Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pokus s řízením po drátě Infiniti končí fiaskem, Q50 dostane i klasické hydraulické
1.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Někdy věci nejdou jako na drátkách. Přesvědčila se o tom luxusní odnož Nissanu se svým „řízením po drátě“.
Řízení Direct Adaptive Steering (DAS), které Japonci za každou cenu hodlali implementovat do Infiniti Q50, nakonec opravdu skončí fiaskem. Revoluční systém, který nepoužívá za normálních okolností žádné fyzické spojení mezi volantem a předními koly a místo toho se spoléhá na tři řídicí jednotky (pro případ výpadku jedné či dvou), na elektromotory nastavující odpovídající úhel natočení kol, akční člen odporu řízení a kameru s dalším modulem pro monitorování dění vpředu, se totiž neukázal být až tak velkou výhrou.
Už od počátku nám to celé přišlo dost komplikované - zejména pro řešení jediné, avšak o to podstatnější věci, jakou je řízení. Japonci se kasali možností snížení spotřeby paliva a také jednoduchou regulací zpětné vazby, respektive odporu, který řízení poskytuje rukám řidiče, jenomže skutek utekl neznámo kam. Řízení působilo ve výsledku až příliš uměle, zpětná vazba se při rychlejší jízdě vytrácela do neznáma a rozhodně se nedalo tvrdit, že je to řízení lepší než standardnější systémy. Nepodařilo se ho doladit ani po 7 letech, které věnovali pilováním odezvy pro řidiče, ani po celých deseti letech, které je spolu s hromadou peněz tahle parádička stála.
Neslavný román s „řízením po drátě“ dříve skončil svolávací akcí, poté ho řada zákazníků včetně nás zkritizovala a vypadá to, že ho lepší časy nečekají. V rozhovoru amerických kolegů s ředitelem plánování produktů Keithem St. Clairem vyšlo najevo, že si je Infiniti své chyby vědomo a že s tím hodlá něco udělat. Alespoň u modelů Q50, u nichž je jedinou možnou volbou. V nabídce DAS podle všeho zůstane, zájemci však budou moci u verzí Hybrid a Sport toto políčko v ceníku nechat prázdné a zvolit tak klasické řízení. Systém ustoupí údajně staré dobré hydraulice, která se nachází v modelu G37, jenž bude brzy přejmenován na Q40.
Spolu s ním je údajně Q50 úžasné na řízení, což už můžeme brát snad pouze s úsměvem. Zbývají už jen drobné detaily a systém bude připraven do sériové výbavy. K instalaci starého ověřeného systému má dojít v rámci amerického modelového roku 2016, což znamená, že ho zájemci o Q50 přivítají už na začátku roku 2015, tedy již za několik měsíců - o tom, zda půjde či nepůjde o změnu v rámci faceliftu, se zdroje bohužel nezmiňují. Všem zájemcům o Q50, které v celku rozhodně není špatným autem, doporučíme nákup ještě o chvilku odložit. Tedy pokud nepatříte mezi tu skupinku nadšenců, která chce mít něco extra, přestože to vlastně v reálu nedělá žádné dobroty.
Snaha se cení, ovšem jednání Japonců v tomto případě už hraničilo se šílenstvím. Po dlouhém a náročném vývoji nahradí v některých verzích revoluční řízení klasická hydraulika z modelu G37
Infiniti Q50 dostane staronové řízení v rámci modelového roku 2016, tedy už v příštím roce
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda