Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo si nechal dodat unikátní zakázkové Bugatti, pak s ním neujel ani metr
30.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Že majitelé superaut se svými vozy příliš nejezdí, není nic nového, mívají jich spoustu. Ale aby nevyjeli s tím na míru postaveným a pak ho prodávali?
Je těžké vžít se do kůže lidí, kteří si kupují auta jako Bugatti Veyron. Když celý život pracujete za více či méně běžný plat, za který si můžete pořídit jen více či méně běžné věci, vnímáte svět nutně trochu jinak. Přesto máme pocit, že případ toho auta má k normálnímu daleko i ve sférách, které jsou běžným smrtelníkům na hony vzdáleny. Už jen proto, že jsme se s něčím takovým snad nikdy nesetkali.
Opravdu není výjimečné, pokud majitelé exkluzivních aut se svými stroji příliš nejezdí. Z různých důvodů - někteří nejsou zase tak bohatí, aby se s klidem vydrželi dívat na to, jak jim používáním klesá hodnota, jiní jsou naopak tak bohatí, že stovku superaut ani při pravidelném užívání více neojedou. A všichni ostatní se vejdou kamsi mezi to. Však nedávno jsme tu měli případ dvou Bugatti Veyron slavného boxera, který si koupil dvě asi proto, že rukavice na box má také dvě a za několik let s nimi najel jen pár tisíc kilometrů.
Dokonce se stává i to, že někdo s nějakým autem nejezdí vůbec. Někdy počítá s budoucím zhodnocením, jindy ho z nějakého důvodu jednou neuvede do provozu a pak už to nikdy nenapraví. To se ale vždy jedná o nějak zaměnitelné vozy, třebaže ne příliš. Dnes tu ale máme velmi specifické auto, které si takto někdo nechal postavit přesně na míru svým preferencím a potřebám. Přesto s ním nikdy neujel ani metr, dokonce jej ani pořádně „nevybalil”.
Proč, je otázkou, ale podívejte se na tu specifikaci, je opravdu výjimečná. Je to jediné Bugatti Veyron, které bylo vyvedeno v barvách slavné klenotnické firmy Tiffany & Co. To znamená především použití drozdí modři (tyrkysová barva typická pro klenotnictví Tiffany, podle barvy drozdích vajec), a to v až bizarním rozsahu. Karoserie to nakonec takto „odskákala” jen trochu, když její vrchní část je černá a pouze spodní přibližně třetina... drozdí, přesto se najde i pár dalších takto zmalovaných detailů. A kola, ta už jsou drozdí zcela.
Ještě více to platí o interiéru, který „klenotnické schéma” převzal z většiny a podívejte se na motor - i tady je velká část vyvedena v tomto svérázném odstínu. Nemusí se vám to líbit, ale proč ne, tohle si někdo nechal udělat k obrazu svému a jistě s tím byl spokojen, však se podívejte i na místo v soukromé garáži, kde je tento vůz také nafocen - má i zdi namalované tímto způsobem. Ale proč s tím tedy nejezdil a neužíval si to?
To je otázka, na kterou neznáme odpověď, faktem ale je, že auto dodnes nebylo zbaveno ani krycích materiálů ze sedadel či volantu. Prostě si jej někdo nechal vyrobit, přivézt, zaparkoval jej na své místo a tam jej nechal do dnešního dne. Udávaný stav kilometrů je 0 (nula) a i když to nemusí být dokonale pravda (tipovali bychom spíše pár jednotek, tak už to u nových aut bývá), že auto nikdy nevyjelo do provozu je zcela nepochybné. A první majitel už s autem ani nikdy nevyjede, teď ho prodává.
Že tahle exkluzivita, skutečně jeden exemplář ze speciální edice čítající jeden vůz, vznikla, jsme ani nevěděli. A vy jistě též ne, Bugatti se o ní oficiálně nikdy nezmínilo, třebaže by jistě už svého času vzbudila poprask. Teď každopádně může být vaše - je to „obyčejný” tisícikoňový Veyron vyrobený pár let zpátky s nulovým nájezdem v jistě perfektním stavu. Prodáván je dealerem superaut v Dubaji (kde jinde) a váš může být za neznámou cenu. Je „na požádání”, což znamená něco jako „pokud se musíte ptát, nemáte na to”.
Odhad? Desítky milionů korun nepochybně, pravděpodobně dost vysoké, cokoli unikátního se na tomto trhu cení. A i když tady nedostanete technicky nic specifického, na ulici si vás pak s někým jiným budou lidé plést jen stěží - takto vyparáděný, nutno říci zcela nepřehlédnutelný Veyron druhý nevznikl...
Proti gustu žádný dišputát, chce se říci. Jen se divíme, že si někdo nechá postavit auto na míru svým svérázným potřebám a pak jej nikdy, ani jednou nepoužije
Zdroj: Knight International
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před hodinou - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz