Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche 911 GT3 s americkým osmiválcem: to nejlepší z obou světů?
5.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Podle nás spíše monstrum, pod které by se mohl podepsat sám Frankenstein, ale máte-li zájem, tohle může být vaše za cenu srovnatelnou s poctivou GT3.
Rozhodování mezi pořízením Porsche 911 997 GT3 a Chevroletu Corvette C6 může být těžké, to chápeme, pokud chcete jen jedno takové auto a nezakládáte sbírku. Obě to jsou velmi schopná auta, obě mají atmosférické motory a manuální převodovky, byť zaměření obou je odlišné a konstrukce ještě víc.
Pokud se přesto nemůžete rozhodnout, pro které vám srdce hoří spíše, můžete si vybrat jedno a pak druhé. Však koupě auta není manželství a pokud po jedné sezóně zjistíte, že zvolený kousek pro vás není tím pravým, vždycky ho můžete prodat a pořídit si to druhé. Anebo můžete jít třetí cestou - zkombinovat obojí dohromady.
Komukoli, kdo je alespoň trochu purista, se z toho zježí chlupy na všech částech těla, ale ne každý se na svět dívá očima puristy. Stalo se tak, že někdo vzal 911 GT3 předposlední generace 997 a namontoval do osmiválec LS3. Jestli s tím byl spokojen nevíme, soudě podle minimálního nájezdu po přestavbě a aktuálním prodeji na Craigslistu máme pocit, že ne zcela. Ale to je teď druhotné.
Na fotkách níže tak můžete opravdu vidět 911 997 GT3, do které někdo namontoval motor z Chevroletu Corvette C6. Jistě, s 532 koňmi a 658 Nm je nový motor podstatně silnější než původní plochý šestiválec, který dával 415 koní a 405 Nm. Rozdíl v hmotnosti zas tak velký nebude, jak víme od Tylera Hoovera, který něco podobného dělá se starší 996, takže tahle GT3 tu sériovou dost pravděpodobně na čtvrtmíli porazí. 911 GT3 si však lidé kupují kvůli točivému plochému šestiválci a špičkovým jízdním vlastnostem, ne kvůli čtvrtmílovým sprintům nebo bůhvíčemu, pro co by mohla být V8 místo původního motoru přínosem. Nechápejte nás špatně, LS3 V8 je velmi dobrý, charakterní motor, ale do 911 prostě nepatří.
Pokud s námi nesouhlasíte a tuhle kreaci máte za spojení toho nejlepšího z obou světů, můžete si ji koupit. Motor v ní je prý skutečně zánovní, ujel asi 1 000 km, a celé to může být vaše za 95 tisíc dolarů, tedy asi 2,2 milionu korun - bez dopravy do ČR. Svezení to může být zajímavé, jen nepočítejte s tím, že by tenhle vůz nějak stoupal na ceně, na rozdíl od sériové 911 997 GT3...











Krásná GT3? Ano, dokud nezjistíte, co je v ní za motor
Zdroj: Craigslist přes Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včeraKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva