Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Omezte využívání Superchargerů, vyzývá Tesla zákazníky. Co za tím vězí?
20.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tesla majitelům svých aut říká, aby nabíjeli více doma a méně u Superchargerů. Dopis nicméně chodí i těm, kteří k Superchargerům jezdí výjimečně.
Když si koupíte luxusní elektroauto za víc než dva miliony korun a dostanete k němu příslib doplňování energie zdarma u rychlých nabíječek, také očekáváte, že budete moci tyhle nabíječky plně využívat. Dá se předpokládat, že přesně tak postupovali majitelé Tesly Model S využívající Superchargery. Automobilka s tím jistě počítala, nyní se však snaží používání Superchargerů omezit.
Svým zákazníkům rozesílá dopisy, ve kterých je přesvědčuje o výhodnosti nabíjení doma, pak ale nasadí větší kalibr: „Náš cíl je zajistit co nejlepší možnosti nabíjení a udržet krátké doby nabíjení, abyste mohli co nejdřív pokračovat v cestě. Jako časté uživatele místních Superchargerů Vás žádáme, abyste používání Superchargerů omezili a když bude váš Model S nabitý, promptně uvolnili místo u nabíječky ostatním. To zajistí co nejlepší možnosti nabíjení celé komunitě vlastníků vozů Tesla a učiní Superchargery dostupnými pro ty, kteří je nejvíc potřebují,” stojí v dopise.
Člověk by získal pocit, že Tesla míří na lidi, kteří můžou nabíjet doma, ale radši denně nabíjejí u Superchargerů, které mají od domu třeba jen pár kilometrů jízdy, aby ušetřili za elektřinu doma, a Tesle se dostávají stížnosti na to, že Superchargery jsou pořád obsazené. To byl možná také záměr, jenže na fóru Tesla Motors Clubu se dočítáme, že tyhle dopisy chodí i lidem, kteří používají Superchargery tak, jak bylo zamýšleno - k nabíjení na delších cestách. A že by se setkávali s „obsazenými Superchargery”, nezmiňují
Jeden z přispěvatelů, kteří dostali onen dopis, píše o tom, že žádný „místní Supercharger” není, že nejbližší mu je 110 km vzdálen, jiný zase, že za posledních 15 tisíc najetých kilometrů využil Supercharger jen třikrát. Musíme se tedy tázat, co za touhle snahou Tesly stojí. Mohou to být peníze, také z toho ale může pramenit obava o životnost akumulátorů.
Ta je jedním z problémů elektromobilů a automobilka Nissan s ní má problémy, akumulátory modelu Leaf ztrácejí kapacitu nečekaně rychle. Právě rychlé nabíjení je tím, co bateriím škodí. Stále to ale neospravedlňuje a ani nevysvětluje osočování z nadužívání Superchargerů, kterému jsou vystaveni i lidé tyhle nabíječky využívají jen zřídka. Pokud ovšem není dopis rozesílán všem majitelům Modelu S bez rozdílu, což zatím není potvrzeno.
Oficiální vyjádření Tesly zatím není na světě. Pokud nějaké přijde, snad se z něj dozvíme víc, spoléhat se na to ale nedá. Nebude-li totiž najednou velké množství lidí požadovat reparace za mizející kapacitu baterií, Tesla na svět asi moc informací nepustí, nebude-li k tomu nějak donucena. A ovšem, důvody Tesly k této aktivitě mohou být ještě docela jiné...




Majitelé Tesly Model S mají prý omezit používání Superchargerů (ilustrační foto)
Zdroje: Autoblog, Tesla Motors Club
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
včera
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Nejnovější články
ADAC zjišťoval, kolik kapacity baterií zbylo po najetí 200 000 km plug-in hybridům, i nejlepší výsledek je bída
včera
Jaguar Land Rover vykázal za poslední kvartál hrozivou ztrátu, už se z ní také nemusí vzpamatovat
včera
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
včera
Rusové si nové Maybachy koupit nemohou, a tak si začali dělat vlastní z Lady. Připomíná to „ruský luxus” 80. let
včera
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
