Němci nutí občany k opravám TDI, sami ale koupili Policii vozy neplnící Euro 6d

Znáte ono rčení s kovářem a kobylou? Tak za kováře jsou tu Němci a za kobyly jejich nová policejní Volva, která nesplňují poslední emisní normy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Němci nutí občany k opravám TDI, sami ale koupili Policii vozy neplnící Euro 6d

23.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Němci nutí občany k opravám TDI, sami ale koupili Policii vozy neplnící Euro 6d

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Znáte ono rčení s kovářem a kobylou? Tak za kováře jsou tu Němci a za kobyly jejich nová policejní Volva, která nesplňují poslední emisní normy.

V zemi, kde vznikl největší emisní skandál dějin, se moc nepoučili. Státní orgány nakoupily bezpečnostním složkám naftová auta, která nesplňují aktuální ekologické předpisy, a to za situace, kdy samy na silnicích nestrpí TDI z Dieselgate bez nového software.

Pořízení nových policejních vozů pro Mecklenbursko-Přední Pomořansko působí na první pohled bezproblémově, předmětem nákupu jsou moderní Volva V90 se vznětovým motorem o výkonu 238 koní (175 kW), automatickou převodovkou a pohonem všech kol. K výkonu služby to jistě budou dobré stroje, optikou dřívějších kroků německých úřadů jim ale chybí jedna podstatná věc - nejmodernější technologie řízení výfukových plynů. Vozy nejsou vybaveny systémem selektivní katalytické redukce (SCR), který dokáže snižovat emise oxidů dusíku o 80 až 95 %. A tak nemohou být certifikovány podle nového emisního standardu Euro 6d.

De iure to problém není, vozy byly homologovány ještě podle předchozí verze normy Euro 6, před níž obstály i bez SCR. Jenže fakticky působí poněkud podivně, když se stát na jednu stranu tváří nekompromisně ekologicky a sám strpí ve svých službách vozy s o tolik vyššími emisemi NOx, než jaké by dle nejnovějších norem mít měly. Celkem bylo objednáno 27 vozů, 5 z nich už slouží policii. Volvo postupně vybavuje vznětové motory moderním řízením emisí, takže další dodané kusy mohou normu Euro 6d plnit, zatím to ale není jisté. A ona první nakoupená auta už nikdo „neopraví”.

Kritika se ozývá ze všech stran, hlasitě na poplach pochopitelné bijí ekologové. „Policie by měla chránit lidi, ale v Meklenbursku-Předním Pomořansku je ohrožuje škodlivými vozy,“ nadává Benjamin Stephan, expert Greenpeace na mobilitu. I to může být pravda, důležitější je ale zmíněný kontext.

Německo nařídilo povinnou opravu všech 2,4 milionu dotčených vozů a další půlmilion muselo bez řečí podstoupit dodatečné úpravy motorů. A potom v roce 2017 nakoupí policistům vozidla, která neumí dodržet nejnovější ekologické předpisy? Není divu, že si Němci křičí cosi o dvojím metru...


Němci nutí občany k opravám TDI, sami ale koupili Policii vozy neplnící Euro 6d - 1 - Volvo V90 2017 Polizei neekologicky nakup 01Němci nutí občany k opravám TDI, sami ale koupili Policii vozy neplnící Euro 6d - 2 - Volvo V90 2017 Polizei neekologicky nakup 02Němci nutí občany k opravám TDI, sami ale koupili Policii vozy neplnící Euro 6d - 3 - Volvo V90 2017 Polizei neekologicky nakup 03Němci nutí občany k opravám TDI, sami ale koupili Policii vozy neplnící Euro 6d - 4 - Volvo V90 2017 Polizei neekologicky nakup 04Němci nutí občany k opravám TDI, sami ale koupili Policii vozy neplnící Euro 6d - 5 - Volvo V90 2017 Polizei neekologicky nakup 05Němci nutí občany k opravám TDI, sami ale koupili Policii vozy neplnící Euro 6d - 6 - Volvo V90 2017 Polizei neekologicky nakup 06Němci nutí občany k opravám TDI, sami ale koupili Policii vozy neplnící Euro 6d - 7 - Volvo V90 2017 Polizei neekologicky nakup 07
Volvo V90 v německých službách pohání silný diesel, který ale neodpovídá posledním emisním normám

Zdroje: Autobild a Lorenz Crafter@Facebook

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.