Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci srovnali Škodu Scala s konkurenty, jak se jeví nezávislým pohledem?
17.6.2019 | Petr Prokopec
Německý Auto Bild proti sobě postavil čtveřici kompaktních hatchbacků a z Německa z nich nebyl ani jeden. Škoda Scala tak dostala šanci výrazně zabodovat a neprováhala ji.
Stále více sice zákazníků inklinuje k SUV, tradiční karosářské styly ale na trhu zdaleka neřekly poslední slovo. Pokud jsou vyvedeny v působivém designu, který jde ruku v ruce s nemalou praktičností a naopak nevelkou cenou, kupce loví velmi úspěšně. Tomuto zadání odpovídá podle německého Auto Bildu hned několik aut, včetně nové Škody Scala. Právě tu proto Němci poslali do srovnávacího testu s korejskou a francouzskou konkurencí. Stranou tak z významných soupeřů zůstal vlastně jen VW Golf, a to proto, že jeho sedmá generace je již na konci životního cyklu a jako taková by v některých oblastech mohla působit zastarale. A přesto by v německém testu nejspíš vyhrála - dodáme jízlivě.
Takto máme otevřenou cestu k nezávislému verdiktu, kolem nějž nemusíme dlouho chodit jako kolem horké kaše. Scala tentokrát trefila střed terče a z testu si odnesla 536 bodů ze 750 možných, díky čemuž získala zlaté vavříny. Zajímavé ovšem je, že dle Němců druhá Kia Ceed s 530 body představuje vůz s mnohem lepším poměrem muziky za dané peníze. Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby řada lidí právě z finančních důvodů nakonec dala přednost korejskému hatchbacku. I když z našeho úhlu pohledu hlavně u Kie hodně záleží na volbě laku - zatímco totiž Škoda vypadá lákavě v jakékoliv barvě, Ceed třeba v modré působí zastarale a nudně.
Se vzhledem přitom rozhodně nemá problémy Renault Mégane, ovšem tato oblast je víceméně jedinou, ve které Francouz exceluje. I proto skončil s 492 body až na posledním čtvrtém místě, zatímco Hyundai i30 zamířilo s 522 body na příčku třetí. V jeho neprospěch přitom hovoří hlavně vyšší cena, jakkoliv sdílí techniku s Kiou. I proto je na nejslabší motor v testu, přeplňovanou jedna-čtyřku se 140 koňmi, nahlíženo daleko hůře než u Ceedu.
Mégane oproti tomu může dynamicky excelovat, o jeho pohon se totiž stará nový 1,33litrový motor vyvinutý ve spolupráci s Daimlerem. Agregát přitom v tomto případě posílá na přední kola 160 koní, tedy o deset více, než má k dispozici Scala s jedna-pětkou. Renault ale tento výkon nedoprovází zrovna příkladnou praktičností, neboť zavazadelník se směrem dozadu zužuje a navíc je zakončen výraznou hranou, která znesnadní manipulaci s těžkými předměty.
Francouzskému zástupci Němci dále vytýkají občas letargický multimediální systém R-Link, zatímco Kia Ceed byla kritizována za problémy při parkování, stejně jako dříve VW Golf. Český vůz se pak staral o „hudební” doprovod pasažérů i bez zapnutého audio systému, a to častým vrzáním tvrdých plastů, zatímco u Hyundai bylo potřebu kvůli nedostatku výkonu motor co nejvíce točit. A to pro změnu taktéž vyprodukovalo soundtrack, rovněž spíše nepříjemný.
Suma sumárum má tedy každý „účastník zájezdu“ své chyby, otázkou ale bylo, kdo z nich má na svém kontě nejvíce kladů. Jak již bylo zmíněno, králem se stala Škoda, a to proto, že její pohonná jednotka disponuje jak slušným zátahem, tak i sympatickým zvukovým doprovodem. Zavazadelník je více než královský, stejně jako prostor v kabině, a to díky implementaci nejdelší verze modulární platformy MQB A0, která vychází z architektury VW Polo.
Pokud tedy toužíte po kompaktním hatchbacku a chcete vůz, který dokáže vyřešit vaše každodenní potřeby, čeká vás cesta do showroomu Škody. Pokud však zamíříte k prodejcům Kie či Hyundai, budete od nich rovněž odcházet spokojeni. A ve výsledku vás totéž čeká v případě Renaultu, pokud si francouzského zástupce kupujete kvůli designu a dynamice. V opačném případě ale budete se zklamáním v oku pošilhávat směrem k Mladé Boleslavi.






Škoda Scala skončila ve srovnávacím testu Auto Bildu na prvním místě...






...a Renault Mégane na čtvrtém
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 18 minutami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před hodinou
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 3 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 07:04 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
