Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci si to rozdali v souboji o krále supersedanů. Takový výsledek nikdo nečekal
26.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
I když se auta vyrábí po celém světě, opravdu výkonné sedany a kombíky vznikají hlavně v Německu. Dva ty úplně nejnovější si to teď rozdaly tváří v tvář.
Konečně zase jednou někdo postavil proti sobě dvě zcela srovnatelná auta. Do přímého souboje se pustili dva zástupci německých prémiových sedanů z nejvyšších sfér. Nové BMW M5 srovnalo síly s Mercedesem-AMG E63 S a jejich klání dopadlo docela překvapivě.
Srovnatelnost obou aut je opravdu skoro dokonalá. Mercedesu všechna čtyři kola pohání čtyřlitrový osmiválec posilněný přeplňováním na výkon 612 koní (456 kW) a 850 Nm točivého momentu. Stovky tak dvoutunové monstrum z Affalterbachu dosáhne za 3,4 sekundy. Nejvyšší rychlost má omezenu na standardních 250 km/h, při dokoupení paketu AMG Driver's Package je možné dosáhnout 300 km/h.
Hozenou rukavici zvedl konkurent z Mnichova, později představené BMW M5, který má pod přední kapotou též dvakrát přeplňovaný osmiválec, jen o objemu 4,4 litru a s výkonem 600 koní (447 kW), který doplňuje 750 Nm točivého momentu. Stovku nejrychleji pokoří za 3,4 sekundy, nejvyšší rychlost je opět omezena na 250 km/h, v případě volby příplatkového M Driver's Package se hranice posouvá na 305 km/h. Automatická převodovka rozděluje pohon na obě nápravy, systém M xDrive ve třech režimech - v prvním jde o běžný systém 4x4, ve druhém přichází jeho sportovní naladění, třetí zapojuje pouze zadní nápravu.
Vzhledem k tomu, že AMG je o něco starší, dalo by se čekat vítězství M5. Tak to zkrátka chodí - německé prémiovky se dokola přebíjejí ve všem, co vás napadne a poslední novinka obvykle kraluje. Tady ale zažitá pravidla neplatila. Konaly se dvě jízdy v přímém směru a následně zkouška brzdného účinku. Oba sprinty pod plným plynem ovládl Mercedes, BMW nepomohlo ani přepínání režimů. Časově závod vyšel na 11,2 vteřiny pro Mercedes proti 11,4 sekundy u BMW na dráze dlouhé čtvrt míle.
Sportovněji založené BMW M5 si věřilo na měření brzdné vzdálenosti. Chyba, Mercedes se zastavil o něco dříve, ovšem moderátor vítězství svedl na dřívější zmáčknutí brzdového pedálu. Proti M5 hrají roli karbon-keramické brzdy, které na první sešlápnutí bez zahřátí nemají stoprocentní účinnost. Každopádně žádná odplata se nekonala.
Poslední možností záchrany reputace bylo pružné zrychlení. Obě auta najela vedle sebe přibližně stejnou rychlostí (cca 100 km/h). Po odpočtu oba řidiči sešlápli plyn na podlahu. Pro překvapení nezbyl prostor, E63 AMG S poodjelo a nedalo BMW šanci. Jedna porážka za druhou, celé klání kupodivu ovládl Mercedes...
























Skoro dvoutunové „über-sedany“ z Německa vedle sebe na dráhu postavil Mat Wilson z Carwow. Napínavý souboj se změnil v jednoznačné vítězství podceňovaného Mercedesu
Zdroj: carwow@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
dnes
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 4 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 5 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 7 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 8 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.05. 20:13 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
