Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Novináři dali dokupy Škodu Octavia se 700 tisíci km. A pak se ptali lidí, kolik má najeto
30.6.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tohle auto už klepalo na brány pekla, když ho za 6 tisíc korun koupil někdo, kdo jej nechtěl nechat jen tak zmizet z povrchu zemského. Dnes ani fandové aut nepoznají, co vše má za sebou.
Všechno hezké jednou končí, a tak se dnes rozloučíme i se seriálem, který hlavní roli přisoudil Škodě Octavia 1,9 TDI se 700 tisíci km na tachometru. Nepravděpodobný hrdina koupený za pouhých 6 tisíc Kč se ještě v první polovině května zdál být na odpis, rychle ale začal ukazovat své světlé stránky. Jeho motor byl v úžasném stavu, dokázal jezdit s dnes skoro nemožnou spotřebou a přitom mu stále zůstala spousta síly. Nakonec tedy není divu, že tento stroj zamířil na kompletní renovaci namísto vrakoviště, kam už měl pomalu najížděl.
Dostal novější interiér, byl zbaven spousty elektronických neduhů, vysloužil si nový podvozek a brzdy a nakonec i opravu místy zkorodované karoserie s dost mizerným lakem. Přibyla kola z lehkých slitin namísto původních „plecháčů” a voilà, rázem před sebou máte auto působící dojmem, že má celý život ještě před sebou.
Právě v tomto stavu jej Alex Kersten s kolegy z Car Throttlu zajel ukázat jeho původnímu majiteli, který s ním za 13 let vlastnictví najel přes 480 tisíc km, tedy největší porci z jeho celkového „skóre”. Byl pochopitelně ohromen, v jakém stavu auto zase je, snad podstatnější je ale vidět, jak moc mu přirostlo k srdci a jak moc mu na něm pořád záleží. Jeho přístup nejlépe svědčí o tom, co je třeba dělat, aby vůz tak dlouho vydržel alespoň technicky fit - bývalý majitel říká, s jakou pečlivostí absolvoval všechny předepsané servisní zásahy, bez nichž by se auto dnešních dnů dožilo jen stěží.
S autem si i sjel a říkal, že pořád působí stejně dobře jako „zamlada” a vždy dokázalo okouzlovat své okolí tím, jak se svou kilometráží působí. Nás ale více než toto nepochybně dojemné shledání zaujala konfrontace vozu s jinými fandy na lokálním srazu Cars & Coffee, kde se Alex ptal lidí, jaký nájezd by autu hádali kilometrů.
Je docela úsměvné to sledovat. Padly různé tipy, nejvíce něco přes 350 tisíc km od člověka patrně očekávajícího větší nájezd, než jakým Octavie působí. To ale byla výjimka - obvyklé bylo hádat pod 100 tisíc km a padaly i tipy mezi 30 a 50 tisíci. Realitu znáte, tohle auto najelo 700 tisíc kilometrů a popravdě řečeno si myslíme, že by tolik nikdo netipoval ani kdyby nedostalo takovou vzpruhu. Už proto, že není vůbec obvyklé s jedním autem tolik najet.
Pro nás je celý tento příběh poučný z několika pohledů. Jednak je z něj jasné, že když se staráte alespoň o techniku auta, vydrží skoro všechno a jde o investici, která má smysl. Z nájezdu se pak snadno může stát jen číslo na tachometru a ne zase tak náročná renovace exteriéru a interiéru může z vozu udělat zánovně působící stroj. Tipy lidí, kteří se kolem aut točí a nenechají se „utáhnout” jen na hezky působící lak, o tom svědčí nejlépe.
Zároveň je ale možné brát tohle všechno i jako varování před tím, že „omladit” auto není zase tak složité, jak se může zdát. Tento vůz je extrém pořízený skoro za nulovou cenu, násobně lépe vypadající kousky s vysokou kilometráží se ale pořád prodávají docela levně. Když si je pak někdo vezme do parády, snadno vám může namluvit, že auto má mnohem menší než skutečný nájezd.
Tak či onak onak oba pohledy potvrzují důležitost servisní historie. V prvním případě ve smyslu aby nějaká skutečně byla, v druhém pak, aby byla vždy řádně zdokumentována. Neboť bez ní v ruce můžete při koupi ojetiny snadno věřit jen svým pocitům, které lze zjevně jednoduše ošálit...




















Za nějaký měsíc a půl prošlo tohle auto ohromnou proměnou







Dojem udělalo i na původního majitele, který mimochodem potvrdil, jak pečlivě se o auto staral






Snad nejzajímavěji ale dokázalo zcela zmást fandy aut na srazu, skutečný nájezd mu nikdo zdaleka nehádal
Zdroj: Car Throttle@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 2 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
