Nový Mercedes-AMG E63 už dostane jen pohon všech kol, muselo to tak skončit

Novinka z Affalterbachu pouze s jednou hnanou zadní nápravou už vůbec nepočítá. Systém 4Matic přitom bude zásobovat až 612 koňmi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový Mercedes-AMG E63 už dostane jen pohon všech kol, muselo to tak skončit

29.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nový Mercedes-AMG E63 už dostane jen pohon všech kol, muselo to tak skončit

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Novinka z Affalterbachu pouze s jednou hnanou zadní nápravou už vůbec nepočítá. Systém 4Matic přitom bude zásobovat až 612 koňmi.

Nová generace Mercedesu třídy E je na trhu již nějaký ten pátek. Tedy alespoň ve formě sedanu. Nedávno byl ovšem představen také kombík a kupé s kabrioletem již čekají za dveřmi. Mimo to se ovšem třícípá hvězda chystá rovněž odhalit osmiválcové provedení AMG, o jehož pohon se postará přeplňovaná čtyřlitrová jednotka. Jak nám přitom naznačil únik specifikací, očekávat máme 571 koní u standardu a 612 v případě verze S.

Tyto výkony vedou k opravdu působivé jízdní dynamice, neboť slabší verzi zrychlení z klidu na stovku zabere 3,7 sekundy, potentnější model je pak dokonce ještě o dvě desetiny rychlejší. Nápomocen je tomu přitom nejen standardní devítistupňový automat, ale také pohon všech kol 4Matic. Až dosud se přitom zdálo, že ten bude stejně jako dosud pouze příplatkovou volbou, nicméně šéf AMG Tobias Moers přišel s poněkud odlišnou informací.

„Lidé v tomto segmentu hledají pohon všech kol,“ uvedl Moers na adresu prodejů, které zadokolku staví do role outsidera. Na trzích, kde jsou nabízeny obě varianty, totiž systém 4Matic volí devět kupců z deseti. A automobilka se rozhodla stejně jako ona i mnoho jejích konkurentů dříve v případě manuálních převodovek, že 10 procent není dostatečně zajímavé množství zákazníků. Nová generace E 63 AMG jednu poháněnou nápravu již nedostane, místo toho bude standardně ve všech zemích čtyřkolkou.

O samotném systému se zatím mnoho neví, tedy stran toho, že dle Moerse půjde o „kompletně novou“ technologii, která se má stát „největším krokem, jaký jsme udělali v rámci generační výměny“. Nejspíše tedy půjde o komplikovanou sadu elektronických diferenciálů a vektorování točivého momentu, ale to už spekulujeme.

Na příchod řízené zadní nápravy ale máme zapomenout. Šéf AMG, totiž dodává, že „jí nebylo třeba“. Kromě toho Moers ještě uvedl, že čtyřlitrový osmiválec vůči dosavadním provedením doznal řady změn, jenž souvisí třeba s novými turbodmychadly či kompletně přepracovanou hlavou motoru.

Výsledkem těchto snah je v úvodu zmíněný výkon přesahující metu 600 koní, jenž budou nové E 63 stavět alespoň prozatím na vrchol německého prémiového trojlístku. Jsme přitom zvědavi, s čím vyrukuje BMW v případě nové generace M5, u které bychom se taktéž měli dočkat automatu a pohonu všech kol. Tam zatím jen volitelného, přesto lze mnichovské budoucnosti předpovídat stejnou podobu, jakou jsme (a teď už víme, že správně) kdysi předpovídali té stuttgartské - je to smutné, ale jakmile jednou do nabídky dostanete něco, co více oslovuje masy, dostane se vše ostatní nejprve na druhou a posléze „na žádnou” kolej...


Nový Mercedes-AMG E63 už dostane jen pohon všech kol, muselo to tak skončit - 1 - Mercedes-AMG E 63 S 2017 technicke parametry 01Nový Mercedes-AMG E63 už dostane jen pohon všech kol, muselo to tak skončit - 2 - Mercedes-AMG E 63 S 2017 technicke parametry 02
Nový Mercedes-AMG E 63 bude k mání pouze se systémem 4Matic, jak ostatně již naznačoval únik technických parametrů

Zdroj: Motoring

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.