- -

Pokus Porsche zbavit se dieselů skončil fiaskem. Důvod může být jen jeden

Řeči o „kulturním posunu” u zákazníků byly zjevně těžce nedomyšlené. Porsche teď musí tahat za záchrannou brzdu a doufat, že ji tento faux pas projde.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Pokus Porsche zbavit se dieselů skončil fiaskem. Důvod může být jen jeden

28.2.2018 | Petr Prokopec | 15 příspěvků

Řeči o „kulturním posunu” u zákazníků byly zjevně těžce nedomyšlené. Porsche teď musí tahat za záchrannou brzdu a doufat, že ji tento faux pas projde.

Před několika málo dny Porsche šokovalo svět zprávou, že definitivně končí s dieselovými motory. V tu chvíli ale byl očekáván negativní verdikt soudu v Lipsku, jenž by umožnil zavést zákazy vjezdu dieselových aut do některých měst, byl krok automobilky ze Zuffenhausenu vlastně logický. Na takové rozhodnutí skutečně došlo, přesto Porsche ještě před upřesnilo, že ten konec nebude úplný - nový Cayenne, navzdory předchozím prohlášením, diesel dostane.

Velké SUV se bez dieselového motoru jednoduše neobejde, zejména pak v Evropě. Bavíme se tu o polovině německého odbytu Cayenne a u Porsche museli být blázni, pokud by tyto prodeje škrtli. Podle našich informací z nitra automobilky to byla právě velká nevole části zákazníků a jejich deklarovaná neochota vydat se benzinovým či hybridním směrem, která Zuffenhausen přesvědčila původní odhodlání přehodnotit. A teď to vedení Porsche udělalo znovu, zákazníkům je naštěstí zvyklé naslouchat.

„Neříkáme, že diesely zcela opouštíme,“ uvedl nově prodejní šéf značky Detlev von Platen pro Automotive News. A rovnou potvrdil, že v rámci plánovacího procesu je jedna taková jednotka vyhrazena i pro novou generaci mohutného SUV. „Pravděpodobně ji ale dostane také Macan. V případě těchto modelů dává diesel smysl, neboť zákazníci chtějí vysoký točivý moment a velký dojezd,“ dodal von Platen. Jinými slovy - diesel nekončí ani v Cayenne, ani v Macanu a je na místě se ptát, jak moc horký bude jeho konec v Panameře.

Von Platen blíže nespecifikoval, zda se vrátí třílitrový šestiválec, čtyřlitrový osmiválec, obě jednotky či nějaká zcela jiná. Jelikož však Cayenne i Macan mají sdílet tentýž agregát, je pravděpodobnější použití šestiválcového turbodieselu. Jasno bychom měli mít v během několika měsíců, neboť dieselový Cayenne má dorazit „v rámci tohoto roku“.

Ještě dříve bychom se ovšem měli dočkat faceliftu Porsche Macan, který se možná ukáže již v Ženevě, případně pak v New Yorku nebo Pekingu. První dvě motor show otevřou své brány ještě v březnu, poslední pak na konci dubna. Kromě dieselu se tam může objevit i plug-in hybridní Macan, který by měl dorazit v příštím roce. Jelikož ovšem značka je na poli elektrifikace nadmíru úspěšná, neboť třeba u Porsche Panamera hybridní provedení tvoří rovnou polovinu všech registrací, dá se předpokládat, že kompaktní SUV kombinaci benzinové (pravděpodobně jen čtyřválcové) jednotky a elektromotoru dostane.

„Vidíme velkou poptávku po našich hybridech, zvláště v rámci poslední generace, u které dojezd čistě na elektřinu byl prodloužen na 50 km. To hraje velkou roli,“ dodává von Platen. I tak ale v Německu Panamera 4S Diesel dosud tvořila čtvrtinu všech prodejů - i to je docela hodně, třebaže z globálního hlediska je naftový motor u Panamery nejméně žádaný.

My jen dodáme, že diesely se na loňských 246 000 prodaných vozech Porsche podílely ze 14 %, jde tedy asi o 35 tisíc aut. To skutečně není zásadní množství, na druhou stranu je to pořád než desetina všech registrací, což není nic zanedbatelného, zvláště při maržích Porsche...

Pokus Porsche zbavit se dieselů skončil fiaskem. Důvod může být jen jeden - 1 - Porsche Macan 2014 oficialni prvni 01Pokus Porsche zbavit se dieselů skončil fiaskem. Důvod může být jen jeden - 2 - Porsche Macan 2014 oficialni prvni 02Pokus Porsche zbavit se dieselů skončil fiaskem. Důvod může být jen jeden - 3 - Porsche Macan 2014 oficialni prvni 03Pokus Porsche zbavit se dieselů skončil fiaskem. Důvod může být jen jeden - 4 - Porsche Macan 2014 oficialni prvni 04Pokus Porsche zbavit se dieselů skončil fiaskem. Důvod může být jen jeden - 5 - Porsche Macan 2014 oficialni prvni 05Pokus Porsche zbavit se dieselů skončil fiaskem. Důvod může být jen jeden - 6 - Porsche Macan 2014 oficialni prvni 06Pokus Porsche zbavit se dieselů skončil fiaskem. Důvod může být jen jeden - 7 - Porsche Macan 2014 oficialni prvni 07Pokus Porsche zbavit se dieselů skončil fiaskem. Důvod může být jen jeden - 8 - Porsche Macan 2014 oficialni prvni 08Pokus Porsche zbavit se dieselů skončil fiaskem. Důvod může být jen jeden - 9 - Porsche Macan 2014 oficialni prvni 09Pokus Porsche zbavit se dieselů skončil fiaskem. Důvod může být jen jeden - 10 - Porsche Macan 2014 oficialni prvni 10Pokus Porsche zbavit se dieselů skončil fiaskem. Důvod může být jen jeden - 11 - Porsche Macan 2014 oficialni prvni 11Pokus Porsche zbavit se dieselů skončil fiaskem. Důvod může být jen jeden - 12 - Porsche Macan 2014 oficialni prvni 12
Porsche Macan nakonec má být také k mání s dieselem, přestože značka ještě před pár dny tvrdila, že s těmito motory definitivně končí

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 15 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše