Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pilot s čepicí na hlavě se v 680koňovém SUV prohnal po nedokončeném okruhu
22.8.2019 | Mirek Mazal
Na dnešní poměry překvapivě uvolněné video má na svědomí sama automobilka, která chtěla ukázat v co nejlepším světle univerzálnost výkonných SUV. A nedá se říci, že by nebodovala.
Když se výrobce aut pokouší předvést schopnosti své novinky v ostré akci, obvykle je u toho nespočet bezpečnostních opatření. Pilot mívá helmu a závodní overal, vůz je někdy i vyrámovaný, okolí trasy lemují různí asistenti. A k tomu si na výsledném videu musíme přečíst, že o vše se postarali profesionálové v kontrolovaném prostředí.
Během ukázky jízdních výkonů nejsilnějšího SUV značky Porsche nic takového neuvidíte. Extrémní hybrid prohnal cestou i necestou po rozestavěném okruhu lemovaném stroji se závodním pilotem za volantem, který se tomu všemu smál s čepicí na hlavě. A to je sympatické tak nějak z podstaty.
Formálně vzato má jít o rekord švédského Gotland Ringu, který model Cayenne Turbo S E-Hybrid pokořil v čase 3 minuty a 51. Čas tu ale nehraje žádnou roli, protože závodní okruh je stále rozestavěný a automobilka použila staveniště k prezentaci šíře schopností svého stroje.
Povrch severní části tratě o délce 3,2 kilometru je už asfaltový, jižní napojení Gotland Ringu dlouhé 4,2 kilometru je zatím sotva pořádně posypané štěrkem. Televizní moderátor a závodník Tim Schrick v roli testovacího jezdce si poradil se všemi nástrahami, dokonce před kamerami pobavil, když se téměř dvoustovkou hnal rozestavěnými úseky s upřímným úsměvem a bekovkou na hlavě.
Zábavná podívaná má připomenout univerzálnost SUV, ale Cayenne se na asfaltové části trati spíše trápí. Nezpevněný povrch nabídne místo pro zábavné házení zadkem, ale čistá stopa s trefováním vrcholů zatáček není lehká záležitost pro Tima bojujícího s vysokým těžištěm a hmotností okolo 2,5 tuny.
Nadváhu se snaží maskovat pohonné ústrojí. Porsche nasadilo dvakrát přeplňovaný benzinový čtyřlitrový osmiválec a elektromotor s plug-in hybridní technologií. Spalovací jednotka produkuje 550 koní (405 kW) a 770 Nm, zatímco elektromotor přidává sice jen 136 koní (100 kW), ovšem ještě 400 Nm navíc. Výkonové špičky obou motorů se plně nepřekrývají, a tak celkově soustava dává skromnějších, ale pořád ohromujících 680 koní (500 kW) a 900 Nm. To bohatě stačí na podmanivou jízdní dynamiku - sprint z klidu na stovku je chvilková záležitost dlouhá jen 3,8 sekundy, nejvyšší rychlost činí 295 km/h. Takových 180 mimo silnici je ale otázkou chvíle, však se na to podívejte sami...










Porsche Cayenne Turbo S ve verzi E-Hybrid ukázalo v extrémní akci na nedokončeném Gotland Ringu












Za volantem se předvedl Tim Schrick v čepici a chvílemi i s úsměvem od ucha k uchu
Zdroj: Porsche
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 9 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před hodinou
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 3 hodinami
Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací jsou ještě varovnější, klesly na úplné dno
před 4 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 6 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
