Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pokus Porsche zbavit se dieselů skončil fiaskem. Důvod může být jen jeden
28.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Řeči o „kulturním posunu” u zákazníků byly zjevně těžce nedomyšlené. Porsche teď musí tahat za záchrannou brzdu a doufat, že ji tento faux pas projde.
Před několika málo dny Porsche šokovalo svět zprávou, že definitivně končí s dieselovými motory. V tu chvíli ale byl očekáván negativní verdikt soudu v Lipsku, jenž by umožnil zavést zákazy vjezdu dieselových aut do některých měst, byl krok automobilky ze Zuffenhausenu vlastně logický. Na takové rozhodnutí skutečně došlo, přesto Porsche ještě před upřesnilo, že ten konec nebude úplný - nový Cayenne, navzdory předchozím prohlášením, diesel dostane.
Velké SUV se bez dieselového motoru jednoduše neobejde, zejména pak v Evropě. Bavíme se tu o polovině německého odbytu Cayenne a u Porsche museli být blázni, pokud by tyto prodeje škrtli. Podle našich informací z nitra automobilky to byla právě velká nevole části zákazníků a jejich deklarovaná neochota vydat se benzinovým či hybridním směrem, která Zuffenhausen přesvědčila původní odhodlání přehodnotit. A teď to vedení Porsche udělalo znovu, zákazníkům je naštěstí zvyklé naslouchat.
„Neříkáme, že diesely zcela opouštíme,“ uvedl nově prodejní šéf značky Detlev von Platen pro Automotive News. A rovnou potvrdil, že v rámci plánovacího procesu je jedna taková jednotka vyhrazena i pro novou generaci mohutného SUV. „Pravděpodobně ji ale dostane také Macan. V případě těchto modelů dává diesel smysl, neboť zákazníci chtějí vysoký točivý moment a velký dojezd,“ dodal von Platen. Jinými slovy - diesel nekončí ani v Cayenne, ani v Macanu a je na místě se ptát, jak moc horký bude jeho konec v Panameře.
Von Platen blíže nespecifikoval, zda se vrátí třílitrový šestiválec, čtyřlitrový osmiválec, obě jednotky či nějaká zcela jiná. Jelikož však Cayenne i Macan mají sdílet tentýž agregát, je pravděpodobnější použití šestiválcového turbodieselu. Jasno bychom měli mít v během několika měsíců, neboť dieselový Cayenne má dorazit „v rámci tohoto roku“.
Ještě dříve bychom se ovšem měli dočkat faceliftu Porsche Macan, který se možná ukáže již v Ženevě, případně pak v New Yorku nebo Pekingu. První dvě motor show otevřou své brány ještě v březnu, poslední pak na konci dubna. Kromě dieselu se tam může objevit i plug-in hybridní Macan, který by měl dorazit v příštím roce. Jelikož ovšem značka je na poli elektrifikace nadmíru úspěšná, neboť třeba u Porsche Panamera hybridní provedení tvoří rovnou polovinu všech registrací, dá se předpokládat, že kompaktní SUV kombinaci benzinové (pravděpodobně jen čtyřválcové) jednotky a elektromotoru dostane.
„Vidíme velkou poptávku po našich hybridech, zvláště v rámci poslední generace, u které dojezd čistě na elektřinu byl prodloužen na 50 km. To hraje velkou roli,“ dodává von Platen. I tak ale v Německu Panamera 4S Diesel dosud tvořila čtvrtinu všech prodejů - i to je docela hodně, třebaže z globálního hlediska je naftový motor u Panamery nejméně žádaný.
My jen dodáme, že diesely se na loňských 246 000 prodaných vozech Porsche podílely ze 14 %, jde tedy asi o 35 tisíc aut. To skutečně není zásadní množství, na druhou stranu je to pořád než desetina všech registrací, což není nic zanedbatelného, zvláště při maržích Porsche...












Porsche Macan nakonec má být také k mání s dieselem, přestože značka ještě před pár dny tvrdila, že s těmito motory definitivně končí
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 10 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
včera
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 20:16 - M.Z.
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
