Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche je znovu králem Ringu, korunu si vzalo zpátky úžasným časem GT2 RS
27.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dlouho se o tom spekulovalo, teď je to fakt. 700koňový stroj Porsche není jen nejvýkonnějším vozem značky všech dob, platí to i pro historii Nordschleife.
Ještě donedávna byly hlavními parametry u sportovních aut výkon, čas potřebný ke sprintu na stovku a nejvyšší rychlost. V poslední době je však důraz kladen ještě na jednu oblast, a sice na co nejrychlejší obkroužení Severní smyčky Nürburgringu. Působivých časů bylo během uplynulých deseti let dosaženo hned několikrát, nicméně ani Porsche 918 Spyder, ani Lamborghini Huracán Performante se ve výsledku nemohly rovnat Radicalu SR8 LM.
Je samozřejmě otázkou, jak na celou záležitost nahlížíte. Na Ringu totiž neplatí žádná pravidla, tedy co se onoho dosahování rekordů týče. Klání by se sice měly účastnit vozy identické s těmi, jenž najdete v showroomech té či oné značky, nicméně automobilky využívají sebemenšího fíglu, aby pokořily konkurenci. Oblepení spár karoserie lepicí páskou, natankování minimálního množství paliva či použití jiných pneumatik přitom patří mezi ty nejmenší.
Stejně tak sporně ostatně můžeme nahlížet i na zmíněný Radical, který je brán jako legální silniční vůz pouze díky benevolenci britských úřadů. Nikde jinde v Evropě by nejspíše k jeho schválení do běžného provozu nedošlo. Ve výsledku je to ale vše jedno, neboť nově již není o rekordu Ringu sporu. Nové Porsche 911 GT2 RS totiž nepřekonalo jen svého hybridního sourozence či spřízněnou italskou duši, ale naprosto vše.
Kupé osazené přeplňovaným 3,8litrovým šestiválcem o výkonu 700 koní totiž pokořilo Nordchleife za pouhých 6 minut a 47,3 sekundy. Jak přitom dodává Frank-Steffen Walliser, viceprezident značky pro motorsport a vozy GT, původní plán tím byl překonán o nemalých 17,7 sekundy. Na počátku vývoje vozu totiž stál cíl v podobě času 7:05. Nicméně již během prvních pokusů značka dosáhla výsledků okolo 6 minut a 50 sekund.
Testovací a závodní jezdec značky Lars Kern ovšem nakonec sešlápl plynový pedál skutečně až pod kobereček, díky čemuž ještě o více než dvě sekundy zrychlil. Na takřka 21kilometrovém okruhu tak dosáhl průměrné rychlosti 184,11 km/h. K dispozici přitom měl zcela standardní vůz osazený pneumatikami Michelin Pilot Cup 2. Totéž nářadí, jen jiné auto, pak užil i Nick Tandy, jenž se taktéž dostal pod 6 minut a 50 sekund.
Andreas Preuninger, šéf divize GT, právě schopnost obou jezdců a obou vozů dostat se na rekordní čas více než vyzdvihuje. Znamená to totiž, že by působivého času měl dosáhnout kdokoliv, kdo má volant více než v ruce a kdo si samozřejmě může dovolit nechat uzavřít Ring pouze pro sebe. Takových lidí sice mnoho nebude, nicméně třeba magazín Sport Auto by se pod takových sedm minut dostat mohl.
My pak jen dodáme, že Porsche 911 GT2 RS s již zmíněnými 700 koňmi páruje pouze 1 470 kilogramů. Rekordu se tedy nemůžeme divit, zvláště když kupé zvládá zrychlit z klidu na stovku za 2,8 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 340 km/h. Ochrannou klec, jíž můžete vidět i na videu, má přitom ve standardní výbavě, na rozdíl od řady aut, které jsou jí vybaveny jen kvůli jízdě po Ringu.
Nové Porsche 911 GT2 RS má rekord Ringu, dokázalo překonat i Radical SR8 LM
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Prodeje elektrických Volv v USA a Číně se propadly až k nule, trvat jen na jejich nabízení už za pár let je skvělý nápad
5.4.2024 - Video ukazuje, jak to vypadá, když v autě na silnici zažijete zemětřesení. Co v tu chvíli dělat?
5.4.2024 (1) - Není to jen statistika. Vrcholné elektrické Mercedesy připravily majitele o 1,6 milionu během 2 let, teď stojí jako lepší Octavie
6.4.2024 - Ze Suzuki se stále víc stává japonská Dacie, v prodeji levně v novém udrží i velkou Vitaru
6.4.2024 - Pozadí fiaska Hertzu s elektromobily ukazuje, co firmu ke slepé sázce vedlo, proč tak krutě selhala
6.4.2024
Živá témata na fóru
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Politický koutek 05.04. 13:36 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha