Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci srovnali Škodu Karoq s bestsellery třídy. Kdo vítězí nezávislým pohledem?
..0000 | Petr Prokopec
Karoq působí v segmentu, v němž se to jen hemží úspěšnými modely. Mezi absolutní špičku kompaktních SUV patří i Nissan Qashqai a Renault Kadjar, jak si vede proti nim?
SUV dnes jednoznačně vládnou světu aut, žádný jiný typ aut není prodejně tak na vzestupu. Pochopily to i automobilky, které se danému segmentu léta vyhýbaly více než čert kříži. Proto vznikly i Rolls-Royce Cullinan či Lamborghini Urus a chystá se také „užitkové“ Ferrari. Na tyto vozy ovšem dosáhne jen pár tisíc zákazníků ročně, mnohem delší fronty lze čekat u modelů, které startují pod milionem korun. Trojici z nich dříve otestovaly britské ženy a na vrchol poslaly Dacii Duster, německý Auto Bild sáhl po jiné trojici, na níž si posvítíme dnes.
Své síly poměřily Škoda Karoq, Nissan Qashqai a Renault Kadjar. Tedy česká novinka a dva bestellery stejné třídy - Qashqai loni v Evropě oslovil skoro čtvrt milionu zákazníků, Kadjar coby novější model potřeboval na stejný úspěch dva roky. Vrhnout Karoq mezi tyto dva žraloky je pro český vůz pověstná zkouška ohněm, neboť - pomineme-li „vnitrokoncernové” soky - mnoho vážnějších konkurentů nemá.
Srovnávat tyto tři vozy Češi, jistě uvidíme na piedestalu domácí Karoq a nikdo tomu nebude věřit, ale jak to vidí Němci, pro které jde o tři „cizince”? Rozsoudit se rozhodli verze Karoq 2,0 TDI 4x4, Qashqai dCi 130 4x4i a Kadjar dCi 4WD, tedy velmi srovnatelná provedení, i cenově. Na německém trhu vycházejí všechny tři stroje na zhruba 35 tisíc Eur (cca 900 tisíc korun) a co se výkonu týče, nejvíce nabídne za tuto částku česká novinka. Její dvoulitr pumpuje na všechna čtyři kola 150 koní, tedy o dvacet více než francouzsko-japonská konkurence.
Karoq je i nejrychlejší, při akceleraci z klidu na stovku za sebou Kadjar nechává o více než dvě sekundy. Ještě podstatnější je rozdíl při akceleraci na 160 km/h, kde obě SUV dělí deset sekund. Škoda je kromě toho daleko jistější v zatáčkách, neboť u francouzského modelu se testeři cítili spíše jako pasažéři než ti, kdo mají vše v rukou. Qashqai lze považovat za zlatý střed, ovšem s výjimkou brzd, které jsou pro změnu za studena slabinou českého vozu.
Pokud řeč přijde na spotřebu, Karoq i Qashai skončily shodně s 6,1litrovým průměrem. Kadjar je na tom o dvě deci lépe, navíc v prospěch Francouze i Japonce hraje citelně větší palivová nádrž (65 litrů oproti 50). Druhá stránka praktičnosti, tedy zavazadelník, pro změnu favorizuje Škodu, která zvládne pobrat až 1 810 litrů. Zajímavé je, že na druhém místě skončil Nissan, ačkoliv je o takřka pět centimetrů kratší než Renault.
Škoda disponuje nejen nejprostornější, ale také nejkomfortnější kabinou, nicméně třeba za sportovní sedadla je nutné připlácet. V případě japonského vozu je sice standard bohatší, ovšem vysocí řidiči budou obtížně hledat ideální polohu za volantem. K dispozici pak nemají ani podporu systémů Android Auto a Apple CarPlay. Na druhou stranu se mohou pochlubit sadou kamer monitorujících celé okolí vozu, což nejnovější Karoq nenabízí.
Všechny výše zmíněné i další zjištěné údaje týkající se všech tří srovnávaných vozů najdete v přehledné podobě v přiložené tabulce. Auto Bild ve výsledku konstatuje, že vedle sice nešlápnete ani s jedním z těchto kompaktních SUV, tím jasně nejlepším je ale Karoq. Zapůsobil také tím, že v jeho případě můžete počítat s nejvyšší zůstatkovou hodnotou. Jako jediný testovaný model totiž disponuje selektivní katalytickou redukcí SCR a vstřikováním roztoku močoviny AdBlue, což je dnes v Německu ožehavé téma sledované kupci nových i ojetých dieselů.
Karoq také díky tomu zvítězil v pěti ze sedmi Němci bodovaných oblastí a je v testu suverénním vítězem. Že by se Qashqai měl začít obávat o korunu krále tohoto segmentu? Čas ukáže, pro tuto chvíli mu ale přibyl přinejmenším jeden malý... „vráseq” na čele.
Technické parametry všech tří testovaných vozů a naměřené hodnoty
Fotogalerie Škody Karoq
Fotogalerie Nissanu Qashqai
Fotogalerie Renaultu Kadjar
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Na Sachsenringu začal letošní šampionát IDM včera 20:00
- Účastníci IDM v SBK a SSP včera 15:00
- BMW ASA: automatické řazení pro motocykly včera 13:13
- Grand Prix Kazachstánu odložena na pozdější termín včera 11:46
- IDM letos bez Michala Práška 2.5.2024
Nejnovější články
- Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
před hodinou - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
před 2 hodinami - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
před 4 hodinami - Ohromující susperjachtu Porsche s 4 663 koňmi nikdo nechce ani po obří slevě, koupit ji půjde ještě levněji
před 5 hodinami - Tesle se na skladech dál hromadí neprodaná auta, pronajímá si parkoviště i letiště, aby je měla kam dávat
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva