Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche nezvládlo test Jeremyho Clarksona, kapaliny z něj tekly i po odtahu na farmu
23.9.2019 | Petr Prokopec
Kvalita německých vozů bývá tradičně vyzdvihována a Porsche by z nich mělo být na úplném vrcholu. Jezza ale asi bude po testu jednoho z jeho nejnovější sporťáků jiného názoru.
Vztah Jeremyho Clarksona k automobilce Porsche není zrovna jednoznačný. Populární moderátor se na toto téma vyjádřil mnohokrát, konzistencí ale v tomto ohledu nepřekypuje. Člověk si tak do značné míry může vybrat, čemu chce věřit. Jedna jistota tu ovšem zůstává, a tou je model 928, na který Jeremy nedá dopustit. Stojí za tím ta skutečnost, že pouze díky tomuto německému kupé a rychlosti, jakou jeho osmiválec umožňoval, se Clarkson stihl rozloučit se svým otcem před jeho smrtí.
O poznání komplikovanější je Jeremyho názor na Porsche 911. V minulosti mj. prohlásil, že „pokaždé, když do něj usednu, pomyslím si, jaký je to hezký vůz. Ale můj penis je na něj příliš veliký.“ Kromě toho Clarkson dodal, že automobilku ze Zuffenhausenu nemá rád proto, že ji jeho kolegové Richard Hammond a James May nebetyčně milují. A aby těch nejasností nebylo málo, pak Jezza sice oceňuje německou řemeslnost a preciznost, ovšem ty zároveň přináší i jistou studenost. A on prý preferuje auta s duší.
Jak jsme tedy zmínili, vztah britského moderátora a německé značky opravdu není jednoznačný a je těžké poznat, kde končí realita a kde začíná hra podle scénáře. Je ovšem možné, že zakrátko do toho vnese jasno sám Clarkson. Ten aktuálně na Drive Tribe publikoval několik příspěvků, v jejichž centru bylo nové Porsche 718 Cayman GT4. Žlutě lakované kupé ovšem překvapivě neoslnilo onou neprůstřelnou kvalitou, místo toho jej Jezza naopak musel odstavit u silnice.
Co přesně se porouchalo, zůstává v tuto chvíli záhadou, banalita to ale nebyla. V dalším příspěvku Jezza ukázal únik některé či některých provozních kapalin, který trval i po odtahu vozu na jeho farmu. Přesnou příčinu ukáže až čas, Jeremy zatím narážel jen na funkci Auto Blip. Jak asi již tušíte, jde o automatické meziplyny, respektive o srovnání rychlosti motoru a převodovky. Ta může být aktivována i deaktivována stisknutím jediného tlačítka na středovém tunelu a v tak řidičském voze, jakým je verze GT4, působí až nepatřičně.
Je ale nepravděpodobné, že právě mezi poruchou a touto funkcí je přímá spojitost. Jde jen o elektronickou náhražku, která nedělá nic jiného, než co sám může zajistit řidič svou pravou nohou. Pokud už by došlo na poruchu převodovky, problém by byl v nemožnosti zařazení jednoho ze stupňů. Tento problém se u GT4 vyskytuje, ovšem není doprovázen únikem kapalin - zde bychom si vsadili spíše na potíž s motorem.
Jeremymu Clarksonovi selhalo při testu Porsche Cayman GT4
Některá z provozních kapalin z auta tekla i po odtahu a následném odtlačení na Clarksonovu farmu
Jezza si v souvislosti s testem utahoval i z funkce Auto Blip, nezdá se ale, že by s poruchou mohla mít něco společného
Zdroj: Jeremy Clarkson's Tribe@Drive Tribe
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024 - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
29.3.2024 - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
29.3.2024 - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
29.3.2024 - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
29.3.2024