel a snaží se je prezentovat zajímavějším způsobem. A jeho nejnovější srovnání je toho důkazem.
Hlava se vám zatočí jen v prvních sekundách, kdy uvidíte dvojici hlavních aktérů. Proti sobě se postaví nejrychlejší kombi světa s nejlevnějším kombi na trhu. Bizarní? Jistě, na Matovy nevšední testy už jsme ale zvyklí a i dnes vám ukážeme, že srovnávání na první pohled nesrovnatelného není nutné hned zavrhnout, v takovém klání může jedno auto druhému nastavit zrcadlo v zajímavých úhlech.
Připomeňme, že Mercedes-AMG E 63 S Kombi je jedním z nejmodernějších automobilů s velkým zavazadlovým prostorem. Nejrychlejším kombikem se stal díky přeplňovanému benzinovému čtyřlitru s osmi válci o výkonu 456 kW (612 koní) a 850 Nm, který katapultuje řidiče na 100 km/h za 3,5 sekundy. Soupeř z Rumunska disponuje jeden a půl litrovým turbodieselovým čtyřválcem o výkonu 66 kW (90 koní) a 220 Nm, který zrychlí na 100 km/h za 12,1 sekund. Dynamické vlastnosti zdánlivě degradují Dacii, ale nemusí tomu tak být ve všem.
Sprint na čtvrtmíli s pevným startem Mercedes zvládl za 11,2 sekundy a Dacia za 18 sekund. Konečná ztráta by ale člověka možná vůbec nemrzela, kdyby v kapse vezl ušetřené peníze - Mercedes stojí desetkrát víc. Druhá disciplína je hra kočky s myší - Mercedes čeká na místě, až se kolem prožene Logan plnou rychlostí, poté se pokusí Logan co nejdříve chytit dříve, než Dacia za 18 sekund dojede do cíle zkoušky. Kočka nezaváhala a dohnala myš za 12,8 sekundy. Třetí soutěž byla akcelerace po dobu 20 vteřin v každém autě s cílem, aby Mercedes dosáhl dvojnásobku rychlosti Dacie. Ukazatel tachometru Mercedesu se zastavil na cifře 165 mil/h (266 km/h), Dacia zvládla 80 mil/h (129 km/h), proto Mercedes získal třetí vítězný bod.
Čtvrtý srovnávací bod testu zezačátku zdánlivě patřil Dacii Logan MCV, která je cca o jednu tunu lehčím přibližovadlem, než mezikontinentální stěhovák Mercedes-AMG. Z rychlosti 70 mil/h (113 km/h) se měly oba vozy co nejdříve zabrzdit. Teoreticky zde mohla brát vavříny lehčí Dacia, ale její brzdy jsou slabé, proto opět vyhrála hrubá síla AMG. Skóre 4:0 pro Němce.
Pátý pokus získat vítězný bod konečně ukázal, že není třeba házet flintu do žita a nasadit do dalšího boje podvozek. Mercedes je sportovní náčiní, své koně musí efektivně přenést na silnici a vzduchové odpružení umí přepnout podvozek do režimu Comfort. Proti tomu sportovně nenáročná Dacia ladí podvozky na měkké odpružení, bez jízdních režimů a vzduchového systému nakonec zvítězila. Měření mobilní aplikací sice ukázalo menší hodnoty vibrací pro Mercedes, ale vibrace nejsou vše, více komfortu zkrátka nabízí podvozek Dacie Logan MCV.
Konečný výsledek 4:1 pro Mercedes byl předvídatelný, ale pokud se zaměříte na jednotlivé disciplíny, s nadsázkou můžeme říci, že nikdy nenastal tak velký rozdíl, jenž by byl adekvátní poměru cen obou automobilů. Tak to ale zkrátka bývá, každé další zlepšení čehokoli je dražší a dražší a čím více extrému se blížíme, tím bude jedna desetina sekundy při akceleraci (nebo čehokoli podobného) stát více. Přesto mohou mít u Dacie dobrý pocit - 4:1, to je jako by FK Horní Dolní hrál proti FC Barcelona a vstřelil branku...
Dacia Logan MCV proti Mercedesu-AMG E63 S 2017 nemá ve většině ohledů šanci, v některých se ale přece jen chytá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva