Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Takhle budou vypadat BMW, až automobilka zanevře i na tradiční ledvinky
13.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud mnichovské vozy přijdou o poslední tradiční prvek, rázem je od levnější produkce nikdo nerozezná.
Mnichovská automobilka nám v posledních letech dokazuje, že tradice jsou pro ni jen slovem do větru. Tedy pokud nejde o marketingové oddělení, pro které je i nadále Alfou i Omegou všehobytí fakt, že BMW staví auta pro skutečné řidiče. S tím asi někdo při pohledu na MPV řady 2 Active Tourer osazený pohonem předních kol bude souhlasit jen sotva, což ostatně můžeme říci také o hybridu i8. Jakkoliv jsou totiž jeho technické parametry opravdu působivé. Kombinace 1,5litrového tříválce a elektromotoru ale asi nikoho nepřesvědčí o tom, že měl zahodit své klasické vzduchem chlazené Porsche 911 do sběru a co nejrychleji utíkat do showroomu BMW.
Daná situace se přitom má ještě zhoršit, neboť německá automobilka plánuje další změnu nomenklatury i přesun k pohonu předních kol. Jedinou jistotou tak v jejím případě zůstává čelní maska stylizovaná do podoby ledvinek. Ta se vůbec poprvé objevila v roce 1933 na modelu BMW 303, který byl zároveň prvním vozem značky osazeným řadovým šestiválcem. Ten dost možná časem kvůli regulím Evropské unie rovněž vezme za své (ostatně v tradiční atmosférické podobě už to má spočítané), ledvinky by nám ovšem mnichovská značka měla ponechat - už jen kvůli sobě.
Jak nám totiž dokazuje „automobilový manipulátor“ Theo Chin, bez tradiční čelní masky by mnohé modely značky jen sotva mohli pomýšlet na okouzlení publika. Z šestnácti exemplářů totiž bez ledvinek skutečně zaujme snad jen BMW Z4. Taková SUV však rázem vypadají jako své laciné čínské klony, v případě sedanů nám pak na mysl leze podobenství s modely Buicku, jehož čelní maska s vertikálními lamelami je dané vizualizaci velmi podobná.
Tím samozřejmě nechceme vyslat do světa poplašnou zprávu, že BMW skutečně o něčem podobném uvažuje. Jak jsme ovšem zmínili o pár řádků výše, tradice již pro značku neznamenají podstatnou hodnotu. Tedy za předpokladu, že své novinky nemůže stavět na jejich duchovním odkazu. Možné tak je ve výsledku vše, zvláště pokud automobilka bude klást stále větší důraz na elektromobily a hybridy. V jejich případě totiž ledvinky jen zhoršují aerodynamiku a tak si o odstranění vlastně říkají...
Jak by vypadaly modely BMW bez tradičních ledvinek? V mnoha případech jako jejich laciné čínské imitace. Mimo mísu není ani podobenství s Buickem
Zdroj: Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
28.3.2024 - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
28.3.2024 - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
včera - VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
včera - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
včera - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
včera - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva