Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Peugeot 208 ujel se spotřebou 2 l/100 km 2 152 kilometrů na nádrž, nikoliv v laboratoři
5.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tedy, skoro nikoliv. Pokus organizoval sám Peugeot na své testovací trati a použil nejúspornější sériové auto, které v nabídce našel.
Nedávno jsme u článku, který přinesl 20 aut s nejdelším dojezdem na jednu nádrž, uvedli, že dva tisíce kilometrů na jedno natankování nejsou daleko. Vítěz tehdy měl podle své normované spotřeby zvládnout na svou 60litrovou nádrž 1 818 kilometrů; byl to francouzský dieselový hatchback nižší střední třídy.
Šestnáctistovka pod jeho kapotou sice neprodukuje moc výkonu, má 100 koní, ale je z rodiny BlueHDI, plní emisní normu Euro 6 a papírově zvládá 100 km za 3,3 litru nafty. Jenže Citroën C4 není jediný stroj, do kterého se motor 1,6 BlueHDI 100 S&S montuje. A menší vůz, Peugeot 208, s ním dosáhl rekordu ve spotřebě paliva, když na jednu 43litrovou nádrž ujel 2 152 kilometrů. To znamená spotřebu 2 litry na 100 km.
Není to papírová spotřeba, něco, čemu se nedá úplně věřit - proč jsme ji zvolili jako míru v případě výše zmíněného přehledu, je v onom článku uvedeno - nýbrž skutečná hodnota, kterou jezdci Peugeotu za dohledu francouzské homologační autority UTAC dosáhli se skutečným autem na skutečném asfaltu. Nicméně, skutečné podmínky běžného života ve městech, tedy kde budou 208 asi nejčastěji jezdit, to nebyly. Test proběhl na okruhu Peugeotu ve Francii, takže se řidiči mohli soustředit na co nejúspornější jízdu, kterou nenarušoval provoz či semafory.
Konkrétní použitý vůz byl nejúspornější varianta Peugeotu 208, která má aerodynamické doplňky pro co nejmenší odpor vzduchu a je už v sérii vybavena pneumatikami s extra nízkým valivým odporem Michelin Energy Saver+. Normovaná spotřeba je 3 litry na 100 km, testovací jezdci se dostali ještě o třetinu níže.
Pokus trval přes 38 hodin a jezdci se po 3 - 4 hodinách střídali, ale i tak to musela být neuvěřitelná nuda - z 38 hodin a 2 152 kilometrů nám vychází průměrná rychlost 56,6 km/h. A s největší pravděpodobností bez rádia, klimatizace, otevřeného okna či i jen puštěného ventilátoru - a podle fotografií to vypadá na slunný den. Přesto, zúčastnit se takového pokusu by mohlo být zajímavé, nekoná se každý den...


Rekordu dosáhla 208 s dieselovou šestnáctistovkou











Peugeot 208 se v současné faceliftované inkarnaci ukázal v Ženevě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nejnovější články
Tuzexový sen Čechoslováků jde koupit jako dodnes nejeté auto u oficiálního dealera, lepší stroj času abyste pohledali
před hodinou
Šéfdesignér Mercedesu dostal padáka. Už bylo načase
před 2 hodinami
Jedno z nejlevnějších SUV VW potěší i ojeté cenou a kvalitami, jen pozor na jeho zásadní slabinu
včera
Nejmenší elektromobil Renaultu končí po pouhém roce v prodeji, spolu s ním i celá divize za něj odpovědná
včera
Jeden z největších kritiků Tesly vyhlásil bankrot, tušíme, kdo se tu bude smát naposled
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
