Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci srovnali Škodu Karoq s bestsellery třídy. Kdo vítězí nezávislým pohledem?
..0000 | Petr Prokopec
Karoq působí v segmentu, v němž se to jen hemží úspěšnými modely. Mezi absolutní špičku kompaktních SUV patří i Nissan Qashqai a Renault Kadjar, jak si vede proti nim?
SUV dnes jednoznačně vládnou světu aut, žádný jiný typ aut není prodejně tak na vzestupu. Pochopily to i automobilky, které se danému segmentu léta vyhýbaly více než čert kříži. Proto vznikly i Rolls-Royce Cullinan či Lamborghini Urus a chystá se také „užitkové“ Ferrari. Na tyto vozy ovšem dosáhne jen pár tisíc zákazníků ročně, mnohem delší fronty lze čekat u modelů, které startují pod milionem korun. Trojici z nich dříve otestovaly britské ženy a na vrchol poslaly Dacii Duster, německý Auto Bild sáhl po jiné trojici, na níž si posvítíme dnes.
Své síly poměřily Škoda Karoq, Nissan Qashqai a Renault Kadjar. Tedy česká novinka a dva bestellery stejné třídy - Qashqai loni v Evropě oslovil skoro čtvrt milionu zákazníků, Kadjar coby novější model potřeboval na stejný úspěch dva roky. Vrhnout Karoq mezi tyto dva žraloky je pro český vůz pověstná zkouška ohněm, neboť - pomineme-li „vnitrokoncernové” soky - mnoho vážnějších konkurentů nemá.
Srovnávat tyto tři vozy Češi, jistě uvidíme na piedestalu domácí Karoq a nikdo tomu nebude věřit, ale jak to vidí Němci, pro které jde o tři „cizince”? Rozsoudit se rozhodli verze Karoq 2,0 TDI 4x4, Qashqai dCi 130 4x4i a Kadjar dCi 4WD, tedy velmi srovnatelná provedení, i cenově. Na německém trhu vycházejí všechny tři stroje na zhruba 35 tisíc Eur (cca 900 tisíc korun) a co se výkonu týče, nejvíce nabídne za tuto částku česká novinka. Její dvoulitr pumpuje na všechna čtyři kola 150 koní, tedy o dvacet více než francouzsko-japonská konkurence.
Karoq je i nejrychlejší, při akceleraci z klidu na stovku za sebou Kadjar nechává o více než dvě sekundy. Ještě podstatnější je rozdíl při akceleraci na 160 km/h, kde obě SUV dělí deset sekund. Škoda je kromě toho daleko jistější v zatáčkách, neboť u francouzského modelu se testeři cítili spíše jako pasažéři než ti, kdo mají vše v rukou. Qashqai lze považovat za zlatý střed, ovšem s výjimkou brzd, které jsou pro změnu za studena slabinou českého vozu.
Pokud řeč přijde na spotřebu, Karoq i Qashai skončily shodně s 6,1litrovým průměrem. Kadjar je na tom o dvě deci lépe, navíc v prospěch Francouze i Japonce hraje citelně větší palivová nádrž (65 litrů oproti 50). Druhá stránka praktičnosti, tedy zavazadelník, pro změnu favorizuje Škodu, která zvládne pobrat až 1 810 litrů. Zajímavé je, že na druhém místě skončil Nissan, ačkoliv je o takřka pět centimetrů kratší než Renault.
Škoda disponuje nejen nejprostornější, ale také nejkomfortnější kabinou, nicméně třeba za sportovní sedadla je nutné připlácet. V případě japonského vozu je sice standard bohatší, ovšem vysocí řidiči budou obtížně hledat ideální polohu za volantem. K dispozici pak nemají ani podporu systémů Android Auto a Apple CarPlay. Na druhou stranu se mohou pochlubit sadou kamer monitorujících celé okolí vozu, což nejnovější Karoq nenabízí.
Všechny výše zmíněné i další zjištěné údaje týkající se všech tří srovnávaných vozů najdete v přehledné podobě v přiložené tabulce. Auto Bild ve výsledku konstatuje, že vedle sice nešlápnete ani s jedním z těchto kompaktních SUV, tím jasně nejlepším je ale Karoq. Zapůsobil také tím, že v jeho případě můžete počítat s nejvyšší zůstatkovou hodnotou. Jako jediný testovaný model totiž disponuje selektivní katalytickou redukcí SCR a vstřikováním roztoku močoviny AdBlue, což je dnes v Německu ožehavé téma sledované kupci nových i ojetých dieselů.
Karoq také díky tomu zvítězil v pěti ze sedmi Němci bodovaných oblastí a je v testu suverénním vítězem. Že by se Qashqai měl začít obávat o korunu krále tohoto segmentu? Čas ukáže, pro tuto chvíli mu ale přibyl přinejmenším jeden malý... „vráseq” na čele.
Technické parametry všech tří testovaných vozů a naměřené hodnoty
Fotogalerie Škody Karoq
Fotogalerie Nissanu Qashqai
Fotogalerie Renaultu Kadjar
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
27.3.2024 - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23