Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů

26.10.2016 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

Vrchol nové třídy E zvládne stovku již za 3,4 sekundy, i díky systému 4Matic. Drift Mode však ze sedanu udělá i zadokolku bez stabilizace.

O příchodu nového Mercedesu-AMG E 63 se mluví delší dobu, přičemž již před několika měsíci automobilce unikla klíčová technická data. Dozvěděli jsme se tedy, že třícípá hvězda s ničím jiným než s pohonem všech kol nepočítá a že ve vrcholné verzi S by mělo obě nápravy pohánět stádo 612 koní, díky nimž by se německý sedan dostal mezi absolutní lídry v rámci zrychlení z klidu na stovku. To by se totiž odehrálo za výrazně méně než čtyři sekundy.

Vrcholné E 63 S bude skutečně tak rychlé, jak bylo naznačováno, než se ovšem ke konkrétním parametrům dostaneme, představíme si základní variantu. Ta dostane pod kapotu stejně jako potentnější sourozenec přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, nicméně naladěný na 571 koní a 750 Nm točivého momentu.

S tímto výkonem 1 950 kilogramů vážící vůz (jde o „mokrou” hmotnost s veškerými náplněmi a řidičem) zvládne zrychlení z klidu na stovku za 3,5 sekundy. Nejvyšší rychlost pak má omezenu na obligátních 250 km/h, při zaškrtnutí příplatkového paketu AMG Driver's Package však lze počítat s magickou třístovkou. Normovaná spotřeba přitom byla vyčíslena na 8,9 - 9,2 l/100 km.

Výkonnější „eSko“ pak skutečně bude mít výkon 612 koní, jež doplňuje 850 Nm točivého momentu. Hmotnost zde sice narostla o 5 kilogramů, nicméně stovky i tak dvoutunové monstrum z Affalterbachu dosáhne za pouhé 3,4 sekundy. Veškeré ostatní parametry se ale již nemění, máme tu tedy shodnou základní i „příplatkovou“ maximálku, stejně jako udávanou žíznivost.

Na relativně nízké spotřebě se nepodepisují pouze evropské laboratorní normy, ale také možnost deaktivace druhého, třetího, pátého a osmého válce, a to v závislosti na sešlápnutém plynovém pedálu. Mimo to se Mercedes E 63 chlubí v obou verzích devítistupňovou automatickou převodovkou AMG Speedshift či již zmiňovaným pohonem všech kol.

Varianta E 63 S přitom jako součást standardní výbavy systému 4Matic spekulovaný Drift Mode. Ten lze aktivovat při volbě jízdního režimu Race, přičemž dochází k úplnému vypnutí stabilizace a přesměrování veškerého výkonu pouze na zadní nápravu. Dá se tedy očekávat, že pokud budete chtít usmažit pneumatiky na počkání, máte k tomu možnost.

V tomto ohledu přitom rovnou dodáme, že výkonnější provedení počítá standardně s dvacetipalcovými ráfky a obutím o rozměru 265/35 vpředu a 295/30 vzadu. Základní Mercedes E 63 si musí vystačit s devatenáctipalcovými litými koly, které ale již taktéž obouvají pneumatiky o rozměru 265/35 vpředu a 295/30 vzadu.

Mimo to se obě varianty ještě dále liší logy, stejně jako stříbrně lakovanými chromovými doplňky, které dostalo „eSko“. Tím nám ale vizuální rozdíly končí, tedy alespoň zvenčí. Zevnitř lze pak čekat odlišnosti hlavně v rámci výbavy, kdy výkonnější model dostal navíc kůži nappa či hodiny IWC. Se sportovními sedadly ale již počítá i základ.

Ve finále můžeme zmínit příchod varianty Edition 1, která počítá s 20palcovými kovanými ráfky lakovanými na černo, exkluzivní barvou karoserie Night black magno a černým čalouněním uvnitř. Toto provedení dorazí na autosalon v Los Angeles, v prodeji pak stejně jako zbytek nabídky bude od 16. ledna 2017.

Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 1 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 01Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 2 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 02Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 3 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 03Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 4 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 04Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 5 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 05Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 6 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 06Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 7 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 07Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 8 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 08Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 9 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 09Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 10 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 10Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 11 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 11Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 12 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 12Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 13 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 13Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 14 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 14Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 15 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 15Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 16 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 16Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 17 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 17Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 18 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 18Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 19 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 19Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 20 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 20Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 21 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 21Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 22 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 22Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 23 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 23Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 24 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 24Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 25 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 25Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 26 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 26Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 27 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 27Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 28 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 28Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 29 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 29Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 30 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 30Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 31 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 31Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 32 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 32Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 33 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 33Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 34 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 34Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 35 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 35Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 36 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 36Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 37 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 37Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 38 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 38Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 39 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 39Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 40 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 40Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 41 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 41Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 42 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 42Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 43 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 43Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů - 44 - Mercedes-AMG E 63 2017 prvni sada 44
Mercedes-AMG E 63 S dostal do vínku 612 koní a standardně driftovací režim, díky kterému se z něj stává zadokolka

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 2 příspěvky

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše