Padlá hvězda francouzského luxusu už se v bazarech nevidí. Tato je hezká i dostupná

16.4.2017 | Marek Bednář | 62 příspěvků

Francouzské automobilky se dnes sotva pouští do střední třídy, před dvěma dekádami si troufly i víc. Dnes z těchto aut nezbývá na silnicích skoro nic.

Patříte-li k příznivcům francouzských automobilek, musí vás to mrzet. Tyto značky, které si odjakživa potrpěly hlavně na komfort, se stejně tradičně se svými modely objevovaly i ve vyšších třídách. Dnes ale z jejich působení v těchto vodách nezbylo nic. Renault nabízí nanejvýš Talisman, sedan či kombík střední třídy, v jehož případě navíc ani dlouho nebylo jisté, zda dorazí. Peugeot končí svou nabídku u modelu 508, tedy znovu ve střední třídě. A Citroën už nedělá ani to, svou C5 doprodává víceméně jen ve Francii, jinak s tímto modelem míří mezi SUV.

Není tomu tak dávno, co bylo všechno jinak. Citroën měl svou C6, Peugeot zase 607 a Renault podivný Vel Satis. Dobře, ten se moc nepovedl, ještě před ním ale úspěšně bodoval s modelem Safrane. Ve své době, až do roku 2000, to byla drahá limuzína, konkurence pro Mercedes třídy E nebo BMW řady 5, jen bez jakékoliv snahy o sportování a s maximálním důrazem na komfort cestování. Tedy, možná až na vrcholovou verzi Safrane Biturbo, které jsme se věnovali v minulosti, i ta ale stavěla komfort na první místo.

Civilní Safrane nabízel motor s objemem pod 2 000 ccm jen na trzích, kde cokoliv většího bylo silně zatíženo daněmi. Ve svobodnějších zemích měl nejmenší motor v nabídce objem 2,2 litru, druhou volbou byl šestiválec PRV o objemu tří litrů, který dával 167 koní. Všechny motory měly už v roce 1992 katalyzátor, což tehdy nebylo vůbec běžné. Byl to docela úspěšný model, i u nás jich svého času jezdilo dost, dnes bychom jej ale klidně mohli zařadit mezi oblíbená aut, která rychle zmizela ze silnic. Například ve Velké Británii jich v roce 1997, na vrcholu slávy Safranu, jezdilo 10 419 kusů - dnes je jich 171. Lepší definici toho, že se po něčem slehla zem, abyste pohledali.

Tahle auta se navíc nevidí jen na silnicích, už nejsou ani v bazarech. Na celém Mobile.de je nabízeno pouhopouhých 18 aut, z nichž většina navíc vypadá jako v cíli svého posledního tažení. Narazili jsme ale na kousek, který tak trochu vrací běh dějin - třílitrové Safraný s automatem ZF z 1999, který ma najeto pouze 72 tisíc kilometrů. A vypadá podle toho.

Je na prodej v Polsku a původním majitelem ve Švýcarsku byl senior. Současný majitel v Polsku už senior není, a tak auto obdařil poněkud... neseniorskými koly, ale to není až tak podstatné. Hlavní je, že vůz je v opravdu krásném stavu a že byl udržován; víme o i servisech v letech 2015 a 2016, přičemž ten poslední už proběhl v autorizovaném servisním centru ve Varšavě. Tmavozelený lak je blízký dokonalosti, interiér nevykazuje též nevykazuje výraznější opotřebení.

Vůz má na palubě v podstatě všechno, co jste si mohli v roce 1999 do Safranu objednat - včetně dvouzónové klimatizace, vyhřívání čelního skla a navigace. Mapové podklady samozřejmě dnes budou nepoužitelné, pokud Renault nenabízí aktualizaci, a grafika bude vypadat jako... prostě jako u 18 let staré navigace. Displej vidíme v činnosti na jedné z fotografií.

Polský prodejce za ně žádá 17 tisíc zlotých, tedy asi 107 tisíc korun. V ceně je nový akumulátor a pneumatiky. Za Safrane to obecně není málo, ale tento model je dnes už rarita a pokles cen asi nepřijde. Soudě dle fotografií bude stát za to, zejména, jste-li fanoušek vekých francouzských aut a zabírají-li vám někde na půdě místo originální kola ze Safrane ve slušném stavu. Tohle už se prostě nevidí...

Padlá hvězda francouzského luxusu už se v bazarech nevidí. Tato je hezká i dostupná - 1 - renault safrane v6 72k prodej 01Padlá hvězda francouzského luxusu už se v bazarech nevidí. Tato je hezká i dostupná - 2 - renault safrane v6 72k prodej 02Padlá hvězda francouzského luxusu už se v bazarech nevidí. Tato je hezká i dostupná - 3 - renault safrane v6 72k prodej 03Padlá hvězda francouzského luxusu už se v bazarech nevidí. Tato je hezká i dostupná - 4 - renault safrane v6 72k prodej 04Padlá hvězda francouzského luxusu už se v bazarech nevidí. Tato je hezká i dostupná - 5 - renault safrane v6 72k prodej 05Padlá hvězda francouzského luxusu už se v bazarech nevidí. Tato je hezká i dostupná - 6 - renault safrane v6 72k prodej 06Padlá hvězda francouzského luxusu už se v bazarech nevidí. Tato je hezká i dostupná - 7 - renault safrane v6 72k prodej 07Padlá hvězda francouzského luxusu už se v bazarech nevidí. Tato je hezká i dostupná - 8 - renault safrane v6 72k prodej 08Padlá hvězda francouzského luxusu už se v bazarech nevidí. Tato je hezká i dostupná - 9 - renault safrane v6 72k prodej 09Padlá hvězda francouzského luxusu už se v bazarech nevidí. Tato je hezká i dostupná - 10 - renault safrane v6 72k prodej 10Padlá hvězda francouzského luxusu už se v bazarech nevidí. Tato je hezká i dostupná - 11 - renault safrane v6 72k prodej 11Padlá hvězda francouzského luxusu už se v bazarech nevidí. Tato je hezká i dostupná - 12 - renault safrane v6 72k prodej 12Padlá hvězda francouzského luxusu už se v bazarech nevidí. Tato je hezká i dostupná - 13 - renault safrane v6 72k prodej 13Padlá hvězda francouzského luxusu už se v bazarech nevidí. Tato je hezká i dostupná - 14 - renault safrane v6 72k prodej 14Padlá hvězda francouzského luxusu už se v bazarech nevidí. Tato je hezká i dostupná - 15 - renault safrane v6 72k prodej 15
Tenhle Safrane vypadá opravdu hezky, ale že by si děda dal na auto takováhle kola?

Zdroj: Gielda Klasyków

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 62 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše