Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejrychlejší Škoda Octavia na světě zlevnila, 1 201 koní je teď za polovinu
27.1.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+videa) Původní cena byla šílená, ta současná už je zajímavější nabídkou. Stroj s teoretickou maximálkou 410 km/h je sofistikovanější, než se zdá.
O přestavbách škodovek píšeme pravidelně a popsali jsme jich už spoustu. Bláznivé bývají nezřídka, svou šíleností, extrémností a nakonec i technickou náročností se ale dosud žádná nevyrovnala Škodě Octavia Bimoto. Tento vůz dostal dva motory 2,0 TFSI místo jednoho, každý navíc řádně poladěný a generuje ve své poslední evoluci celkově až 1 201 koní. Pochopitelně má pohon všech kol a dynamika tohoto stroje je opravdu neskutečná.
S Bugatti Veyron Super Sport se totiž nemůže měřit jen číslem v kolonce „výkon”. Navzdory složité zástavbě dvou motorů váží stále jen 1 475 kg, což v kombinaci s výše zmíněným výkonem znamená akceleraci z říše snů: z 0 na 100 km/h za 2,2 sekundy, z 0 na 200 za 6,0 sekundy a čtyřistametrový sprint do 10 sekund. Jistě existují i rychlejší auta, ale rychlejší Škoda, který by pořád mohla na silnice s běžnou registrační značkou (Rumunsko...)? Nevíme o ní.
Tohle jsou zčásti nové informace, to podstatné už jsme ale probírali. A ne jednou. Nedávno jsme se k tomuto superstroji vrátili, když se objevil v prodeji. Jeho majitel, Silviu Ghita, jej tehdy „poslal do oběhu” za rovných 100 tisíc Eur, tedy něco přes 2,7 milionu Kč. To je možná méně než za Veyron, ale toto je pořád Škoda a s podobnou cenovkou se dostává na úroveň ojetých aut jako Porsche 911 Turbo - možná ne světově unikátních, jenže v mnoha ohledech jsou na jiné úrovni než jaké může dosáhnout garážová stavba tisícikoňového auta.
Ačkoli se tedy jen u nás s touto nabídkou seznámily statisíce lidí a po celé Evropě jich snad musel být sedmimístný počet, vůz se dodnes neprodal. Oznámil nám to sám majitel s tím, že nabídku posouvá o pořádný kus níže. Jen kvůli tomu bychom nový článek nepsali, Silviu ale přidal i pár dalších zajímavých detailů, které už si zmínku zaslouží. Tohle auto je zjevně propracovanější, než se zdá.
Začneme-li u ceny, ta nyní činí 50 000 Eur, tedy asi 1,35 milionu Kč. Na jakoukoli Škodu je to jistě vysoká částka, na kterou se ze standardní nabídky značky vyšplhají jen nejdražší verze Superbu, mezi auty s výkonem přes 1 200 koní (ne snad, že by se jich nabízelo mnoho...) je to ale jasně nejméně. Silviu je navíc ochoten o ceně jednat a dodává jen, ať se mu neozývá nikdo, kdo by nabídl méně než 25 000 Eur. Ani tak ale nečekejte, že by za takovou částku vůz hned prodal - to asi jen v nejvyšší nouzi.
Autor celého díla, jinak profesionální úpravce, který si Octavii Bimoto postavil pro svou vlastní potěchu, říká, že ačkoli po vizuální stránce auto nevypadá bůhvíjak úchvatně, po té technické je to kvalitní dílo postavené tak, aby ohromné výkony a dynamiku bylo možné využívat. A ne pouze v přímce, jakkoli z fotek je patrné, že na sprintech byl vůz jako doma.
Silviu Ghita konstatuje, že ačkoli každý motor má své vlastní chlazení, spojku, převodovku, diferenciál a další díly, jako by šlo o dvě auta v jednom, jejich chod je perfektně synchronizován. Ne tím, že by to „nějak nastavil”, vůz dostal sofistikované centrální řízení, které mu ponechává i funkční ABS a ESP a dokáže každý z motorů zapojovat do práce tak, aby zajistil optimální přenos výkonu v jakékoli situaci. Je pochopitelně otázkou, kde končí sebedůvěra tvůrce a kde začíná realita, podle Silvia ale vůz funguje jako velmi chytrá čtyřkolka a třeba výjezdy ze zatáček zvládá bravurně i při velmi ostré akceleraci.
Dodejme, že myšleno bylo také na brzdy s kotouči 345x30 mm vpředu a 312x25 mm vzadu. Kola jsou „osmnáctky” o šíři 8,5" (možná poznáváte ráfky z Audi S6) a obouvají pneumatiky 245/40 R18, konkrétně R888 od Toya. Strůjce a majitel také říká, že vůz by i se současným zpřevodováním a při dnešním nastavení výkonu mohl teoreticky dosáhnout rychlosti až přes 410 km/h, ale nezkoušel to, asi celkem pochopitelně....
Limity do budoucna? Mnoho jich není. Motory vozu jsou prý upraveny tak, aby s větším turbem, vstřiky a dalšími modifikovanými „periferiemi”, tedy bez nutnosti sahat na „vnitřnosti” samotných agregátů, zvládly výkon až 850 koní. Co by to pak znamenalo, stovku pod 2 sekundy? Můžete to zkusit sami, když si vůz koupíte. Pokud by dostal trochu nenápadnější háv, mohl by to být skutečný král sleeperů české provenience...
Nové i starší fotografie hotové Škody Octavia RS Bimoto
Fotografie dokumentující stavbu vozu
Škoda Octavia RS druhé generace dostala dva motory a nabízí celkový výkon 1 201 koní, který je možné posunout ještě výše. Teď je k mání za už rozumnějších 1,35 milionu Kč
Novější i starší videa s vozem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejčtenější články
- Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva