Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Policisté museli během směn rozdat určitý počet pokut, jinak šli na kobereček
23.3.2019 | Mirek Mazal
Zcela zvrácené poměry musí vládnout u policie, která vykazuje činnost podle počtu rozdaných pokut. Přesně to se dělo v americkém Massachusetts a státní zástupci to nenechali být.
Dobře fungující policie se podle nás pozná tak, že žádné pokuty rozdávat nemusí. Jen v tu chvíli svou preventivní a hlídkovací činnost plní tak dokonale, že zkrátka nemá proti čemu nebo komu zasahovat. Jistě, je to utopická vize, nepřímá úměra ale platí nepochybně - čím lépe policie pracuje, tím více špatnostem zabrání předem a tím méně pokut rozdá.
Ve světě, kde se z pokut stal v prve řadě vítaný příspěvek do státního rozpočtu, ale platí opačná úměra. Sama policie tak nezřídka svými vnitřními mechanismy motivuje policisty k tomu, aby pokut vybírali co nejvíce a „vydělali si na sebe”.
Pro nás je třeba dobrým dopravním policistou ten, kdo se s měřícím autem postaví do frekventované části města a postará se o to, že nejlépe nikdo nejede příliš rychle. Rozdá pochopitelně minimum pokut, ale svou úlohu tím splnil nejlépe, jak mohl. Vedení policie ale obvykle vidí dobrý výkon ve vysokém počtu rozdaných pokut, a tak policisté musí dělat pravý opak - měří tam, kde o mnoho nejde, lidé tam přirozeně jezdí rychleji, pokut je rozdána spousta, ale pomoženo v tu chvíli nebylo prakticky nikomu - na místech, kde je rychlost mnohem problematičtější, nikdo nikoho nehlídá.
Policie ráda tvrdí, že se nic takového neděje, američtí federální státní zástupci ale před pár dny odkryli schéma právě takto organizovaného vybírání finančních postihů. Nově zveřejněné soudní dokumenty ukazují, že státní policie z Massachusetts používala systém kvót vyžadující pravidelné udělování pokut, jehož nerespektování znamenalo horší pracovní zařazení a tedy nižší platové ohodnocení řadových policistů.
Program The Accident and Injury Reduction Effort (AIRE) byl na oko zaměřen na snížení počtu dopravních nehod a postih agresivních řidičů nedodržujících povolenou rychlost v oblasti dálnice Massachusetts Turnpike. V jeho rámci museli policisté sloužit mimořádné směny s mimořádnými odměnami.
Státní zastupitelství ale uvedlo, že od zaměstnanců v terénu se neočekávalo snížení počtu nehod, úkolem bylo vydání minimálně 8 až 10 pokut během každé směny jednoho policisty v rámci AIRE. Nesplnění požadovaného počtu muselo být vysvětleno nadřízeným. Opakované neplnění této kvóty často vyústilo v omezení dalších příležitostí vydělat si peníze lukrativními přesčasy, dokládají oficiální dokumenty.
Takto nastavený systém vcelku pochopitelně začali rychle zneužívat i sami policisté, kteří reportovali fiktivní pokuty během přesčasů, které si reálně ani neodsloužili, čímž celému „řešení” dali korunu. Vedení policie fungování jakýchkoli kvót na rozdávání pokut odmítá, jejich fungování je ale v žalobě dostatečně jasně popsáno a proti systému svědčí i někteří řadoví policisté, kterým byl podobný způsob práce proti srsti. Konec konců, vedení policie podobné praktiky popírá pravidelně, ale z vlastních zkušeností víme, že fungují, i u nás.
Klobouk dolů je třeba smeknout před státními zástupci, že se nebáli vystoupit proti kvótám udělování pokut, něco podobného si u nás skoro nedovedeme představit. V Americe veřejnost nepochybuje o správnosti jejich přístupu, v České republice by se jistě našli tací, kterým by vnímání „dobrý policista = často pokutující policista” bylo blízké...









Federálním státním zástupcům se nelíbila práce policejního útvaru v americkém Massachusetts. Ten nařizoval policistům přivézt ze směny určitý počet vypsaných pokutových bločků, šéfové sboru teď míří před soud
Zdroj: CBS Boston
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejčtenější články
Arabský majitel McLarenu spojil slavnou automobilku s dosud neznámým startupem, působí to jako zoufalý pokus o záchranu
4.4.2025Zájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
4.4.2025Vracející se Honda Prelude poprvé ukázala svůj interiér. Od pohledu je to zklamání, detaily ale potěší
4.4.2025Porsche je na tom tak zle, že může prodat zbytek Bugatti prťavému Rimacu, i když dřív chtělo udělat pravý opak
5.4.2025Lada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
5.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva