Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG E 43 2016 je venku. Má 401 koní a nedává to znát
11.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Skromnější sportovní provedení zvládne díky výkonnějšímu šestiválci stovku za 4,6 s. Má také poladěný podvozek, vzhled byl přiostřen jen lehce.
Novou třídu E jsme si mohli představit již před delší dobou. Není tedy překvapením, že německý sedan můžete také objednávat, a to dokonce i na českém trhu. Prozatímní nabídka variant ovšem není až tak široká. Mercedes ovšem přislíbil příchod řady verzí, mezi nimiž nebudou chybět ani modely z Affalterbachu. Na osmiválcové provedení sice ještě budeme chvíli čekat, šestiválcová varianta E 43 AMG však počítá s debutem na newyorském autosalonu, který se koná za dva týdny. Virtuálně si ji ovšem můžeme představit již nyní.
Vzhled prozatím necháme stranou, místo toho se rovnou vrhneme pod kapotu. Potvrzeny totiž byly veškeré spekulace o příchodu výkonnější pohonné jednotky, než jakou byl přeplňovaný tříllitrový šestiválec dosud. Namísto obvyklých 367 koní jich nově produkuje 401 v 6 100 otáčkách. Tento výkon pak doplňuje 520 Nm dostupných v rozmezí 2 500 a 5 000 ot./min., devítistupňový automat a suchá/mokrá hmotnost 1 765 kg, respektive 1 840 kg.
Dále tu máme systém pohonu všech kol 4Matic upřednostňující za normálních okolností zadní nápravu v poměru 31:69. S touto kombinací zrychlí verze E 43 AMG na stovku za 4,6 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí elektronicky omezenou na obligátních 250 km/h. Dodat přitom můžeme, že této jízdní dynamiky dosahuje novinka Mercedesu zejména díky onomu navýšení výkonu, jenž mají na svědomí větší turbodmychadla a nová řídicí jednotka.
Kromě pohonného ústrojí se u třícípé hvězdy podívaly také na podvozek, v jehož případě je standardem adaptivní sportovní zavěšení AMG Airmatic. Nechybí ani variabilní posilovač řízení nebo efektivnější brzdný systém s většími kotouči s vnitřním chlazením. Zvenčí se pak Mercedes-AMG E 43 tváří jako další ze skoro dokonalých továrních sleeperů, zvláště ve vyobrazeném černém laku. Nejsou zde totiž žádné honosné prvky naznačující už nemalý potenciál pod kapotou.
Zmínit tedy můžeme pouze nová 19palcová litá kola, se kterými dorazila tzv. diamantová čelní maska, přepracovaný čelní nárazník s většími vstupy vzduchu nebo zadní difuzor, který rámuje čtveřice koncovek výfuku. Máme tu také zvýrazněnou hranu zavazadlového prostoru, tím ale venkovní proměna končí. Uvnitř pak můžeme zaznamenat především specifický přístrojový štít uschovaný za sportovním volantem nebo kontrastní červené švy.
Více se nejspíše třícípá hvězda o novém modelu rozhovoří v New Yorku, kde bychom se mohli dozvědět první ceny či datum zahájení prodeje. V Evropě by verze E 43 AMG měla být ještě letos (velmi pravděpodobně dokonce ještě v létě), takoví Američané si ovšem budou muset počkat až na počátek příštího roku.
Mercedes-AMG E 43 4Matic dostal do vínku výkonnější provedení šestiválce, díky jehož 401 koním pokoří stovku za 4,6 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 7 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 9 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 10 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva