Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Novináři přelepili loga na luxusním Hyundai. A ptali se lidí, co je to za auto
25.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Pokud novému korejskému sedanu zakryjete loga, korejský původ mu rázem nehádá nikdo. Pro Hyundai je to pozitivní i negativní zjištění naráz.
Doby, kdy byla pro vzhled nového automobilu klíčová fantazie a um jeho tvůrce, jsou dávno pryč. Nyní stále větší měrou promlouvají do hry počítačové programy, jimž jsou emoce či duchovní dědictví pochopitelně cizí. Místo toho kladou důraz na aerodynamickou efektivitu a jiné funkční přednosti. A jelikož je používají všichni výrobci a současně pro všechny platí stejná omezení vyplývající z předpisů a fyzikálních zákonů, není asi překvapivé, že soudobá produkce si je navzájem podobná jako nikdy dříve.
Pochopitelně, pro vzhled každého nového modelu je dále podstatný počáteční impuls tvůrce, ten je ale s ohledem na výše zmíněné faktory postupně přetransformován ve vcelku ordinérní výsledek lišící se spíše detaily. U některých automobilek jsou velmi typické a velmi signifikantní, např. BMW se může spolehnout na tradiční ledvinky a Hofmeisterův zlom, které jeho vozy odlišují od konkurence snad více než modrobílé logo na přídi a zádi. Jenže mnohé značky takové typické znaky v zásobě nemají a jako klíčové poznávací znamení se u nich projevuje pouze logo.
Přidejte si k tomu fakt, že rozdíly mezi produkty mainstreamových a prémiových značek se postupně stírají a to z hlediska techniky, výbavy i kvality provedení. Jistě Rolls-Roycy a Škody jsou stále úplně jiná auta, ale třeba ona BMW a Škody? Už i dealeři otevřeně nabízí srovnání aut těchto značek a manželka kolegy nedávno seriozně váhala mezi koupí BMW X1 a Škody Kodiaq. Bláhové? Původně šla pro BMW, ale co ji takové auto nabídne navíc? Tříválce a nemožnost míst benzinový čtyřválec s manuálním řazením? Jinak si z takového srovnání opravdu těžko odnesete pocit, že váháte mezi technicky vyspělým luxusem a průměrným autem pro „plebs”.
Zákazníci tak rázem nejsou schopni prémiové produkty odlišit jinak než díky jejich dlouhodobě budované image, se kterou si ony výjimečné hodnoty spojují. A protože mají v hlavách rovnítka jako BMW = zajímavé auto, přisuzují pak zajímavým autům tuto či jinou prémiovou značku, i když ji reálně nenesou. Nakonec, v roce 2015 jsme viděli konfrontaci ve Spojených státech nepoznané Škody Superb s tamními obyvateli, kteří měli říci, jak auto vnímají. Ti pochopitelně neměli ponětí, co to Škoda je, z viděného ale měli pocit, že jde o „něco jako BMW”. Realitu známe nejlépe sami.
Nově pak pánové z magazínu Carbuzz zkusili něco jiného - zalepili páskou veškerá loga nového i u nás prodávaného Hyundai Genesis, které si nyní v inovovaném hávu v USA říká Genesis G80. Tedy luxusního korejského sedanu se sedmimístnou cenovkou a osmiválcovým motorem. A ptali se lidí, co to je za auto.
Z odpovědí musí mít korejská automobilka docela radost, většina tipů vedla k Audi. Zazněly ovšem i značky jako Chrysler, Cadillac či Subaru. Pokaždé zde tedy máme zmínku o renomovanějším výrobci, než jakým je Hyundai a jeho sotva známý Genesis. Přímo Hyundai nehádal nikdo, Genesis prozradil až jeden z autorů videa.
Že to potvrzuje vše výše zmíněné, nemusíme dodávat. Soudobá automobilová produkce je stále více vizuálně jednotvárná a technicky i kvalitativně nevyjímečná - stále více staví na image pojící se s tím či oním logem. Pro Hyundai to ale stejně jako dobrou znamená i špatnou zprávu - může udělat auto reálně působivé jak chce, bez vytvoření image značce Genesis jej ale stejně neprodá v takovém množství, jako by si přálo. Alespoň v Evropě určitě ne.
Vybudovat Genesisu image srovnatelnou s Audi, BMW, Mercedesem a dalšími bude mnohem náročnější, neboť dobrat se pověsti až 100 let starých automobilek, které po většinu času vyráběly výjimečná auta, se jeví být v krátkodobém horizontu zcela nemožným. Že na to BMW a spol. hřeší a raději než do technické podstaty investují do oprašování své nedostižené image, je jen druhou stranou téže mince...
















Poznáte, co je tohle za auto? Ne, Audi to skutečně není
Zdroj: Carbuzz@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- 8h Suzuka vyhrála favorizovaná dvojice Hondy, YART out včera 13:00
- Končí šampionát IRRC-Superbike, pojede se IRRC-Super Twin včera 11:46
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 2.8.2025
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora 1.8.2025
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW 1.8.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 46 minutamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 46 minutamiŠéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
před 10 hodinamiPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
včeraSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva