Někdo najel 802 tisíc km v autě s benzinovou V6. Teď ho prodává za pakatel

24.5.2017 | Petr Miler | 33 příspěvků

Auta s podobnými nájezdy vídáme, i s většími. Téměř bez výjimky se ale jedná o diesely nebo úsporné benziny. Skoro třílitrová V6 v této roli je rarita.

Auta s extrémně vysokými nájezdy se u nás objevují pravidelně. Měli jsme tu vůz, který najel přes půl milionu km za dva roky. Měli jsme tu stroje skoro s 1 milionem najetých km. Měli jsme tu i exempláře, co se podívaly za tuto hranici a nebo také škodovky, které relativně rychle najely přes 1,3 milionu km. Mohli bychom s tímto výčtem pokračovat ještě chvíli a narazili bychom na auta různých tříd a smyslů existence, všechna by ale spojovalo jedno - dieselový motor pod kapotou.

Je to logické, však si vezměte, že byste s dieselem dlouhodobě jezdili jen o 2 litry na 100 km úsporněji než s benzinovým motorem. V tu chvíli se při nájezdu 1 milionu km bavíme o 20 000 propáleného paliva navíc, a to i při konzervativní ceně 30 Kč za litr dělá 600 tisíc korun. Za to si můžete koupit celé další auto, jde o velké peníze i pro slušně situovaného člověka, a to je třeba dodat, že reálný rozdíl ve spotřebě může být i vyšší. Proto jsme také viděli přestavbu Bentley Continental na verzi TDI - pro velké nájezdy prostě diesel dává alespoň ekonomicky smysl.

Nechceme říci, že neexistují benzinová auta s vysokým nájezdem, však jsme tu měli třeba i „milionářský” Maybach nebo skoro stejně ojeté Porsche 911 Turbo. To jsou ale výjimečné automobily, ke kterým se diesel koupit nedá a obvykle si je jako nové pořizují lidé, které ani těch 600 tisíc Kč nebo i více peněz prostě netrápí. Dnes tu ovšem máme vůz docela obyčejný, který se s dieselem koupit dá a také s ním většinou prodáván byl. První majitel, v jehož rukou dodnes je, s ním za necelých 18 let najel 802 tisíc km. A to všechno s motorem 2,8 V6.

Skoro nás nenapadá adekvátní titul, který by si takový člověk zasloužil. Rytíř šestiválcového řádu? Hrdina vidlicové práce? Zasloužilý šestihrnčíř? To všechno se zdá být málo pro někoho, kdo prostě chtěl pro tak obrovský nájezd veškeré přednosti motoru V6 a neváhal jim obětovat možná i přes milion korun oproti tomu, kdyby stejné kilometry urazil s motorem 1,9 TDI.

Oním autem totiž není nic většího než Passat B5 - vyhlášený to polykač kilometrů, který vídáme s motorem TDI s mnohasettisícovými nájezdy v inzerci pravidelně. Ale s motorem V6? Pohonem 4x4? A manuálem k tomu? Takové auto pod 10 litrů na 100 km neobjede ani blok, přitom s TDI umí jezdit klidně i pod 6. Šestiválcová verze je ale nesrovnatelně noblesnější vůz a majitel ji dal i přes podobně nesrovnatelně vyšší spotřebu přednost. Skoro máme nutkání zajet mu dát alespoň nějakou medaili, však jen na palivu jej těch 802 tisíc km muselo stát minimálně kolem 2,5 milionu Kč.

Své auto až nyní prodává, prý plně funkční a ve stavu, který označuje za „velmi dobrý”, zase taková hitparáda to ale není. Tento vůz je prostě opotřebovaný, jak byste ostatně od stroje s 18 léty a 802 tisíci km na tachometru čekali, jen není zničený. Těžko říci, jakou má perspektivu, proto vám jej neukazujeme, pokud byste ale po tomto zasloužilém stroji, který nemá daleko k 20 objezdům zeměkoule, zatoužili, pak může být váš za 850 Eur, tedy asi 22 500 Kč. Pakatel na šestiválcový Passat, ale možná i příliš sebevědomá cena na tento šestiválcový Passat. To už musíte posoudit sami, už existence takového vozu s takovou kilometráží je ovšem pozoruhodná...

Někdo najel 802 tisíc km v autě s benzinovou V6. Teď ho prodává za pakatel - 1 - VW Passat 28 V6 802 tkm prodej 01Někdo najel 802 tisíc km v autě s benzinovou V6. Teď ho prodává za pakatel - 2 - VW Passat 28 V6 802 tkm prodej 02Někdo najel 802 tisíc km v autě s benzinovou V6. Teď ho prodává za pakatel - 3 - VW Passat 28 V6 802 tkm prodej 03Někdo najel 802 tisíc km v autě s benzinovou V6. Teď ho prodává za pakatel - 4 - VW Passat 28 V6 802 tkm prodej 04Někdo najel 802 tisíc km v autě s benzinovou V6. Teď ho prodává za pakatel - 5 - VW Passat 28 V6 802 tkm prodej 05Někdo najel 802 tisíc km v autě s benzinovou V6. Teď ho prodává za pakatel - 6 - VW Passat 28 V6 802 tkm prodej 06Někdo najel 802 tisíc km v autě s benzinovou V6. Teď ho prodává za pakatel - 7 - VW Passat 28 V6 802 tkm prodej 07Někdo najel 802 tisíc km v autě s benzinovou V6. Teď ho prodává za pakatel - 8 - VW Passat 28 V6 802 tkm prodej 08Někdo najel 802 tisíc km v autě s benzinovou V6. Teď ho prodává za pakatel - 9 - VW Passat 28 V6 802 tkm prodej 09Někdo najel 802 tisíc km v autě s benzinovou V6. Teď ho prodává za pakatel - 10 - VW Passat 28 V6 802 tkm prodej 10Někdo najel 802 tisíc km v autě s benzinovou V6. Teď ho prodává za pakatel - 11 - VW Passat 28 V6 802 tkm prodej 11Někdo najel 802 tisíc km v autě s benzinovou V6. Teď ho prodává za pakatel - 12 - VW Passat 28 V6 802 tkm prodej 12
Někdo najel 802 tisíc km v autě s benzinovou V6. Teď ho prodává za pakatel - 13 - VW Passat 28 V6 802 tkm prodej 13Někdo najel 802 tisíc km v autě s benzinovou V6. Teď ho prodává za pakatel - 14 - VW Passat 28 V6 802 tkm prodej 14
Majitel tohoto auta musí být milovník šestiválců do sebezničení, pokud si s ním na 802tisícový nájezd pořídil zrovna Passat

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Další zajímavé články:

Diskuze 33 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama