Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec

Kdo by čekal, že nejprodávanějším motorem Porsche v roce 2017 bude 51 let stará jednotka. Vysvětlení je prosté, není úplně skutečná, i tak je funkční.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec

15.1.2018 | Petr Prokopec | 17 příspěvků

Kdo by čekal, že nejprodávanějším motorem Porsche v roce 2017 bude 51 let stará jednotka. Vysvětlení je prosté, není úplně skutečná, i tak je funkční.

Vánoce jsou za námi, nicméně sami sobě můžete dárek nadělit kdykoliv. Pokud přitom nemáte rozpočet napjatý jako tětivu indiánského luku, měli bychom pro vás jeden tip - motor z Porsche 911. Konkrétně jde o dvoulitrovou verzi slavného plochého šestiválce, který legendu ze Zuffenhausenu poháněl v roce 1966. Tato pohonná jednotka se často vyvažuje pomalu zlatem, vám ovšem bude stačit pár tisíc. Má to však pár „ale“.

V prvé řadě se musíte smířit se skutečností, že motor k vám nedorazí vcelku, nýbrž kompletně rozmontovaný. Seskládat dohromady budete muset 290 komponentů. To ale nejspíše nikdo nebude považovat za vadu na kráse, spíše za bonus. Zvláště když součástí balení je i podrobný návod, jak pohonnou jednotku uvést do chodu. S instalací do motorového prostoru svého vozu ale nepočítejte, o reálný motor bohužel nejde.

Místo toho tu máme kit ve zmenšeném měřítku 1:4, za jehož výrobou stojí samotná automobilka ve spolupráci s firmou Franzis Verlag. Právě velikost (plně složený měří motor 320x280x150 milimetrů) je důvodem nízké ceny, relativně - agregát lze pořídit online v přepočtu od nějakých 2 950 Kč. Kromě toho je k mání také v muzeu Porsche, kde se stal bezkonkurenčně nejžádanější položkou.

Proč tomu tak je, není těžké vysvětlit. Po složení se mu pohybují všechny vnitřnosti, funkční jsou rovněž řemenice a řemen, stejně jako se roztáčí ventilátor. Součástí jednotky jsou také LEDky, jež simulují pořadí zapalování v jednotlivých válcích, o zvuk se pak stará malý reproduktor napájený baterií. „Tužkovky“ přitom budete potřebovat tři, balení s nimi nepočítá.

Co naopak očekávat můžete, to je již zmiňovaný návod, a to v angličtině i němčině. Mimo to nechybí ani sběratelská příručka, která obsahuje řadu zajímavých dat z historie Porsche, modelu 911 i samotného šestiválce. Zmenšená pohonná jednotka pak váží zhruba kilogram, neboť je většinou z plastu, přičemž na její sestavení není potřeba lepidla, nýbrž pouze šroubováku.

Lze pak jen dodat, že Porsche je zájmem o agregát velice překvapeno. Samozřejmě příjemně, což jen dokazuje skutečnost, že ve vývoji je již další zmenšená pohonná jednotka. Ta bude vyráběna v měřítku 1:3, přičemž jde o plochý čtyřválec, který původně zkonstruoval Dr. Enst Fuhrmann pro závodní Porsche 550, jež vyhrálo na Nürburgringu či v Le Mans...

Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 1 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 01Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 2 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 02Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 3 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 03Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 4 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 04Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 5 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 05Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 6 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 06Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 7 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 07Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 8 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 08Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 9 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 09Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 10 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 10Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 11 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 11Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 12 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 12Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 13 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 13Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 14 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 14Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 15 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 15
Zmenšený dvoulitrový plochý šestiválec od Porsche je jednou z nejžádanějších položek v muzeu značky, pořídit jej samozřejmě můžete i online

Porsche je překvapeno zájmem o motor z roku 1966. Je teď nejprodávanější vůbec - 16 - Porsche 911 1966 zmenseny motor 16
Chystá se i kit motoru z Porsche 550

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 17 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše