Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nissan uznal rychlou ztrátu kapacity baterií Leafu, majitelům je vymění
21.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nissany Leaf, kterým příliš poklesla kapacita baterií pro přílišné horko, dostanou baterie kompletně nové v rámci vyrovnání kauzy „Wilting Leaf”.
Nissan Leaf si nerozumí s horkým prostředím, jak zjistili majitelé tohoto elektromobilu v Kalifornii a Arizoně. Kauza nazvaná „Wilting Leaf”, tedy „Vadnoucí list” podle jména tohoto stroje, se zabývala rapidním poklesem kapacity baterií v příliš horkém prostředí a týkala se Leafů modelových let 2011 - 2012. Kapacita jejich baterií totiž v některých případech během jediného roku poklesla i pod 50 %.
Záruka kryla pokles výkonu baterií, nikoliv pokles její kapacity, třebaže Nissan dříve hovořil o tom, že Leafy nebudou potřebovat vyměnit baterie až po deseti letech provozu, pokud vůbec. Když je ale po pouhém roce užívání kapacita pod polovinou, je jasné, že oněch deset let tak úplně nebyla pravda. Bavíme se o velmi horkém prostředí jihozápadu Spojených států, ale když tam mohou trvale žít miliony lidí, zas takový extrém to asi nebude. Japonci přesto odmítali uznat, že by šlo o problém, který by chtěli řešit v rámci záruky.
Majitelé se tedy s Nissanem začali soudit a tento spor má nyní rozuzlení - automobilka se nakonec rozhodla s majiteli na řešení domluvit mimosoudně. Pokud žijete v dotčených oblastech a kapacita akumulátoru ve vašem Leafu poklesne pod „devět čárek”, máte nárok na kompletně novou baterii. Nikoliv repasovanou, nově vyrobenou. Jakou měrnou jednotkou je v tomto případě „čárka”, nevíme.
Problém, který znamenal takovéto vyrovnání, je, že Nissan inzeroval dojezd 160 km na jedno plné nabití, tedy na nabití na 100 %. Zároveň ale existovalo doporučení, že v oblastech, kde je moc horko, není dobré nabíjet akumulátor na více než 80 %, aby neutrpěla jeho životnost. O tomhle doporučení údajně zákazníci Leafů před nákupem nebo pronájmem nevěděli, takže samozřejmě nabíjeli na 100 % s negativními efekty na akumulátor.
Nissan v průběhu let jednak vylepšil záruku a jednak akumulátory v Leafu upravil po chemické stránce, takže prý jsou odolnější vůči horku. Do dotčených Leafů musí být nově nainstalovány právě tyto upravené baterie. Zda ale tentokrát už vydrží slibovaných deset let, je stále otázkou, na kterou budeme znát odpověď až po delší době.
Takto se Nissan Leaf ukázal před lety jako horká novinka. Nyní víme, že horko ráda nemá
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 2 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 4 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 5 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito