Mercedes-AMG E 43 zaržál na prvním videu, jeho 401 koní zní překvapivě bujaře

Vzhled šestiválcového německého sedanu nedává příliš najevo potenciál pod kapotou. Čtveřice koncovek výfuku ovšem volí jiný názor.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Mercedes-AMG E 43 zaržál na prvním videu, jeho 401 koní zní překvapivě bujaře

2.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes-AMG E 43 zaržál na prvním videu, jeho 401 koní zní překvapivě bujaře

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vzhled šestiválcového německého sedanu nedává příliš najevo potenciál pod kapotou. Čtveřice koncovek výfuku ovšem volí jiný názor.

Nový Mercedes-AMG E 43 jsme si mohli představit již před téměř dvěma měsíci. Při té příležitosti jsme zmiňovali také jeho nenápadný vzhled, díky němuž potenciál sedanu zůstává do značné míry skryt. Třícípá hvězda ovšem nově pustila do světa video, které odhaluje zvuk šestiválcového motoru. A ten již pro změnu dává plně najevo, s čím můžeme pod kapotou počítat.

Ve srovnání s dalšími šestiválcovými AMG se přitom model E 43 dočkal vyššího výkonu, a sice 401 koní a 520 Nm točivého momentu. Tento výkon přenáší standardně na všechna čtyři kola devítistupňová automatická převodovka, přičemž zrychlení z klidu na stovku zabere 4,6 sekundy. Nejvyšší rychlost pak byla již obligátně omezena na 250 km/h.

Mercedes dodává, že systém 4Matic upřednostňuje zadní nápravu, od vozu bychom tak mohli čekat nemalou zábavu. I když na druhé straně hmotnost 1 840 kg zrovna k jízdě bokem příliš neláká. Standardní podvozek AMG Airmatic přitom disponuje adaptivním zavěšením, v případě brzd pak můžeme zmínit větší kotouče s vnitřním chlazením.

V úvodu zmiňovaný vzhled pak počítá s tzv. diamantovou čelní maskou, sportovněji laděnými nárazníky, zadním difuzorem, zvýrazněnou hranou zavazadlového prostoru nebo 19palcovými litými koly. Dovnitř se pak nastěhoval volant se zploštělou spodní částí nebo červené prošívání.

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.