Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes-AMG E 63 je venku, s 612 koňmi má dynamiku supersportů
26.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrchol nové třídy E zvládne stovku již za 3,4 sekundy, i díky systému 4Matic. Drift Mode však ze sedanu udělá i zadokolku bez stabilizace.
O příchodu nového Mercedesu-AMG E 63 se mluví delší dobu, přičemž již před několika měsíci automobilce unikla klíčová technická data. Dozvěděli jsme se tedy, že třícípá hvězda s ničím jiným než s pohonem všech kol nepočítá a že ve vrcholné verzi S by mělo obě nápravy pohánět stádo 612 koní, díky nimž by se německý sedan dostal mezi absolutní lídry v rámci zrychlení z klidu na stovku. To by se totiž odehrálo za výrazně méně než čtyři sekundy.
Vrcholné E 63 S bude skutečně tak rychlé, jak bylo naznačováno, než se ovšem ke konkrétním parametrům dostaneme, představíme si základní variantu. Ta dostane pod kapotu stejně jako potentnější sourozenec přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, nicméně naladěný na 571 koní a 750 Nm točivého momentu.
S tímto výkonem 1 950 kilogramů vážící vůz (jde o „mokrou” hmotnost s veškerými náplněmi a řidičem) zvládne zrychlení z klidu na stovku za 3,5 sekundy. Nejvyšší rychlost pak má omezenu na obligátních 250 km/h, při zaškrtnutí příplatkového paketu AMG Driver's Package však lze počítat s magickou třístovkou. Normovaná spotřeba přitom byla vyčíslena na 8,9 - 9,2 l/100 km.
Výkonnější „eSko“ pak skutečně bude mít výkon 612 koní, jež doplňuje 850 Nm točivého momentu. Hmotnost zde sice narostla o 5 kilogramů, nicméně stovky i tak dvoutunové monstrum z Affalterbachu dosáhne za pouhé 3,4 sekundy. Veškeré ostatní parametry se ale již nemění, máme tu tedy shodnou základní i „příplatkovou“ maximálku, stejně jako udávanou žíznivost.
Na relativně nízké spotřebě se nepodepisují pouze evropské laboratorní normy, ale také možnost deaktivace druhého, třetího, pátého a osmého válce, a to v závislosti na sešlápnutém plynovém pedálu. Mimo to se Mercedes E 63 chlubí v obou verzích devítistupňovou automatickou převodovkou AMG Speedshift či již zmiňovaným pohonem všech kol.
Varianta E 63 S přitom jako součást standardní výbavy systému 4Matic spekulovaný Drift Mode. Ten lze aktivovat při volbě jízdního režimu Race, přičemž dochází k úplnému vypnutí stabilizace a přesměrování veškerého výkonu pouze na zadní nápravu. Dá se tedy očekávat, že pokud budete chtít usmažit pneumatiky na počkání, máte k tomu možnost.
V tomto ohledu přitom rovnou dodáme, že výkonnější provedení počítá standardně s dvacetipalcovými ráfky a obutím o rozměru 265/35 vpředu a 295/30 vzadu. Základní Mercedes E 63 si musí vystačit s devatenáctipalcovými litými koly, které ale již taktéž obouvají pneumatiky o rozměru 265/35 vpředu a 295/30 vzadu.
Mimo to se obě varianty ještě dále liší logy, stejně jako stříbrně lakovanými chromovými doplňky, které dostalo „eSko“. Tím nám ale vizuální rozdíly končí, tedy alespoň zvenčí. Zevnitř lze pak čekat odlišnosti hlavně v rámci výbavy, kdy výkonnější model dostal navíc kůži nappa či hodiny IWC. Se sportovními sedadly ale již počítá i základ.
Ve finále můžeme zmínit příchod varianty Edition 1, která počítá s 20palcovými kovanými ráfky lakovanými na černo, exkluzivní barvou karoserie Night black magno a černým čalouněním uvnitř. Toto provedení dorazí na autosalon v Los Angeles, v prodeji pak stejně jako zbytek nabídky bude od 16. ledna 2017.
Mercedes-AMG E 63 S dostal do vínku 612 koní a standardně driftovací režim, díky kterému se z něj stává zadokolka
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB