Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Poslednímu SUV Jaguaru chybí řada funkcí. Oprava není možná, kompenzace je směšná
21.1.2019 | Petr Prokopec
Při komplikovanosti dnešních aut si ještě dokážeme představit, proč se takový problém stal. Proč jej ale Britové označují za neřešitelný a zákazníkům chtějí ústa zacpat jen 13 500 Kč kreditu na servis?
Před dvěma roky Jaguar představil své druhé sériové SUV, model E-Pace. Bylo hned jasné, že půjde o prodejní hit, a tak nepřekvapilo, když na konto tohoto modelu začala rychle připadat až polovina veškerých evropských prodejů značky. Ve Spojených státech E-Pace zase takový hit není, pro tamní zákazníky je s délkou 4 411 milimetrů a rozvorem 2 681 mm příliš malý. Výsledkem tak je pouze 4 479 kusů prodaných za loňský rok, což odpovídá dvouměsíčním výsledkům na starém kontinentu.
Kompaktnější dimenze ale nakonec zjevně nejsou tím největším problémem trpícím majitele. Značka se v případě některých exemplářů dopustila kardinální chyby. Přestože mají ve výbavě multimediální systém, nemají u něj instalované moduly Smart Settings a InControl Pack. Znamená to tedy, že majitelé nebudou moci využívat kupříkladu živá data týkající se navigace jako jsou dopravní zpravodajství, informace o cenách pohonných hmot či volných parkovacích místech.
Aby těch nesnází nebylo málo, mohou majitelé zapomenout také na přístup k internetu, tedy za pomoci vozu. Absence zmíněných modulů rovněž znemožňuje vytvoření Wi-Fi hotspotu, ke kterému by se dle tvrzení automobilky mělo připojit až osm zařízení. V případě problematických Jaguarů E-Pace jste tedy doslova odstřiženi od moderních vymožeností a co je možná nejpozoruhodnější, možná není jejich zpětná instalace.
Ve světě, kdy Tesla dokáže z kalifornské centrály opravit elektronické šotky zákazníkům v Evropě bez návštěvy servisu, je úplná nemožnost napravit popsaný problém u Jaguarů opravdu překvapivá. Zvláště když značka dodává, že absenci modulů nelze vyřešit ani tak, že by si zákazník připlatil za paket Smartphone, který by na palubu přidal také systémy Apple CarPlay a Android Auto. Ani v případě tohoto balíčku totiž nelze počítat s instalací u již vyrobených exemplářů.
Jaguar se tedy rozhodl zákazníkům nabídnout kompenzaci ve výši 600 dolarů (13 500 Kč), tuto částku jim ovšem nevyplatí na ruku či nepřevede na účet. Místo toho se jedná u kredit, který následně mohou u společnosti vyčerpat, třeba při návštěvách servisu. Je proto otázkou, kolik lidí bude na tuto kompenzaci slyšet. Při cenách servisních hodin totiž danou sumu vyčerpají poměrně brzy, ale s vozem bez mnoha prvků, za něž si připlatili, budou žít mnohem déle.
Je tak dost možné, že značku čekají ve Státech soudní spory, neboť řada lidí možná jako jedinou vyhovující kompenzaci bude vidět výměnu defektního vozidla za nové, které již bude moduly Smart Setting a InPro Control vybaveno. K tomu se však Jaguar prozatím nemá, byť je chyba stoprocentně na jeho straně. Tu navíc nedokáže jakkoliv odstranit - či spíše bychom asi měli říci, že ji nikterak odstranit nechce, neřešitelný problém v této oblasti neexistuje.
Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celá záležitost vyvrbí. Stejně tak by nás zajímalo, zda se jedná pouze o americký problém nebo značka pochybila u celosvětové produkce - na upřesnění zatím čekáme. Aktuálně tak jen můžeme dodat, že s chybějícími moduly doprovázejí veškeré úrovně výbavy s výjimkou té základní. Jedná se pak o vozy modelového roku 2019, tedy ty, které byly smontovány během loňského podzimu a počátku zimy.
Jaguar již obeslal servisy a zákazníky oběžníkem, ve kterém problémy potvrdil
Kompenzace za chybějící moduly je ovšem směšná, i díky tomu tak nejspíše nepříliš okouzlující registrace ve Státech budou ještě klesat
Zdroj: E-Pace Forum
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Kdysi nejlevnější sportovně laděné auto v Česku se dá pořád koupit nejeté, teď už nestojí skoro nic
včera - Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva