Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová auta, kterým se Němci vyhýbají obloukem. Lapačem prachu je i německý vůz
30.4.2019 | Mirek Mazal
Německo je největším trhem s auty v Evropě a jedním z největších na světě. Prodat tu spoustu aut se zdá snadné, některé značky ale i tady neprodají skoro nic.
Letos v březnu bylo v Německu nově zaregistrováno 345 523 nových osobních aut. To je více než v České republice za celý rok a bezpečně nejvíce v Evropě. Je to obří trh, na kterém dokáží spoustu aut prodat i relativně okrajové značky, jako třeba Tesla. Přesto se i zde stane, že někdo nabízí nový vůz, který nekupuje skoro nikdo.
Přesně na takové si posvítila redakce německého magazínu Focus a vybrala modely, které zákazníci kupovali nejméně z celé nabídky na tamním trhu. My jsme z nich vyňali velmi drahé modely typu Ferrari, u kterých je i pár desítek prodaných vozů hodně, úplné novinky, které ještě nejsou plně k dispozici a typy, které vypadly ze standardních nabídek automobilek už před mnoha měsíci. A zbyla nám níže zmíněná desítka.
Je to docela rozmanitá směsice, najdou se zde stroje japonské, korejské, americké, britské a dokonce i německé provenience. Žádný důvod k oslavám nebude panovat u příznivců ekologického provozu na baterky, z deseti kandidátů na anticenu jich na alternativní pohon jezdí hned několik. Na desátém místě se umístil Lexus CT s počtem pouhých 32 prodaných kusů za měsíc, zbylá auta ale dopadla ještě hůře, „vítěz” dokonce oslovil jediného člověka...
10. Lexus CT
Počet registrací v březnu 2019: 32
Kompaktní hatchback si na své konto v březnu připsal celkem 32 nových řidičů či řidiček. Hybridní technologie kombinuje benzínový motor s elektrickým, přesto za osm let na trhu přilákala do japonských showroomů jen velmi málo zákazníků.



9. Hyundai i40
Počet registrací v březnu 2019: 22
Ani Hyundai i40 není v revíru automobilových zájemců žádný nováček. Taktéž letos kroutí už osmou sezónu a lidé se k němu obrací stále méně. Dnes už výhradně kombi nabízí málo výhod nad konkurencí, jistě i proto jen 22 březnových registrací.
8. Subaru Levorg
Počet registrací v březnu 2019: 15
Levorg vypadá jako Subaru WRX STI s kufrem, dokonce spolu sdílí mnoho dílů zejména v předních partiích. Kombík však doplatil na slabý motor a na variátor v roli nepřívětivé automatické převodovky. Prodejní statistky ukazují, že problémy má dlouhodobě.
7. Cadillac XT5
Počet registrací v březnu 2019: 14
Tři roky staré SUV od General Motors působí neotřelým dojmem cizokrajného narušitele německé uhlazenosti, však podobně se k němu chovají spolkoví zákazníci. Jen 14 prodaných aut za březen je žalostně málo, aby se vyplatilo dlouhodobě rozvíjet aktivity Američanů dotujících nabídku XT5.
6. Infiniti Q30
Počet registrací v březnu 2019: 10
Výše posazený hatchback měl čtyři roky na vybudování silné pozice. Desítka nových zápisů pro Q30 nebude pro Infiniti ani mateřský Nissan žádný oslavný počet generující chválu na německé obyvatelstvo.
5. Hyundai Nexo
Počet registrací v březnu 2019: 9
O jeden jediný kus méně připadá na vodíkový Hyundai. Novinka loňského roku ještě chvíli vydrží oslovovat experimentálně založené řidiče, ale pokud se budou prodeje podobat letošnímu jaru, Nero se na scéně dlouho neohřeje.
4. Lexus GS
Počet registrací v březnu 2019: 7
Pro někoho šťastná sedmička je pro vedení Lexusu smolné shrnutí měsíčních registrací v Německu. Japonská odnož Toyoty nepatří u západních sousedů mezi prodejní trháky. Luxusní GS prohrává se stálicemi od BMW, Audi či Mercedesu a současná generace má být jeho poslední.
3. Opel Ampera-e
Počet registrací v březnu 2019: 6
Ještě nejsme u konce, stále zbývá dost míst například pro elektromobil Opel Ampera-e. Jeho německý původ je trochu sporný, ale Opel to formálně je, přesto je norský prodejní trhák v Německu lapačem prachu v autosalonech. Dva roky nabízený ekologický dopravní prostředek zajímá malou sortu lidí, ze kterých se v březnu našlo šest největších odvážlivců s ochotou nakupovat.
2. Jaguar XJ
Počet registrací v březnu 2019: 5
Velký Jaguar je možná u konce s dechem. Limuzína XJ poslední generace se prodává od roku 2010, proto si zákazníci pro investici do luxusního svezení raději vyhlížejí modernější alternativy. Ani řada postupných faceliftů nepřesvědčila dost nových zájemců.
1. Infiniti Q60
Počet registrací v březnu 2019: 1
Jen jeden jediný odvážlivec si v březnu 2019 koupil Infiniti Q60. Dvoudveřové stylové vozidlo je bohužel dnes smutným vítězem. Ani za šest let výroby si k němu Evropané nenašli cestu, přitom v USA se v roce 2017 prodalo 10 751 kusů během dvanácti měsíců. Není divu, že Infiniti jako takové v Evropě už jen vyhlíží konec svých dnů.
Zdroj: Focus
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
